Mä olen myös vähentänyt viinin käyttöä
aina silloin, kun sitä on ruvennut mielestäni menemään liikaa ja olo on tuntunut aamulla - no, vähemmän hyvältä. Töistä en kuitenkaan kertaakaan ole ollut tämän tai muun epäpätevän syyn vuoksi poissa, en tietenkään.
Ulkoilun ja lenkkeilyn olen minäkin todennut auttavan. Käyn jumpassa ja kävelyillä tai juoksulenkeillä lasten mentyä nukkumaan. Kunhan olen yhdeksitoista ehtinyt sänkyyn nukkumaan, muuten sekin alkaa vaikuttaa jaksamiseen. Nyt kuitenkin mies ulkona omien kavereidensa kanssa, mitä ei kovin usein tapahdu, eli se hänelle suotakoon. Lenkillä pitäisi kuitenkin käydä joka päivä, ettei halkeis, ja koska se ei onnistu, viinipullon avaaminen on helpompaa. Täälläpä sitä taas istutaan ja kirjoitellaan järkeviä.
Tänään uskalsin vähän valittaakin pomolle, kun nyt on taas kiire vaihe päällä - minun pitää esim. hieman miettiä, kuka veikään lapset aamulla tarhaan ja oliko minun vuoroni heidät tänään sieltä noutaa, mies on tehnyt iltaruoat jo monta päivää (ihana mies - mitä tekisinkään, jos hän ei olisi tuollainen/hänellä ei olisi mahdollisuutta omassa työssään hieman suurempaan joustoon!) - ja silti mulle vaan tuotiin lisää töitä. Sanottiin vain, että yritä kestää ja keskity olennaiseen, tai muuta yhtä tolkutonta.
Mullakin on periaatteessa haasteellinen työ ja saan siitä ihan kelpo korvauksen, mutta en nyt enää uskalla sanoa, että se on hyvä työ, sillä en tällä hetkellä osaa sanoa, jääkö saldo plussan vain miinuksen puolelle.
Tää uusi sivusto on jotenkin vaikea hahmottaa...
ap