<3 <3 Kesäkeijujen viikko 8 <3 <3
Viikonloppu on vietetty lepäillen...flunssa jatkuu edelleenkin. Hengitys on helpottunut ja pää ei enää tunnu höntiltä, mutta räkää riittää senkin edestä, vieläkin!! Argh!! Nyt oon tullut viimestään siihen tulokseen, että tää nuha pysyy varmasti laitokselle asti...no positiivisesti ajateltuna, ei oo enää kun reilu 4 kk jälel, heh!;)
No tän päivän lepäilen vielä kotona ja sitten lähen huomenna töihin...toivottavasti ei nyt sit tuu uusia pöpöjä heti perään tai ettei tää tästä nyt ärry takas pahemmaksi...toisaalta sais varmaan lisää saikkuakin, mutta meen nyt kokeilemaan töitä...
Muuten masussa on meno aikamoista... pieni on kovin aktiivinen ja potkii aivan mielettömästi!!! Toissa yönäkin kun heräsin painajaiseen niin sen jälkeen alko mieletön potku-sarja!!:) Mut ihanan konkreettista raskaus, kun pieni potkii ja liikkuu niin kovasti!! Viikonloppu on muuten ollut tosi herkkistä, itku on tullut ihan pienistä asioistakin...aloin pelkästään miettii sitäkin kuinka ihmeellistä ja ihanaa on, että meille tulee vauva niin johan sitä itku taas pääsi...
Mitäpäs muille kuuluu!?!
Aurinkoista pakkaspäivää toivottelevat
Anneh ja pikkunen 21+1
Kommentit (25)
hauska juttu tuo villasukkien saanti. Viimeksi siis 7 vuotta sitten saatiin liberotuotepaketti ja paikallisen lastentarvikeliikkeen lahjoittama pehmolelu. Nuo villasukat on käytännölliset.
Mulla toistaiseksi Rennie auttanut närästykseen. Muistelisin että esikoisella loppuvaiheessa ei enää auttanut mutta nyt kun yhden ottaa niin helpottaa...mulla vaan sivutuotteena tulee ilmaa mahaan.
mukavaa lomaa Rainy. Onneksi itsellänikin on ensiviikolla kolme päivää lomaa ja loput pidän jossain vaiheessa pitkänä viikonloppuna.
Nyt ajattelin että laitan kelan paprut kuntoon. Olen jotenkin ollut niin saamaton, ettei niitä ole viitsinyt hoitaa kuntoon.
Liikkumisesta vielä sen verran että mullakin on välillä masuasukki pitänyt hiljaisia päiviä. olen ajatellut että ehkä sillä on jokin suuri kasvupäivä ettei kauheasti viitsi väännellä. Nyt on ollut pari päivää taas niin että meno on ollut tosi hurjaa. vatsanahkaa sattuu kun se venyttelee niin paljon. Kauhuissani mietin että jannu vain kasvaa lisää eli venyttelyt tuntuu kohta vielä pahemmalle ja kohta alkaa myös äidin kylkiluiden väliin varpaiden työntäminen. Näin ainakin esikoinen tykkäsi olla että muljutteli pieniä varpaitaan kylkiluuhun. no onneksi tämä nyt ei kuitenkaa ole ikuista.
Hauskaa viikonloppua kaikille.
Hippiainen: Tosta närästyksestä....mulla oli alkuvaiheessa enemmän närästystä...kokeilin rennietä, mutta mulla henk.kohtasesti se ei auttanut. Mulle toimi ehdottomasti paremmin sellanen närästyslääke kun Gaviscon.
Kannattaa kokeilla, mikä tuntuu itelle parhaimmalta!
Meevi: Kerrohan sitten kun saat pakkauksen, että tuliko -08 vai -09?!:)) En oo utelias, mutta kuitenkin... ;)
m_maitoparta: Kiitos tosta linkistä, oli kiva saada tietää että voi odotella villasukkia vauvalle sitten:))
Rainy: Ihanaa, pääset etelän lämpöön... =) Mahtavaa, mukavaa lomaa sinne teille:) Niin ja me asutaan just toisessa päässä...eli kehä 3:sen itäpäässä, tästä on sellanen pari kilsaa Mellunmäkeen!
Noista sairaala"lahjoista"...kaveri sai 1,5vuotta sitten libero-kassin ja jonkin vau-kirjan paketin sairaalasta. Saas nähdä mitä me sitten saadaan villasukkien lisäksi;)
Mulle sano neuvolantäti tänään kun kyselin noista liikkeistä, että kun mulla istukka on tossa etuseinässä niin liikkeet voi tuntuu vaimeemmin ja et täs vaiheessa voi olla hyvinkin päiviä, ettei liikkeitä tunnu. Mut nyt on muru taas potkiskellut ihan mukavasti, ei hätää ja sydänäänet kului hienostI!=)
Eli siis neuvolassa kävin aamulla..painoo oli tullut +66g/vko
(JEEE, olin ihan varma et ainakin kilo tullut lisää, joten positiivista kun kokonaisuudessaan oli tullut vaan 200g=)
verenpaine 125/81
pissa ok
hb:tä ei otettu tällä kertaa kun oli viimeksi 140
kohdunpohjan korkeus 18
sydämen sykkeet 152
liikkeet +
Et siinä kai tärkeimmät kuulumiset tällä erää:)
Mukavaa viikonloppua ja palaillaan:))
Anneh ja murunen 21+5 <3
Eipä oo taas tullut pitkään aikaan kirjoitettua, ensin oli tyttö kipee, kuumetta ja korvatulehdus, sen jälkeen mulle iski tauti ilman kuumetta mutta äkäsen poskiontelotulehduksen kera. Mulla on nyt ollut tän raskauden aikana jo kaks poskiontelontulehdusta, tätä ennen ehkä kerran koko elämäni aikana.
Meillä mahan kanssa menee oikein mukavasti, käytiin alkukuusta rakenneultrassa ja kun oli sukupuolesta puhetta niin sano ettei ota kantaa kun ei nää kunnolla kun on napanuora edessä, totesin sitten että meille tulee joko tyttö tai pienipallinen poika :D . Myös neuvolassa käytiin ja sielä muuten kaikki ok. mutta mun paino oli noussut 600g viikko ja sehän sitä neuvolantätiä taas ahdisti, voi huokasu tota, se paino on jo noussut, tarviiko sen siitä vielä repiä stressiä? Varsinkin kun mä en oo siitä niinkään huolissani..
Noi marttaliiton villasukat on kyllä hauska juttu, mielelläni otan ne vastaan, ei oikein itte osaa niitä neuloa ja mun äite tekee vaan niin isoja ettei mitenkään mee pienelle vauvalle :) .
Aika moni oli jo laittanut kelan laput eteenpäin, mä niitä vielä tossa niitä kattelen ja ahdistun, inhoan noita lappuja kun mä jotenkin aina unohdan niistä jotain ja sitten ihmetellään että mitenkäs nyt sitten.
Myös vakuutuksista oli puhetta, me otettiin esikoiselle ennen syntymää tapiolasta vakuutus (on aika kallis mutta mun käsittääkseni korvaa kanssa aika hyvin) ja tälle toisellekkin otetaan, oon ihan varma että jos se jää ottamatta niin kaikki mahdollinen kauheus tapahtuu, joten oman mielenterveyden kannalta otetaan se siis nytkin.
Muilla oli kanssa ollut pohkeitten kanssa ongelmia, mulla vetää suonta pohkeista ihan tajuttomasti aamusin kun venyttelen, sama homma oli kun tota esikoista odotin, onneks sen tietää loppuvan taas synnytyksen jälkeeen *koputtaa puuta*
Sitten vielä oli puhetta noista synnytyssairaaloihin tutustumisista, esikoinen synty Taysissa ja sielä päästiin käymään synnytysvalmennuksessa ja tutustumassa paikkoihin (nykyään nekin on kuulemma siirtynyt nettiin eikä pääse enää tutustuun) mutta me vähän suunniteltiin että tää voitais synnyttää Vammalan aluesairaalassa jonne pääsee tutustuun tiistaisin ja torstaisin muistaakseni. Pieni sairaala mutta olen kuullut pelkästään positiivista palautetta siitä, Taysista mulle jäi vähän huono maku suuhun kun sielä on niin hirvee kiire koko ajan.
Nyt mun on pakko häipyä, johan tätä tarinaa tässä taas tulikin, kun meille tuli vieraita, mutta eikai siinä muuta kun hyvää viikonloppua kaikille.
Ruu 24+2 (muistaakseni)
Meilläkin masussa on käynnissä melkoinen mulina, yleensä lähes kokoajan. Niin yöllä kuin päivällä. Iltaisin isä on innoissaan kun liikkeet tuntuu ja näkyy jo päällekin ihan kunnolla. Papu saa "hyvä hyvä" huutoja, joka kerta kun kunnolla mätkäsee ja maha tärähtää. Utelias isä on saanut potkut muutamaan kertaan korvallensa kun on mennyt liian lähelle kuuntelemaan ;-) Tuntuu kyllä kivalta kun toinenkin on niin innoissaan ja tohkeissaan tästä raskauden etenemisestä.
Mulla myös ajoittain öisin vetää suonta pohkeista, ei vielä kuitenkaan pahasti. Enemmän mulla öisin kolottaa pakaroita-ilmeisesti lanne levenee tain jotain, jomotus on jopa tuskallista aina ajoittain, mutta olen huomannut, että iltaiset venyttelyt kyllä auttaa asiaan. Eikä onneksi päivisin ole kolottanut ja ainain vielä pääsee liikkumaan ihan hyvin. Itselleni tuo liikunta kun on niin elämän tapa, että tuntuisi kurjalta, jos sen totaalisesti joutuisi jossain vaiheessa lopettamaan. Mutta eihän tässä enää kauhean montaa viikkoa ole edes jäljellä, kun aika juoksee siivillä! Paras ystäväni synnyttin toissapäivänä pikkuisen 2970g ja 48cm tyttövauvan viikkkoja oli 37+2, jotan havahduin, että eihän tässä välttämättä ole enää kuin 14vkoa synnytykseen! Hitsiläinen- mielestäni tuo viikkomäärä kuulostaa paljon lyhyemmältä kuin 3,5kk.
Alan pikkuhiljaa saada paniikkikohtauksia sen suhteen, etten saa gradua pois alta ennen vaavin syntymää..varsinkaan kun olen tullut itselleni paljon armollisemmaksi, enkä meinaa edetä touhussa yhtään...aina olen ollut viimetipan ihminen, mutta nyt ei kyllä kauheasti voisi enää enempää viimetippaan jättä ettei jää kesken. Niinkun huomaatte, nytkin on aikaa lueskella muiden juttuja täällä keskustelupastalla, vaikka pitäisi olla kirjoittamassa!
Sain eilen sähköpostia, että vaunut lähetettiin Saksasta kohti suomea, joten hyvinkin saattavat tulla jo ensiviikolla! Kivaa ;-) muutenkin nyt tuon ystäväni synnytyksen johdosta, jotenkin heräsin siihen, että pitäisi oikeasti alkaa järjestelemään kaikki paikat kuntoon ja hankkia jo pikkuhiljaa muitakin tarvikkeita...kun ei koskaan tiedä miten loppuraskaus etenee ja koska papu alkaa tekemään tuloaan ihan tosissaan
Minullakin synnärinä kättäri, joten saapi nähdä vaikka siellä törmäilisi muihinkin ketjun kirjoittajiin ;-)
Tulipas romaani, vaikkei mitään varsinaista asiaa ollutkaan ;-) nyt on pakko alkaa kirjoittamaan noita vähemmän mielenkiintoisia asioita...
Hyvät viikonloput!
Helmi ja papu 23+3
Kuten otsake jo kertoo niin olen jo töissä ihan lomafiiliksissä. Illalla lähtee lento kohti Tunisiaa :) Toivon niin kovasti että siellä olisi lämmintä!
Meidän Popi potkuttelee kyllä pitkin päivää, esikoinen aikoinaan jumppasi joka toinen päivä. Vauvoissa siis on eroja...
Anneh: Mää asun Länsi-Vantaalla, ihan Espoon rajan tuntumassa. Entäpä sinä?
Närästystä mulla ei toistaiseksi ole ollut koskaan, joten lääkkeiden tehokkuuteen en osaa kommentoida.
Mukavaa viikonloppua ja palataan viikon päästä =)
-Rainy-