Mikä on varmin keino saada selville, että onko minulla syöpä?
Minua jomottaa aina silloin tällöin nenän ylävarresta ikään kuin silmän takaa. Olen epäillyt syöpää. Miten minä saisin selville, että ovatko epäilykseni aiheettomia?
Vaikeaa tässä on se, että en osaa lääkärillekään oikein kuvailla, että mikä kipu tai vaiva minulla oikein on. Että onko se nenässä vai silmässä se jomotus :(
Kommentit (6)
kun kipu on vähän niin kuin silmä takana enemmän :(
Mene yksityiselle, niin saat varmasti kaikki tarvitsemasi tutkimukset!
mulla on ollut joskus kans pitkään sellasta kipua, mutta se meni sit vaan ohi
onko sulla silmälasit,
jos ei ole niin näkö kannatta tarkistaa
mutta joka tapaukseessa, tilaa aika lääkäriin
Minulla oli pitkään samankaltaisia tosi kamalia kipuja. Juoksin myös hammaslääkärissä, kun ajattelin, että kulmahampaan juuri olisi saattanut olla syynä - melkeinpä rukoilin hammaslääkäriä poistamaan hampaan. Eihä tuo onneksi poistanut.
Vasta gynekologille ohimennen mainitessani hän osasi kysäistä, josko nuo jomotukset seuraavat tietynlaista kaavaa, esim. hormonikierron kanssa yhteydessä.
Vihdoin diagnostisoitiin migreeniksi ja sain sopivan lääkityksen -
Minua jomottaa aina silloin tällöin nenän ylävarresta ikään kuin silmän takaa. Olen epäillyt syöpää. Miten minä saisin selville, että ovatko epäilykseni aiheettomia?
Vaikeaa tässä on se, että en osaa lääkärillekään oikein kuvailla, että mikä kipu tai vaiva minulla oikein on. Että onko se nenässä vai silmässä se jomotus :(
Lääkärille mennään vaan valittaan jotain oiretta.
kyllä ne osaa koputella ja tutkia kasvoja selvittääkseen missä kipu on
sen mukaan sit katsovat mikä tutkimus on tarpeen
uä tt magneetti tms kuvauss
ja rtg kuviakin voivat ottaa
onko sulla ollut flunssa, jos olis poskiontelutulehdus vaikka