Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YH kaipaa neuvoja!!!!

Vierailija
16.02.2009 |

Tilanne on sellainen että olen 4 lapsen lähivanhempi. Meillä on lasten isän kanssa yhteishuoltajuus. Eron jälkeen tehtiin soskussa tapaamis yms sopimukset kummankin vanhemman jäädessä asumaan samalla paikkakunnalle(välimatka 2 km). Nyt ex on muuttamassa 580km päähän lapsistaan uuden rakkauden perään. Hän on sitä mieltä että minä olen velvollinen kuskaamaan lapset hänen luokseen joka toinen vkloppu edelleen. Elän jatkuvasti toimeentulon rajamailla.Saan sen minimi elatuksen soskusta ja ex maksaa sitte soskuun. En ymmärrä miten selviän kuskauksista rahallisesti saatikka jaksan ajaa sitä väliä...

Miten teillä muilla samassa tilanteessa olevilla on ratkaistu ongelma? Onko lähivanhempi velvolinen kustantamaan lasten matkat jos etä muuttaa lapsistaan näinkin kauas...? Vai onko muuttaja joutunut itse korvaamaan kulut? Meidän tapauksessa exällä on menestyvän alan yritys paikkakunnalla mutta hän on ajamassa firmaa alas ja etsii töitä uuden rakkatensa lähettyviltä....Kiitos kaikille vastaajille jo näin ennakkoon!!! :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinun pitäisi maksaa puolet matkakuluista. Sossu korvaa ne sinulle jälkikäteen tositteita vastaan.

Vierailija
2/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olet oikein armeliasniin voit toki maksaa puolet matkakuluista. Paitsi että sen makakulun voi vähentää elareista. Kuitenkin se on etän asia hoitaa ne hakureissut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseenalaista myös, laittaakko lapset kulkemaan tuota matkaa joka toinen vkl. Mieluummin tulee itse tapaamaan lapsia noin pitkän matkan takaa.

Vierailija
4/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei pidä kiinni sopimuksesta ei sinukaan tarvitse pitää.

Oikeasti kuuluisi kustantaa matkat puoliksi eli exän pitäisi hakea lapset joka toinen kerta.

Minusta sinun kannattaisi ottaa yhteyttä kuntasi lastenvalvojaan ja kysyä miten tällaisessa tilanteessa kuuluisi toimia.

Jos sinulla ei ole varaa kuskata niin et vie. Sano, vaikka ettei ollut varaa pitää autoa ja hävitit sen. Vaatiko saada lapset luokseen entiseen tapaan ?

Vierailija
5/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tällä hetkellä on soppari sellainen että minä vien lapset isälle ja isä palauttaa ne minun luo...tapaamiset joka toinen vkloppu pe-su ja joka vk yksi arki-ilta. Se on ihan oikein ja kohtuullista. Loma-aikoina isä ei ole kertaakaan reilun vuoden aikana halunnut lapsiaan pitää, lomat on sopimukseen merkitty että lomatapaamiset sovitaan tapauskohtaisesti. Sellaista tapausta ei meidän kohdalle ole sattunut että isä olisi halnnut/voinut lapsia ottaa.

Kysymys siittä että jos isä muuttaa nyt lähes 600km päähän niin olenko minä velvolinen osallistumaan muutosta aiheutuviin ylimääräisiin kulihin...Exähän voi muuttaa vaikka itätimoriin ja vaatia mun kuskausta koska sopparissa niin lukee. Itse ajattelen että sopims on tehty siihen tilanteeseen että asumme samalla paikkakunnalla. Olen todellakin miettinyt auton hävittämistä ihan sen takia että se on niin pirun kalis pitää...vaikka sitten olen kyllä melko arestissa kotona ku niin monta lasta(3-13v)ei ole klkeminen maalta käsin helppoa...ilman autoa!

Elatukset menee sen takia soskun kautta kun exä ei niitä huolehtinut koskaan ajallaan....

Vierailija
6/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin omakohtaisia kokemksia???

Vierailija
7/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkittäviä muutoksia. Jos sinulla ei ole VARAA maksaa puolia matkakustannuksista, et tietenkään voi sitä tehdä...Toinen asia on sitten se, että saatat pienituloisena saada matkakustannuksiin maksusitoumuksen sosiaalitoimelta. Käsittääkseni puolet matkakuluista kuuluisivat sinulle.

Mutta nyt sinä ensisijaisesti soitat kuntasi lastenvalvojalle, ja kysyt, miten tässä tilanteessa menetellään, et kysele av:ltä mutu-tietoja.

Vierailija
8/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä järki on roudata lapsia 600 km yhteen suuntaa yhden viikonlopun takia?

Eli jos pe lähtevät niin su tulevat takaisin niinkö?

Onko lapset koulussa?

Täysin eri asia kun samalla paikkakunnalla eletään. Mielestäni sinun ei pidä kuskata lapsia ja piste.

Vierailija
9/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjetön matka kuljettavaksi viikonlopun takia.

Vierailija
10/10 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittele edes tapaamisia tuon kuullessaan. 12Tuntia edestakaisin matkustamista lapsille on aivan liian paljon yhden vkolopun takia. Eikä todellakaan ole sinun pussistasi pois, et sinä ole muuttamassa mihinkään. Ei ole isällä nyt järkeä päässä. Ota lastenvalvojaan yhteyttä ja kerro huolesi, onhan se inhottavaa ettei lapset näe isäänsä, mutta ei tuo ole mielestäni lapsille sopiva ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän