Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HUHTIKUUN helmet vko 50 ***

08.12.2008 |

Eikö meillä ole vielä uutta pinoa...? No, tässä tulee :)

Täpinöissä odottelen huomista rakenneultraa. Liikkeet on nyt alkanut tuntumaan tosi voimakkaina ja ihan pitkin päivää. Iltaisin tosin tuntuu liikkeitä aina enemmän eli oisko tulossa meidän perheeseen toinen iltavilli esikoisen jatkoksi :D

Luin kyllä viime viikon jutut, mutta eihän nyt tuu mitään mieleen... Tuolla viestiaiheissa joku kyseli äitiystoppahousuista. Mä olin kans jo ihan tuskainen, kun eihän sellaisia mistään löydy, niin ompelin viikonloppuna itse. Muutin vanhoista toppahousuista "äitiysversiot" eli leikkasin V-mallisen osan pois ja tilalle ompelin kaksinkertaisen resorin. A´vot, tuli tosi hyvät ja hinnaksi 2,40€! Eli jos löytyy ompelukone ja perusompelutaidot, niin on halpa vaihtoehto ja helppo tehdä!

Täytyy jatkaa töitä, kirjoitelkaahan kuulumisia!

Lumikide ja EmmiKalle 19+5

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon tauon jälkeen omaan napaan.

Välilevytyrä on vetänyt hiljaiseksi,opiskelut ja työt jäivät pois.Makaan sängyssä ja popsin nappeja vain vessassa käynti onnistuu.

Neuvolassa en ole käynyt noin 2kk.Ultrassa tosin kävin 3 viikkoa sitten kun selkäkivut alkoivat,silloin kaikki ok.

Galluppiin:

Raskausarvet/Linea Negra?

Vanhat raskausarvet löytyy,eiköhän ne taas innostu (yli puoli mahaa niiden peitossa siis) Ei tummaa viivaa vain yksi todella tumma karva navanalapuolella.Olen muutoin blondi

Neuvolakäynneistä monta, kertaa ekaa odottavat? Muut?

neuvolassa 4 kertaa lääkärillä 1 kerta, polilla 1 kerta

Kapeita vaunuja kysyi joku? Hissiin mahtuvia?

ei kokemuksia

Selkälihasten vahvistusvinkkejä?

uinti!

Sokerirasitus?

4 kerran kokemuksella, inhottavia mutta kyllä kestää

Kolotus lonkissa?

Niitä on nyt ollut sairastelun takia ja paljon

Ilmakuplat vatsassa?

Mitkä kuplat?

Lapsivakuutus?

Kaikille vakuutus myös tälle.

Nimet/kummit?

Veera Elsa Maria tytölle ja pojalle Joona jotain :D.Kummeja ei tule

Kortisonirasvan käyttö?

ei kokemusta

Äitiyspakkaus onko joku jo saanut ja mun oma lisäkysymys aikooko kuin moni ottaa?

Otetaan pakkaus

Lasten syntymäkoot ja mun lisäys -ihan mielenkiinnosta-millä viikoilla syntyi?

rv 38 2530 ja 47cm tyttö,

rv 38 3240 ja 50cm poika,

rv 39+4 3580 ja 50cm poika

Perhe/synnytysvalmennuskokemuksia?

en ole koskaan käynyt kun en ole ehtinyt

Synnytyspelko?

Jännittää ja ahdistaa

Työmotivaatio?

MOtivaatiota ja halua olisi mutta selkä pitää sängyssä.

Säärikarvankasvu?

Villahousut on jalassa :D

Ootteko halunneet selvittää vauvan sukupuolen?

Kysyimme ultrassa,poika tulossa

Onko mitää merkkejä vauvan sukupuolesta joihin "uskot"?

On,mahan muoto,sydänäänien nopeus ja finnit->tyttö

Vierailija
42/48 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shinonille ja Verticialle suuren suuret onnittelut hienosta päivästä!!! <3

Jo-hanna ja Lupu 24+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun vietin miehen kanssa kahdestaan kotikaupungin hotellissa - nukuttiin lähes koko viikonloppu. Itsenäisyyspäivänä ei edes poistuttu hotellista :D Ihan hyvää teki. Antibioottikuuri loppui ja nyt poskiontelot ovat suht ok, mutta keuhkot tukossa ja kova yskä ja kurkkukipu. Käskettiin tuplata astmalääkkeet. Meillä on töissä jotain hometta, josta arvelen kierteen johtuvan, vaikka en olekaan työskennellyt juuri niissä tiloissa, joista löydökset on tehty. Olen kuitenkin asunut joskus hometalossa ja silloin oli samanlaisia oireita, jotka loppuivat heti muuttoon. Onneksi on enää viikko joululomaan - jospa joulun aikana ehtisi parantua. Mitään jouluvalmisteluja en ole jaksanut tehdä; joulukortitkin jäävät maanantaille. Jospa ne saisi kirjoitettua valmiiksi viikonlopun aikana. Meidän tytön piirustus oli valittu päiväkodin joulukortteihin, joten tällä kertaa en lähetä valokuvapohjaista korttia...

Gallupiin...

Raskausarpia on tullut aina ihan viikkoa ennen synnytystä, vaikka ekaa odottaessa käytin säännöllisesti apteekin raskausarpirasvaa :D Tiesin kyllä odottaa, sillä arpia tuli myös murrosiässä lantiolle ja rintoihin, kun aloin saada naisen mallia. Joillakin vaan on taipumus saada niitä...

Kaksi neuvolaa tähän mennessä (+ultrat). Odotan neljättä. Hemppakontrolli on ensi viikolla; toivotaan että on noussut siitä 99:stä... Lääkäri on ennen uutta vuotta.

Sokerirasitus?

Inhottavaa, mutta joka raskaudessa on pakko käydä. Kahdessa kolmesta raskaudesta on ollut raskausdiabetes. Alkuraskauden sokerirasitus oli puhdas, mutta joudun testiin kaiken varalta uudelleen myöhemmin. Mukavaa luettavaa kannattaa varata mukaan sekä jotain hiukopalaa, jonka voi napata suuhun sitten kun viimeiset näytteet on otettu.

Lapsivakuutus?

Ei ole ollut. Lastenklinikan päivystykseen olemme olleet tosi tyytyväisiä ja tk:n omalääkärikin on mukava.

Nimet?

Mulla on vahvat ehdokkaat valmiina sekä pojalle että tytölle. Nyt pitää vain saada mies puhuttua ympäri ;)

Kortisonirasvan käyttö?

Vahvaa kortisonia ei suositella, mutta miedoimpia voi kaiketi käyttää kohtuudella? Olen kyllä käyttänyt välillä mietoa kortisonia kädessäni ajoittain äityvään atopialänttiin.

Äitiyspakkaus onko joku jo saanut ja aikooko kuin moni ottaa?

Olen ottanut pakkauksen ainoastaan esikoiselle. Vaatetta ja tarviketta on riittämiin, vaikka osasta onkin jo luovuttu. Ostan avustusrahalla sitten jotain juuri tälle vauvalle.

Lasten syntymäkoot ja millä viikoilla syntyi?

poika 40+0 3980g ja 52cm, tyttö 39+4 3325g ja 50 cm, poika 39+2 4325g ja 52,5cm (pojista raskausdiabetes)

Esikoista odottaessa olimme perhevalmennuksessa. Samat asiat olin kyllä lukenut kirjoista, joita ahmin enemmän kuin graduni aiheeseen liittyviä ;) Kaksi lapsistamme on ollut perhevalmennuksen vauvamallina tuleville vanhemmille sillä kerralla, kun puhutaan syntyneestä vauvasta.

Synnytyspelko?

Ensimmäinen synnytykseni päättyi sektioon ja toista odottaessani iski synnytyspelko. Kävin juttelemassa synnytyspelkokätilön kanssa ja pistimme huolenaiheitani ja toiveitani paperille, jonka synnytykseen tuleva henkilökunta lukee läpi. Sain sype-kätilön myös synnytykseen. Synnytys sujui hyvin, mutta kolmannessa raskaudessa toista isoa poikaa odottaessani alkoi pelottaa uudestaan ja kävin taas sype-kätilöllä. Kaikki meni ihan hyvin, vaikka synnytin isoimman lapseni. Nyt tuntuu, ettei enää tarvitse käydä.

Työmotivaatio?

Ihan ok, vaikka jatkuva sairastelu vähän sitä syökin.

Kysyttiin, tällä kertaa yhteisymmärryksessä ;) Tytöltä näytti, mutta kuvakulma ei ollut paras mahdollinen. Viimeksi kysyin ollessani yksin enkä kertonut miehelle, koska hän ei halunnut tietää.

Mulla on tytöstä ollut kyllä huonompi olo kuin pojista, mutta en tiedä onko sattumaa. Nyt on ollut niin huono olo, ettei koskaan aikaisemmin. Toisaalta tytöstä oli hirveästi finnejä ja tukka koko ajan rasvainen ja nyt ei ole. Pojista iho ja hiukset olivat hyvässä kunnossa. Tiedä sitten, lieneekö sattumaa tämäkin.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

adelia rv 23+

Vierailija
44/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole pitkään aikaan tänne kirjoitellut, mutta lueskellut kyllä. Omalta osaltani raskaus mennyt hienosti, välillä pelottavankin hyvin. Vatsa kasvanut paljon nopeammin kuin esikoista odottaessa, mutta tietty hieman eri lähtökohdatkin. Toiveissa olisi, että saataisiin kunnon talvi päälle, kun kurjia nämä loskakelit ja pimeys mikä tulee ilman sitä lunta. Minä tarviin valoa, kesän lapsi kun olen. Mies on kipeänä ja nyt toivotaan ettei tauti tarttuisi poikaan ja minuun. Tosin vaikuttaa siltä, että nuha on tarttunut poikaan jo, kun nenä on aamusta alkaen vuotanut.

Hieman on alkanut pesänrakennus vietti nostaa päätään, mutta se onneksi tulee tyydytettyä hyvin näin joulun alla, kun touhuaa jouluaskareiden parissa. Esikoispojan huonetta sisustelen nyt myös uudelleen ja työhuoneesta pitäisi muuntaa tulevalle vaavelille omahuone. Turvakaukalo pitäisi käydä huomenna hakemassa, kun se piti ostaa (käytettynä), koska oli pojalla silloin lainassa. Ja hoitopöytä pitäisi myös jostain saada lainaan tai ostettua, kun sekin oli pojalla silloin lainassa. No pärjätään me varmasti ilman sitäkin, mutta pojan vauva aikaan oli se meillä kyllä kovassa käytössä ja hyvät muistot siitä jäi.

Gallupiin...

Eipä ole tullut, ainakaan vielä. Esikoista odottaessa linea negra tuli kyllä, mutten muista missä vaiheessa. Ja raskausarpia ei toivottavasti tule nytkään.

Toista odottaessa: 3 kertaa neuvolassa, 1 kerran neuvolalääkärillä ja np- ja rakenneultrat. Seuraava neuvola käynti olis 29.12.

Sokerirasitus?

Ei ole tehty.

Lapsivakuutus?

Otamme jo ennen syntymää, kuten myös esikoisen kanssa. Ja Tapiolasta.

Nimet?

Tytölle olis ollut nimi, mutta pojalle ei harmainta aavistusta. Tai oikeastaan mies ei lämpene millekään ehdottamalleni, joten pitää keksiä joku tosi hyvä (..ja mikähän se olis...?)

Kortisonirasvan käyttö?

Pojalle ajoittain joudun laittamaan, mut omat kädet tulee pestyä kyllä rasvaamisen jälkeen.

En ota, kun esikoiselta kaikki hyvässä kunnossa ja tallessa.

Poika 53 cm, 3930 g ja 41+1

Esoiksta odottaessa käytiin, mut nyt ei mennä ja en tiedä tarjottaisikaan?

Synnytyspelko?

Ehkä se kerkiää vielä tulla, mutta ei nyt varsinaisesti, vaikka esikoisen kanssa olikin aika härdelliä. Käynnistettiin lopulta lievän raskausmyrkytyksen takia. Käynnisty ihan hyvin, mutta sitten alko supistuksista loppumaan teho reilun vuorokauden jälkeen. Epiduraali ei enää auttanut hyvin. Vauvalla monotoosia hetkiä (otettiin kolme kertaa päästä verinäytteet), mutta kaikki hänellä koko ajan hyvin. Lopulta vaaveli oli kääntynyt avotarjontaan. Minulla alkoi kuume nousta. Ja olin avautunut vain 9 cm puolentoista vuorokauden yrittämisen jälkeen. Lopulta päädyttiin sektioon, mutta ei millään kiireellä tarvinnut mennä. Sektiosta toivuin hyvin (5 pv sektiosta kävelin jo kilometrin lenkin). Oli leikkausarpi kyllä sen verran kipeä alkupäivinä, että silloin olen kokenut mitä on itkeä ja nauraa samaan aikaan. Mies siis vaihtoi vaippaa vauvalle joka samalla sai kakattua miehen päälle ja siitäkös mie repesin nauramaan ja sitten itkin ja nauroin samaan aikaan. Se oli kyllä aika erikoinen kokemus.

Työmotivaatio?

Esikoista hoitelen kotona.

Joo rakenneultrassa kysyttiin ja mies näyttäisi siis olevan ammattilainen (jos siis tiedät mitä se tarkoittaa? Jos saatte vain poikia on mies ammattilainen, saadessanne vain tyttöjä on mies rakastaja ja saadessanne molempia on mies sekatyöläinen)

Onko mitää merkkejä vauvan sukupuolesta joihin uskot?

Aivan samanlaiset merkit ja raskaus kuin esikoista odottaessa. Eli vatsa edessä, äiti hehkeänä (heh heh), tekee mieli (tai siis teki alkuraskaudessa) roskaruokaa, jne..

Selkälihasten vahvistus venkkejä?

Syvät vatsalihakset tukevat parhaiten selkää, joten niitä harjoittelemaan! ja syvät selkälihakset (multifidukset) myös kuntoon!

Pienet vaunut?

Meillä Emmaljungat mahtuneet aina hyvin hisseihin, kun on kääntyvä työntöaisa.

Mutta oikein mukavaa joulun alusaikaa kanssa sisarille ja voikaa hyvin!!

Terkkuloin Miia ja pikku kaveri 21+4 (tosin ultran mukaan 22+2)

Vierailija
45/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy munkin kantaa korteni kekoon ja vastata gallupiin.. =)

Molempia löytyy..

Kolmatta odotan ja neuvolakäyntejä on ollu 4, joista yksi lääkärikäynti. 2 ultraa tämän lisäksi, eli taitaa olla aika hyvin asiat täällä Kaakon kulmalla...

Sokerirasitus?

Ei ole tehty, ilmeisesti ei ole tarvetta.

Lapsivakuutus?

Mietinnän alla

Nimet?

Ei vielä lyöty lukkoon, odotamme syntymää, jolloin näkee miltä "tyyppi näyttää"

Kortisonirasvan käyttö?

ei tartte

Kyllä otan, kaikki vaatteet ja tavarat laitettu kiertoon kuopuksen jäljiltä..

Tyttö rv 40+0 48cm ja 3kg, poika 41+ 52cm ja 3,6kg

Esikoista odottaessa käytiin

Synnytyspelko?

Hiukan

Työmotivaatio?

Ei siis minkäänlaista, olis jo helmikuu ja äippäloma... =)

Joo rakenneultrassa kysyttiin, pojalta kuulemma näyttää

Onko mitää merkkejä vauvan sukupuolesta joihin uskot?

vatsan malli on sama, eli edessä niinkuin kuopuksestakin..

Selkälihasten vahvistus venkkejä?

kun vielä jaksaisi niitä tehdä...

Pienet vaunut?

emmaljugat oli aikaisemmin ja ostin sellaiset taas käytettynä

Sellaisia.. Miten täällä muuten voidaan? Itseäni hieman närästää ja selkä muistuttelee itsestään päivittäin. Vilkas kaveri on vatsassa, mielestäni kovin potkija eli saa nähdä mikähän vekara sieltä sitten maalis- huhtikuussa tulee..

Terkuin,

numerokolme ja pikku hippu rv 25+1

Vierailija
46/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella pitkästä aikaa. en ole ehtinytedes lukemaan tänne kun on ollut ihan kaikkea hyvää ja huonoa..

mutta lyhyesti: rakenne ultrassa sain tietää et tulokas on poika niikuin aavistelinkin ennestään sii 4 tyttöä.

lapsen isä nyt laitettu kuviosta pois ainakin siihen asti et lapsi syntyy että voin parantaa omat haavani. hän kun teki jopa ultraan nyt oharit minulle :/

luen nyt sit aktiivisesti teidän juttuja taas. :D

pakko kysyy niiltä jotka tietää että tuleeko poika vai tyttö.. käsittääkseni todella monelle poika tulossa :D

ja anteeksi jos jollekulle tullu jotaikin suru uutisia, olen pahoillani etten ole ollut täällä itse tukena :/

Vierailija
47/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan mä olen viimeksi ehtinyt tänne avautumaan? Viikkoon en ollut käynyt lukemassakaan=( Oli tenttiviikko koulussa mutta nyt alkoi kolmen ja puolen viikon loma, mahtavaa=) Pääsee huilaamaan (lue: siivoamaan ja tekemään jouluruokia;)

En nyt oikeasti muista kävinkö kertomassa meidän 4D:käynnistä? No tässä nopea referaatti: Kävimme siin alueen kokeneimmalla ultraajalla, päällimmäisenä kiinnostuksen kohteena oli sukupuoli, koska rakenneultrassa oli jo selvitetty että kaikki ok! Mutta niin vain kävi että tämä meidän ujopiimä piti ensinnäkin käsivarsia nassun edessä, niin ettei saatu naamakuvia ja jalat ristissä niin tiukkaan ettei genitaaleista näkynyt vilaustakaan... Varovaisesti arvioi että EHKÄ saattaisi olla tyttö mutta ei lupaillut mitään... Eli salaisuutena pysyi edelleenkin meidän neposen sukupuoli. Seuraava ultra kuukauden päässä äitipolilla, josko sitten selviäisi....

PAIK ja LUMIKIDE: Mä voin liittyä teidän "rotevat neljävuotiaat poikalapset" jengiin! Meidän lokakuussa 4 täyttänyt kuopus oli 110cm ja 20kg, kenkä 30, syntyessään oli 54cm, 3920 ja syntyi päivää ennen laskettua aikaa. Meille myös annettu ennuste että kaverista tulee sellainen 190 senttinen=) Itse ollaan ihan normikokoisia, 171cm minä ja 180cm isä.

Sitten pikaisia vastauksia gallupiin:

Arpia on tullut todella lahjakkaasti edellisistä raskauksista, mutta ne ovat edelleen pysyneet vaaleina. Lineaa mulle ei ole koskaan tullut...

Neljä kertaa olen käynyt neuvolassa TH:lla + kerran lääkärillä ja kaksi kertaa äitipolilla lääkärillä. Kaikki muut kuuluvat normikäytäntöön täällä meillä paitsi tuo viimeinen äitipoli oli mun kilpirauhassairauden takia. Se 28 rv:n lääkärikin hoidetaan tällä kertaa neuvolan sijaan äitipolilla. Neljättä odotan mutta täällä on ihan samat neuvolakäytännöt odotti sitten ekaa tai viidettä. Huomenna olisi viides neuvola ja pääsee täyttämään kelan paperit!

Kapeita vaunuja kysyi joku? Hissiin mahtuvia?

Ei kokemusta.

Selkälihasten vahvistusvinkkejä?

ai mitkä lihakset... olisi ehkä tarvetta vahvistukselle..

Sokerirasitus?

Kerran aikaisemmin olen joutunut käymään, tyttöä odottaessa. Oli aika ällöä! Nyt olisi ensi viikolla edessä=(

Kolotus lonkissa?

Kyllä kolottaa vähän joka paikka, nämä kolotukset näköjään lisääntyvät eksponentiaalisesti sitä mukaan monettako odottaa. Liitoskivut ovat ihan helvetillisiä, pitempään kun istuu paikallaan niin ei meinaa päästä liikkeelle =(

Ilmakuplat vatsassa? Tuntuu inhottavalta

Alkuaikana liikkeet tuntuivat ilmakuplina, tällä hetkellä liikkeet tuntuvat kunnon jysäyksinä ja jos jotain kuplia tuntuu niin ne taitaa olla eksyksissä olevia pieruja;)

Lapsivakuutus?

Ei taideta ottaa. Isommiltakin on vakuutukset sanottu irti, kun niistä ei ole ollut mitään hyötyä, meillä tuo julkinen TH toimii ihan hyvin.

Nimet/kummit?

Molemmat on jo valmiina!

Kortisonirasvan käyttö?

Ei kokemusta.

Äitiyspakkaus onko joku jo saanut ja mun oma lisäkysymys aikooko kuin moni ottaa?

Aion ottaa, menee varmaan ensi vuoden puolelle ennen kuin tulee.

Lasten syntymäkoot ja mun lisäys -ihan mielenkiinnosta-millä viikoilla syntyi?

poika 50cm/3690g, 39+3

tyttö 47,5cm/3290g, 39+0

poika 54cm/3920g, 39+6

Käytiin ekalla kerralla, oli ihan kiva kokemus.

Synnytyspelko?

En pelkää synnyttämistä, päin vastoin odotan innolla! Ainoa pelko on jos joudun jostain syystä sektioitavaksi, en ole koskaan ollut leikattavana. Pelkään myös epiduraalin laittoa.

Työmotivaatio?

Tällä hetkellä hyvä (hyvähän se nyt on kun on loma edessä;) Saa nähdä kuinka käy loppuajasta kun olisi tarkoitus pysytellä koulun penkillä mahdollisimman pitkään, mieluummin ihan synnytykseen asti...

Säärikarvankasvu?

Kavat kasvaa kuten ennenkin...

kuten edeltä kävi ilmi halu on kova mutta vauveli on eri mieltä....

Pahoinvointi loppui kuin seinään (kuten tytöstä teki edellisellä kerralla, pojista voin pahoin koko odotusajan) Hirveesti finnejä (eikös tyttö vie äidin kauneuden?)

No nyt on alettava ruuanlaitto puuhiin!

Tervetuloa uusille ja onnittelut avioituneille!

T: Helmielina + neponen 24+2

Vierailija
48/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoista viisastuneena kopioin viestin ennen kuin lähetin menemään, tuli taas ekalla kerralla tyly viesti "keskustelut hetkellisesti pois käytöstä" Todella rasittavaa!