Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aaargh! 6- ja 5-v. leikkasivat joulukalentereistaan kaikki luukut irti!!

Vierailija
08.12.2008 |

Mikä noita tenavia oikein riivaa? He ovat aina ennen ymmärtäneet joulukalenterin merkityksen ja malttaneet jännityksellä odottaa päivää, jolloin kunkin luukun saa avata.

Ja nyt, näin isoina lapsina, leikkaavat kaikki luukut irti. Suututtaa ihan sikana, jo siksi, että näin oikeasti vaivaa löytääkseni lapsille kauniit ja persoonalliset kalenterit massatavaran sijaan.

Kysyin äsken lapsilta, että tuntuuko nyt kivalta kun joulukalenteriyllätykset on pilalla. 5-v:n mielestä ei tunnu, 6-v:n mielestä tuntuu. Häh???? Mikä murkkuikä kiltille ja harkitsevaiselle tytölleni oikein tullut??????????

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha sitten marista ennen joulua, kun ei ole kalenteria.

Vierailija
2/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myös 6 v kotona (sekä isompi) enkä ikinä uskoisi, että heistä kumpikaan tuollaista menisi tekemään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaansahan silti vain tärvelivät. Minusta äidin ei enää kannata aiheesta tuon enempää kerätä kierroksia ja saarnata. Harmittaa se kuule lapsia itseäänkin kunhan huominen koittaa.

Vierailija
4/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. En voinut mitään, mutta alkoi väkisin naurattaa. Me avattiin silloin joskus lapsena kaverin kanssa suklaakalenterit sieltä pohjasta, vedettiin se muovisisusta ulos jossa ne suklaat on ja syötiin ne. Lopuksi viimeisteltiin rikos laittamalla muovi takaisin ja avaamalla joka luukku sievästi oikeina päivinä jouluun saakka :)

Vierailija
5/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myös 6 v kotona (sekä isompi) enkä ikinä uskoisi, että heistä kumpikaan tuollaista menisi tekemään...

ap

Vierailija
6/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa päivinä 9-24 kun ei voikaan avata luukkua. Uskoisin ettei tämä ensi jouluna toistu uudestaan.

terveisin 6-vuotiaana joulukuun 2. päivänä kaikki kalenterin suklaat syönyt.

Vierailija
7/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku tuli eilen illalla kun huomasi, että eilisen ja tämän päivän luukut oli avattu ja suklaat syöty. 7v oli kerennyt jo omatkin sen päivän syödä.

Lupasi lopettaa, mutta jos vielä yhdenkin varastaa, niin otan kalenterit kokonaan pois ja saavat vain valvonnan alla koskea kalentereihinsa.

Että osaakin olla ilkeä toiselle.

Vierailija
8/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt, kun tiesin ettei siitä itkusta olisi tullut loppua, jos olisi sitten seuraavat päivät joutunut olemaan ilman. Mutta mulla ei ollutkaan sisaruksia kannustamassa tuollaisiin tekoihin. Lisäksi mutsi ei varmaan olisi ikinä antanut anteeksi.

Vierailija
9/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onpa siinä läksy tuleville vuosille.

Vierailija
10/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenteri sievästi paikassa johon ei ylety........

Aikoinaan mummoni laitto omatekoisen tulitikkuaskeista kootun kalenterin, jonka täytti päivä kerrallaan - silti kolusin kaappeja etsien ylläreitä

Vierailija
11/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4 ja 7 vuotta, molemmila LPS kalenteri.

Olen melkein yllättynyt, jos kumpikaan ei auo luukkuja etukäteen.

Olen päättänyt, että en vedä asiasta hernettä nenään, kalenterit ovat heidän, ja olen ne ostanut ilman ehtoja.

Vierailija
12/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ensi vuonna tee samaa

Vierailija
13/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko teki ton joka vuosi ja ei lapsen kuulukkaan olla aina niin kunnollinen. itselläni ihana pikku Eemeli!

Ihania poikia sulle ja ihan lapsen lailla ovat käyttäytyneet.

Vierailija
14/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai annoit 5-v:lle uuden suklaan tilalle 7-v:n kalenterin parista seuraavasta luukusta.

Jos et, niin miten uskot 7-v:n oppivan miten 5-v:tä harmittaa? Ja miten hyvität 5-v:lle väärinkohtelun?

Vierailija
15/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä se taisi olla ihan joka joulu, kun ainakin maistettiin seuraavan päivän suklaasta=)

Se jännitysmomentti siinä vielä, että huomaako äiti...

Eihän tuo mikään rikos ole. Lasten omiahan ne kalenterit on, ja varmasti kaikki jossain vaiheessa ovat sortuneet kiusaukseen. Sama juttu, kun lapsena löydettiin lahjakätköt ja salaa availtiin niitä teippejä sieltä..

Älä ota stressiä, meistä kalenterin salaa-avaajistakin kuitenkin tuli ihan hyviä kansalaisia ja äitejä. =)))

Vierailija
16/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai annoit 5-v:lle uuden suklaan tilalle 7-v:n kalenterin parista seuraavasta luukusta.

Jos et, niin miten uskot 7-v:n oppivan miten 5-v:tä harmittaa? Ja miten hyvität 5-v:lle väärinkohtelun?

Vierailija
17/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten yritin saada ne luukut kiinni taas.

Vierailija
18/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lapsena ikinä avannut luukkuja etukäteen. Ei olisi tullut mieleenkään!

Kerran aukaisin 3. päivänä vahingossa 13. päivän luukun. Voi sitä itkua ja parkua. Minua harmitti niin, että olin nähnyt vahingossa väärän päivän yllätyksen.

Ja tämä on totta joka sana. :))

ap

Vierailija
19/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapina totuttuja tapoja vastaan on luovuuden alku :)

Vierailija
20/38 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ, et ikinä avannut niitä luukkuja etukäteen. SINÄ et varmaankaan myöskään kurkkinut joululahjoja. "Arggh, miksi minun lapseni tekivät niin??"

Miksi lapsesi pitäisi tehdä kuin SINÄ ja olla kuin SINÄ?

Ajatteletko, että kaiken pitää lapsillasi olla aivan kuin SINUN lapsuudessasi?

Mikä tuossa kalenterien avaamisessa niin harmittaa? Oikeesti! Mietipä!