En tajua, miten päiväkoti tietää onko lapsi virikehoidossa?
Tai perhepäivähoitaja.
Ei meiltä ainakaan kyselty tarkasti miten ollaan töissä. Eivät tiedä, että käyn osa-aikatyössä, sitä ei kysytty. Ainoastaan ajat, jolloin lapsi on päivittäin hoidossa. Samoin mun yksi kaveri tekee 8pv/kk töitä ja häneltäkään ei kysytty miten monta päivää on kuukaudessa töissä.
Miten tarkasti teiltä muilta on työpaikkatiedot otettu?
Ja lisäksi mies on yrittäjä, joka tekee töitä kotona, ei hänenkään töistä sen enempää kyselty.
Kommentit (26)
Lapset ovat olleet kahdessa eri päiväkodissa, on kysytty ammattia, sähköpostiosoitetta sekä puhelinnumeroa josta tavoittaa. Sekä lasten hoitoaikoja. Epostilla tulee isompien lasten kuukausitiedotteet.
Toisessa paikassa kyseltiin em. lisäksi jotakin opinnosta tms., ja jätin vastaamatta. Ei päikylle todellakaan kuulu muu, kuin lapsen hoitoajat sekä puhno jonka kautta tavoittaa varmasti! Allergiat asia erikseen, mutta en todellakaan rupea tilittämään päikylle jos käyn jumpassa, kaupassa tai olen sairaana.
Ei ihan kaikkeen tarvitse alistua!
ja kun nämä hommat aloitin sanoi päivähoidon ohjaaja, että meidän kunnassa yksityiset eivät saa virikelapsia ottaa.
Kysyin, että mistä minä sen voin tietää, onko joku vanhempi oikeasti töissä. Käski pitää tuntosarvet pystyssä ja sen kyllä pikkuhiljaa tulee huomaamaan "pikkulipsahduksista"
Tällähetkellä eräällä perheellä niitä pikkulipsahduksia on ollut jo jonkin verran, eli tarkkailen vielä vähän aikaa ja varmistelen asiaa ja nostan sitten kissan pöydälle.
Lapset ovat olleet kahdessa eri päiväkodissa, on kysytty ammattia, sähköpostiosoitetta sekä puhelinnumeroa josta tavoittaa. Sekä lasten hoitoaikoja. Epostilla tulee isompien lasten kuukausitiedotteet.
Toisessa paikassa kyseltiin em. lisäksi jotakin opinnosta tms., ja jätin vastaamatta. Ei päikylle todellakaan kuulu muu, kuin lapsen hoitoajat sekä puhno jonka kautta tavoittaa varmasti! Allergiat asia erikseen, mutta en todellakaan rupea tilittämään päikylle jos käyn jumpassa, kaupassa tai olen sairaana.
Ei ihan kaikkeen tarvitse alistua!
Mutta tuohon sinun kommenttiisi siitä, että sinun työajat ei kenellekään kuulu niin kyllä ne vanhemman työajat täytyy itseasiassa silloin ilmoittaa jos lapsi on vuorohoidossa. Niiden mukaan kun varataan henkilökuntaa paikalle.
ne ovat hoitsujen käytössä ja tietosuojan alaisia
ja kun nämä hommat aloitin sanoi päivähoidon ohjaaja, että meidän kunnassa yksityiset eivät saa virikelapsia ottaa.
k > meidän kunnassa yksityiset eivät saa virikelapsia ottaa.
Jotenkin mä en usko tätä väitettä.
M
k > meidän kunnassa yksityiset eivät saa virikelapsia ottaa.
Jotenkin mä en usko tätä väitettä.M
t. 22
Tällöin paikkoja annetaan kiireellisyysjärjestyksessä. Ja silloin etusijalle menevät ne jotka töiden takia tarvitsevat paikan, eivätkä pysty hoitoa järjestämään. Muut saavat odottaa sen kaksi viikkoa, jonka sisällä paikka täytyy löytyä. Tätäkin varten täytyy hakemuksessa olla tiedot työpaikoista.
Siis virikelasten paikka on päiväkoti, ei perhepäivähoito. Ei ainakaan yksityinen.
Kunnalliselta yleensä kysytään. Ja päivähoitohakemuksesta ne tiedot yleensä näkee ja saa tarkistettua jos vanhempi ei ilmoita itse, kun siinä on sotut.
no ei meilläkään mitään kyselty. Ehkä taisin johonkin kaavakkeeseen oman ammattini kirjoittaa, muistaakseni miehen ammattia ei edes laitettu mihinkään.
Meillä kysyttiin vanhempien työpaikat, ammatit, työpaikan yhteystiedot (ihmettelen miten näitä ei kysytä kaikilta, mistä teidät saa hätätilanteessa kiinni jos hoidossa ei tiedetä edes työpaikkaanne???) ja työajat (ja erikseen sitten vielä hoitoajat).
ei meillä töissä voi kulkea oma puhelin taskussa.
Kyllä siellä kysytään melko tarkasti työpaikat ja puhelinnumerot. Lapsen papereissä siellä päiväkodissa on kyllä ylhäällä mm minkä takia lapsi hoidossa on. Samassa paikassa on myös mahdolliset lausunnot neuvolasta tms.
Joku voi olla vain päivän kuukaudessa töissä ja lapsi kuitenkin hoidossa viikottain. Ja voihan sen työnanatajan puh,nron siihen silti laittaa.
Miksi joku kertoo edes tarkasti miten on töissä?
merkattu vanhempien työpaikkoja. Ammatti kylläkin. Ja ihan puhelimesta mut saadaan kiinni, ei tartte tarhasta mun duuniin paikan päälle rynnätä....
Joillan paikkakunnilla kysytään tosiaan vanhempien työpaikat ja joissain työpaikan osoitteetkin vaikka oikeastaan niillä ei ole mitään väliä. Tärkein tieto meille on se mistä numerosta vanhemmat tai vanhemman tavoittaa silloin kun lapsi on hoidossa.
Eikä meitä kiinnosta mitä vanhemmat tekevät työkseen vai tekevätkö mitään kun ei silläkään ole käytännössä mitään väliä kunhan lapsen hoitoajat on sovittu, ilmoitettu ja ne pitävät.