kiittämäton tyttö
En tiedä miten saisin lapseni muuttumaan "kivemmaksi". Hän koko ajan valittaa jostain,esim. jos ei oo jotain tiettyä ruokaa kaapissa, jos ei oo tarpeeksi hienoja leluja tai vaatteita,huone on kuulema ruma,tuntuu ettei hänelle kelpaa mikään. Aina on tylsää kotona,vaikka pelailen hänen kanssa aina kun kerkeän,olemme ulkona usein.(olen työelämässä ja lapset hoidossa,viikot olen yksin lasten kanssa,joten joudun tekee kaikki kotityöt itse) Hän ei osaa olla kiitollinen jos jotain saa,olemme sanoneet että kun jotain saa niin täytyy aina kiittää. Meillä on myös toinen lapsi joka on kaksi vuotta nuorempi entäkuin tää esikoinen,hän on täysi vastakohta tälle esikoiselle,samalla tavalla olemme kasvattaneet molemmat,mutta miten tää esikoinen voi olla niin paljon hankalampi entäkuin tää nuorempi,Olemme miehen kanssa miettineet että onko jotain paikkaa mistä saisi apua kasvatukseen,tai muuta apua kun hermomme eivät meinaa enää kestää tuota käytöstä.
Meillekkin osoitettiin tuo paikka kun kerroin neuvolassa "kakkosten" (silloin 1v4kk) puremisvimmasta. En kyllä tiedä mitä keinoja heillä siihen olisi ollut, mutta jäipä kysymättä kun olimme jo silloin liian uuvuksissa hakemaan mitään apua. Meillä myös eskarilaisella samankaltaisia "oireita". Kuulostaa olevan samat jutut 6-vuotiailla vähän jokaisessa perheessä... Kysy apua sieltä perheneuvolsta aluksi. Kylläpähän ohjaavat eteenpäin jos tarvis vaatii...