Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko siinä sormessa missä kuuluu olla vihkisormus käyttää muuta

Vierailija
16.02.2009 |

sormusta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä voi tehdä ihan mitä haluaa. Tuskin nyt ainakaan sakkoja saat.

Vierailija
2/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut joskus tapana laittaa vasempaan nimettömään lisäksi ne sormukset, jotka mies on antanut naiselle aina kun lapsi on syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainkin kihla ja vihkisormuksen välissä välillä mummilta saatu perintösormus

Vierailija
4/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. hääpäivän kunniaksi ja käyttää sitä. Ainakin vanhemmat ihmiset, joilla ei ehkä ole nuorena ollut varaa ostaa kovin kallista sormusta.

Vierailija
5/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: häiden jälkeen on tullut n. 12 kiloa lisää painoa ja sormetkin ovat paksummat, joten kihla- ja vihkisormus puristavat.

Vielä ei ole tullut sormuspoliisi ovelle kolkuttelemaan...

Vierailija
6/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Siis tietysti lähtökohta on, että jokainen saa ihan itse päättää, mitä sormissaan pitää..)

Jos tarkoitat, voiko naimaton henkilö pitää vasemman käden nimettömässä (perinteisessä kihlasormussormessa) muuta sormusta, vastaus on minusta: tietysti voi, mutta on ymmärrettävä, että ulkopuoliset tulkitsevat silloin tilanteen siten, että olet kihloissa / naimisissa. (Eräs ortodoksikaverini oli vilpittömän hämmästynyt, kun hänen oli oletettu seurustelevan, vaikka hän oli sinkku. Huomasin sitten sormuksen hänen vasemmassa nimettömässään - bingo! Tätä ennen en ollut tiennyt, että ortodoksien vihkisormus on oikeassa nimettömässä, mutta ihmettelin, miten kaveri oli voinut välttyä "valtakulttuurin" mallilta.)

Jos taas kysymys koskee kihla- ja vihkisormuksen LISÄKSI muiden sormusten pitämistä... Hmmm... minäkin olen kuullut noista "hääpäivä- ja lapsisormuksista". Ehkä itse voisin ajatella korkeintaan jompaa kumpaa kihlani ja vihkini seuraksi.

Loppujen lopuksi päätös on aina henkilökohtainen.

Vierailija
7/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus on katseenvangitsija ja kaytan sita nykyaan vain erityistilanteissa, kuten juhlissa. Muuten vuorottelen kulta- ja hopeasormuksella; kadulla en muuta kuin hopeaa kayta turvallisuussyista.

Vierailija
8/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus on katseenvangitsija ja kaytan sita nykyaan vain erityistilanteissa, kuten juhlissa. Muuten vuorottelen kulta- ja hopeasormuksella; kadulla en muuta kuin hopeaa kayta turvallisuussyista.

Kadulla? Mitä teet työksesi? ;)

Vierailija
9/17 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä ap hyvä saat pitää vasemmassa nimettömässäsi ihan minkälaisia koruja vain! Ei ole mitään lakeja jotka sen kieltää.

Vierailija
10/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei ole kihloissa tai naimisissa, niin kyllä se muu sormus vasemmassa nimettömässä helposti väärinkäsitystä aiheuttaa. Se sormi on tavallaan varattu aina parisuhteessa olevien temmellyskentäksi, joten älä ryhdy leikkiin, jos et ole sitä, mitä sormuksesta ajatellaan sinun olevan...Pääset vähemmällä!

Vierailija
11/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän nykyään 25 v hääpäivälahjaa.

Vierailija
12/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei ole kihloissa tai naimisissa, niin kyllä se muu sormus vasemmassa nimettömässä helposti väärinkäsitystä aiheuttaa. Se sormi on tavallaan varattu aina parisuhteessa olevien temmellyskentäksi, joten älä ryhdy leikkiin, jos et ole sitä, mitä sormuksesta ajatellaan sinun olevan...Pääset vähemmällä!

Moni sinkku käyttää juuri päästäkseen vähemmällä. Ei tule niin paljoa vonkaajia.

Vierailija
13/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää ihan mitä haluaa.

Vierailija
14/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus sormeen ja jos ei ole niin henkinen journey koulu ja rakastuminen. Muuten helv. on irti. Voimia kaikille. Perhe on paras. En kyllä väitä vastaan tuohon viimeiseen.

Vierailija
15/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä kihla ja vihkisormuksia. Ovat vähän rimpuloita, kun ei silloin joskus ollut varaa kummosiin. Käytän vasemmassa nimettömässä ihanaa mieheltäni lahjaksi saatua valkokultaista timanttisormusta.

Vierailija
16/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vuosia sormusta vasemmassa nimettömässä, vaikka olin sinkku.

Vierailija
17/17 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän 30v. hääpäivä lahjaksi toivomaani sormusta jossa on 3 timanttia.

Mistään lapsisormuksista en ole kuullutkaan.