Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuutusyhtiön terveyskysely henkivakuutusta varten on aivan NAURETTAVA.

Vierailija
12.02.2009 |

Joka ikistä aivastusta pidetään sairautena, josta on annettava puolen sivun mittainen selvitys.

Ymmärrän kyllä, että oikeat sairaudet kuten diabetes tai syöpä ovat merkittäviä ja siksi mainitsemisen arvoisia. Mutta että STRESSISTÄ ja KUUKAUTISKIVUSTA ym. "sairauksista" pitää jaaritella puolen sivun verran ja mainita nimeltä joka hemmetin lääkäri, jolle on joskus vaivojaan valittanut.

Kaikkein naurettavinta on kuitenkin se, että jokainen lääkäri-, perheneuvola- ym. käynti 5 vuoden ajalta pitää luetella. "Joo, elokuussa 2005 oli vähän yskää, kävin sen ja sen nimisellä lääkärillä joka sanoi niin ja niin, sitten helmikuussa 2006 vähän nilkka nyrjähti ja pistäydyin varulta terveyskeskuksessa, jossa tehtiin sitä sun tätä"....

Jos minulla ei tähän asti ole ollut sydänvaivoja ja ahdistuneisuutta, niin nyt ne viimeistään iskevät!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensin vaaditaan todella yksityiskohtaiset selostukset ja sitten lopuksi vaaditaan kuittaus siitä, että "olet antanut täydelliset ja totuudenmukaiset tiedot terveydentilastasi", vakuutusyhtiö on tämän jälkeen todella vahvoilla riitatilanteissa kun se pystyy tarkistamaan kertomuksesi tiedot ja osoittamaan sen puutteita.

Vierailija
2/35 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan pidä kirjaa, milloin, missä ja minkänimisen lääkerin luona kävin ja miksi. Lisäksi siinä olisi pitänyt luetella koko elinaikana olleet sairaudet, joten en pysty allekirjoittamaan vakuutusta tietojen todenperäisyydestä, koska en tosiaankaan ole varma itsekään niiden todenperäisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sellainen yhden sivun mittainen kysely missä kyselitiin kyllä/ei vaihtoehdoilla onko perussairauksia, mielenterveysongelmia yms ollut. Ja minä täytin miehenikin puolesta sen, mies ei itse edes allekirjoittanut koko paperia. Ja henkivakuutus on nyt molemmilla.

Mitähän muissa yhtiöissä sit tosiaan. Meillä Pohjantähti.

Vierailija
4/35 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina sitä ois kuitenkin jostain pikkujutskasta jäänyt kiinni, jos jotain korvauksia tarvis vaatia.

Vierailija
5/35 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vakuutusyhtiö kyselee tuollaisia mitä ap kertoi?

Ei nimittäin voi kysellä mikään, sillä mitään listoja ja avoimia kysymyksiä ei saa esittää. Tai niihin ei tarvitse vastata.

Vakuutusyhtiön on kyselyissään osattava yksilöidä täsmälleen se mitä kysyvät,

esim. onko sinulla todettu syöpä tai syöväksi luettava sairaus?

Vastaus kyllä tai ei.

Mitään mitä vakuutusyhtiö ei selvällä yksilöivällä kysymyksllä kysy, ei tarvitse kertoa.

Esim. avoin kysymys mitä sairauksia sinulla on ollut? Kysymykseen ei tarvitse osata vastata, koska ei voi edellyttää että asiakas tietäisi mitä vakuutusyhtiö sairaudella tarkoittaa ja mikä sairaus on sellainen joka tulisi mainita.

Tähän kysymykseen on siis oikea vastaus: EI OLE OLLUT SAIRAUKSIA.

Jos taas kysytään oletko ollut hoidossa sydänsairauden vuoksi, siihen on vastattava rehellisesti.

Vierailija
6/35 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin etukäteen, että siinä selvitellään ns. oikeat sairaudet, jotka on todettu ja hoidettu.

Mutta siinä esim. kysyttiin: "onko Teillä tai onko teillä ollut maha- tai suolistosairauksia tai -oireita?"

Siis kenellä EI ole ollut koskaan suolisto-oireita? Jos siihen vastaa "ei", niin valehtelee, eikös vain.

ap

Vierailija
7/35 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillähän meneekin aika huonosti.

Vierailija
8/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin lyhyesti mutta rehellissti, miten ja missä masennustani on hoidettu vuosien aikana. Päätös oli hylkäävä, kun hain ympäri vuoden voimassa olevaa kotivaakuutukseen liitettävää matkavakuutusta.

Menin yhtiöön keskustelemaan asiasta, ja sanoin, että tässä valossa joudumme tietenkin arvioimaan koko perheen vakuutusten tilanteen heidän yhtiössään uudelleen.

Neuvottelun ja parin puhelun jälkeen minulle myönnettiin silloin ajankohtaista matkaa varten määräaikainen vakuutus(tuli kalliimmaksi kuin koko vuoden voimassaoleva) , ja sanottiin, että uutta matkaa varten tulavaisuudessa pitää toimittaa uusi terveysselvitys so. lääkärintodistus.

Minulla ei ole ollut YHTÄÄN sairauslomapäivää masennuksen vuoksi koko elämän aikana. MInulla on oikein hyvä lääkitys ja hoitosuhde.

Oli virhe kertoa rehellisesti masennuksesta.

Vierailija
9/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nimittain 8.tta vuotta henkivakuutus,jonka sai vauvan

vanhemmat ottaa... ja minulla oli ollut masennus muutamaa vuotta

aiemmin opiskelujen ohessa,mutta en siiita muistanut mainita...

olen jatkanut taman vakuutuksen maksamista,mutta alkanut viime aikoina

miettiin etta maksanko ihan turhasta????? itsetuhoisuutta ei onneksi

ole ollut,mutta olen nyt 6v.tta kuntoutustuella (vanha nimi maaraaikainen

tyokyvyttomyyselake), ja silloin kohta 6v sitten olin sairaalassakin lepaamassa

ja paivasairaalajaksoja ollut 2004 ja 2006...

etta mitas hel... mun vakuutuksen kanssa,saako mitaan korvausta,

tai no siis se on sitten onnettomuus tai fyysinen sairaus mika meikalaisen

vie,eika oman kaden kautta..

mutta ihmiset,kertokaa!!

Kerroin lyhyesti mutta rehellissti, miten ja missä masennustani on hoidettu vuosien aikana. Päätös oli hylkäävä, kun hain ympäri vuoden voimassa olevaa kotivaakuutukseen liitettävää matkavakuutusta.

Menin yhtiöön keskustelemaan asiasta, ja sanoin, että tässä valossa joudumme tietenkin arvioimaan koko perheen vakuutusten tilanteen heidän yhtiössään uudelleen.

Neuvottelun ja parin puhelun jälkeen minulle myönnettiin silloin ajankohtaista matkaa varten määräaikainen vakuutus(tuli kalliimmaksi kuin koko vuoden voimassaoleva) , ja sanottiin, että uutta matkaa varten tulavaisuudessa pitää toimittaa uusi terveysselvitys so. lääkärintodistus.

Minulla ei ole ollut YHTÄÄN sairauslomapäivää masennuksen vuoksi koko elämän aikana. MInulla on oikein hyvä lääkitys ja hoitosuhde.

Vierailija
10/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Tapiolasta vakuutuksia. Kyselyssä tosiaan piti muistaa monen vuoden takaa kaikki terveysasema- tai sairaalakäynnit. Nyt kolmatta kuukautta odotellaan päätöstä lastenvakuutuksesta. Esikoisella on infektioastma, joka on jo melkein kaksi vuotta ollut oireeton. Toisella lapsella yksi käynti psykologilla päiväkodin häiriökäyttäytymisepäilyn vuoksi, josta psykologi kirjoitti sitten epäilyistä vapaan todistuksen.

Itsellä on herkkä vatsa ja sain kerran lääkäriltä reseptilääkettä kipuihin, lääkäri sanoi sen voivan olla ruokatorventulehdus. Vakuutusehdotuksessa rajattiin pois kaikki vatsaan liittyvät sairaudet. En ottanut vakuutusta. Vatsaanhan voi liittyä monenlaisia sairauksia.

Myöskään en lääkärien nimiä tosiaankaan muista, enkä voi olla edes varma ajankohdista.

Vierailija
11/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. hoitokuluvakuutusta. Eikös henkivakuutuskorvaukset makseta joka tapauksessa, jos kuolen mistä tahansa syystä?

Eli kun minulla ei ole mitään henkeä uhkaavaa sairautta, niin mitä väliä niillä sairaustiedoillani edes on? En joka tapauksessa tule kuolemaan mihinkään sellaiseen sairauteen, jota olen tähän mennessä elämäni aikana potenut, vaan johonkin muuhun.

ap

Vierailija
12/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuin eilen niihin papereihin ja täyttelin niitä "sinne päin", esim. lääkärikäynnit kuittasin vapaamuotoisella tekstillä "normaaleja lääkärikäyntejä, syitä mm. poskiontelotulehdus, migreeni, kyhmy rinnassa".

En todellakaan muista mitään päivämääriä saati lääkärien nimiä. Riittääköhän tuo? Ja tarttuvatko ne esim. tuohon kyhmyyn? Rinnassani siis oli kyhmy, mutta se oli hyvänlaatuinen, eli asia oli sillä selvä. Rupeaako ne nyt mussuttamaan, että saattaa sillä olla rintasyöpä, se rajataan korvausten ulkopuolelle?

ap

Vierailija
13/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa piti täyttää todella tarkat selosteet sairauksista, mutta ymmärsin, että se johtui siitä, että henkivakuutus sisälsi myös työkyvyttömyyden varalta vakuutuksen. Monilla on pelkkä henkivakuutus ja siihen todella riittää, että vastaa kyllä/ei muutamiin kysymyksiin, kuten onko syöpä, HIV tms. Mutta sitten jos vakuutuksen sisältyy vakutuus työkyvyttömyyden varalle, niin johan pitää kertoa kaikki selkä/hartia/niska-viat, tenniskyynärpäät ja masennukset. Nämähän ovat juuri niitä syitä, joiden takia hakeudutaan työkyvyttömyyseläkkeelle. Joten siinä se ero on, käsittääkseni.

Vierailija
14/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa evättiin sairaskuluvakuutus kun erehdyin olemaan rehellinen ja kertomaan että olin käynyt perheneuvolassa keskusteluterapiassa! Ilman yhtään lääkärissäkäyntiä, reseptiä tai mitään muutakaan, vakuutusyhtiö katsoi että riskini sairastua on liian suuri. Asiasta tapeltua myönsivät vakuutuksen rajoitettuna eli mitään mahdollista tulevaa mielenterveysongelmaa ei vakuutus korvaa.. Jessus että raivostuttaa edelleen. Kun yrittää olla aktiivinen ja hoitaa asioita ennenkuin niistä tulee ongelmia, niin vakuutusyhtiö näkee että olen tosi sairas.

Vierailija
16/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuin eilen niihin papereihin ja täyttelin niitä "sinne päin", esim. lääkärikäynnit kuittasin vapaamuotoisella tekstillä "normaaleja lääkärikäyntejä, syitä mm. poskiontelotulehdus, migreeni, kyhmy rinnassa".

En todellakaan muista mitään päivämääriä saati lääkärien nimiä. Riittääköhän tuo? Ja tarttuvatko ne esim. tuohon kyhmyyn? Rinnassani siis oli kyhmy, mutta se oli hyvänlaatuinen, eli asia oli sillä selvä. Rupeaako ne nyt mussuttamaan, että saattaa sillä olla rintasyöpä, se rajataan korvausten ulkopuolelle?

ap

Vierailija
17/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tosiaan niin, että jos on joskus potenut hartiasärkyjä, niin vakutuuksesta rajataan pois kaikki hartiavaivoista johtuvat hoito- ja työkyvyttömyysjaksot?

Meinaan kun tällaisista vaivoistahan kärsivät lähes kaikki joskus, kuten myös päänsärystä tai mahakivusta.

ap

Vierailija
18/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista luulisi olevan sen, mitä kyhmystä todetaan.

Tuolla logiikalla ei saisi käydä lääkärissä ollenkaan. Miettikää nyt kaikkia luulosairaita ihmisiä, jotka käyvät näyttämässä jokaista kolotusta. Ei se ole mikään sairaus, että luulee sairastavansa. Tärkeintä on se, mitä lääkäri totetaa, eikös niin.

ap

Vierailija
19/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tosiaan niin, että jos on joskus potenut hartiasärkyjä, niin vakutuuksesta rajataan pois kaikki hartiavaivoista johtuvat hoito- ja työkyvyttömyysjaksot? Meinaan kun tällaisista vaivoistahan kärsivät lähes kaikki joskus, kuten myös päänsärystä tai mahakivusta. ap

Mulla on NIIIN huono kuva vakuutusyhtiöistä ettei tosikaan:

Tuo keskusteluterapian takia hylyn saanut

Vierailija
20/35 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äsken Ifiin ja kysyin, miksi he tenttaavat pelkkää henkivakuutusta varten jokaista poskiontelotulehdusta. Täti ei osannut perustella, mitä he näillä tiedoilla tekevät... Siis eivät itsekään tiedä, miksi kysyvät????

Mutta kuulemma jokaikinen lääkärikäynti pitää mainita mielellään päivän, kuukauden tai vähintäänkin vuodenajan mukaan. Samoin lääkärien nimet tai vähintään lääkäriaseman nimi.

Itkisinkö vai nauraisinko?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan