Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 6kk ja uudelleen raskaana

Vierailija
13.02.2009 |

Miten tuon imetyksen kanssa, kun tosiaan olen raskaana ja nuorin vasta puoli vuotias? Onko jotain suositusta..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulema vie usein mehut äidistä totaalisesti, mä en huomannu mitään. suositteli lopetamaan pikkuhiljaa kiireettä, jotta esikoinen ehtisi unohtaa tissin ennen vauva tuloa.. imetys oli aika pientä jo siinä vaiheessa, sillä esikoinen oli jo 1 v ja olin joka tapauksessa aikonut sen pikkuhiljaa lopettaa. joten tilanne eri kuin sulla.

olen kuullut, että imetys voisi aiheuttaa keskenmenon, sillä imetyshän saa kohdunb supistelemaan. mutta terkkari ei kyllä mulle mitään tuollaisesta puhunut.

Vierailija
2/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mua neuvolasta opastettiin kun tulin raskaaksi,että imettää voit jos oma vointi sallii,imetys ei aiheuta supistuksia ym. Ja minähän imetin esikoista rv 32 saakka, mietin jopa tandemimetystä mutta lopetin sitten kuitenkin esikon imettämisen kun lapsikin jo rinnasta sovinnolla luopui, alkuraskaudessa rinnat oli arat mutta se meni ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan omasta voinnistasi. Nykytietämyksen mukaan ei pitäisi lisätä myöskään keskenmenoja. Lienee kuitenkin fiksuinta antaa vauvan vieroittua rauhassa jotta tosiaan tissi unohtuisi ennen seuraavan vauvan tuloa.

Vierailija
4/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin odottamaan toista lasta. Kaikkki meni hyvin.

Vierailija
5/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman voinnin mukaan, mina tulin 2kk synnytyksestä uudstaan raskaaksi ja jatkoin imetystä 9kk asti ilman ongelmia. Minulla ei ollut väsymystä, iltapahoinvointia ja palelua kyllä muttaniitä en pitänyt pahana.

Vierailija
6/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että on syöttäny vauvan niin antaa loppumaidot esikoiselle??

Vierailija
7/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jatku maidon tulo loppuun asti ja pumppailin maitoa pienelle ennenku toinen synty, lähettiin sitten esikoisen kanssa matkalle ja vauva sai pumpatun maidon jaesikoinen tissimaidot pumpattuna koko matkan

Vierailija
8/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos esikoisesta tuleekin niin mustasukkainen että vauvalle ei riitä tissiä, kun hänen on päästävä heti tissille kun vauva on nälissään?

Jossakin lehdessä oli kirjoitus jossa kerrottiin että toinen kaksosista sai rintamaitoa, ja toinen oli pulloruokinnalla, ja pääasiallisesti isin hoidossa?

Se jos mikä tuntui oudolta!

Eikö molemmilla vauvoilla ole oikeus rintamaitoon, vaikka olisivatkin kaksosia?

Onhan niistä rintamaidoista joku tehny perheelleen pulliakin. :)

Mutta itse en harrastaisi tandemimetystä, kaikella on nimittäin aikansa.

Helposti kaikki räkätaudit tarttuu isommasta pienempään...

Vierailija
9/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi kun esikoinen 10kk, jatkoin imetystä 1-vuotiaaksi. Lopetin jo senkin takia, mutta minulta oli imetys myös vienyt runsaasti painoa enkä uskaltanut ottaa riskiä...Olin jo alipainoinen tullessani raskaaksi ja pelkäsin ettei minulle jäisi enää mitään kun mahassa yksi vie puolet ravinnosta ja tissillä toinen toisen puolen :)

Vierailija
10/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa 1v4kk, ja esikoinen oli n.7kk kun plussasin. Imetin esikoista reilun 10kk ikään asti, sitten hän rupesi itsekin vierottautumaan rinnasta. Mietin myös tandem-imetystä, mutta esikoisen päätettyä lopettaa rintatarjoilu, lopetin suosiolla.

Jos raskaus sujuu hyvin, ei ole mitään estettä imetykselle. Eri asia jos alkaa supistelemaan tai muuten on riskiraskaus. Kannattaa tutkailla niitä imetystukilistan sivuja, siellä ainakin pari vuotta sitten oli runsaasti asiaa.

Ihanan pieni ikäero tulossa, onnea :)

Vierailija
11/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että on syöttäny vauvan niin antaa loppumaidot esikoiselle??

Vierailija
12/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli minulla sitä mieltä, kun sain keskenmenon että olisi ollut imetyksen syytä? Raskaus oli toivottu, mutta silti yllätys. Vanhempi oli tuolloin 11 kk, joten lopetin melkein heti kun sain tiedon.. mutta silti hän sanoi minulle; että sen takia kakkonen ei olisi jaksanut kasvaa

Vierailija
13/13 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä koitte, mutta th on kyllä väärässä. Itse luin ja otin selvää asiasta taannoin.

Kyllä se on niin että sikiö ottaa tarvitsemansa, ja imetys myöskin, ja äiti se on se joka siinä sitten kärsii jos joku kärsii.. Itse menin huonoon kuntoon, olin alipainoinen jo esikoisen odotuksen alussa, lihoin 20kg odottaessa, mutta paino tippui hurjan nopeasti. Imetin esikoista ollessani rv0-12, sitten lopetin koska kirjaimellisesti ryömin lattioilla, olin sen verran huonossa hapessa, vaikka söin kuin hevonen..

Onnea raskaudesta ja kuuntele kehoasi, se kertoo kyllä mitä tehdä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi