Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä, jolla kolme lasta tai enemmän!

Vierailija
12.02.2009 |

Odotan kolmatta lasta rv36 ja kummastuttaa kun supistelee koko ajan. Välillä ihan säännöllisestikin, vähän sattuen, mutta supistukset eivät kuitenkaan ole niiin kipeitä kuin synnytys supistukset.

Aikaisemmat lapset ovat menneet pari viikkoa yli lasketun ajan.

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että lapsi syntyy hetkenä minä hyvänsä, vai onko tämä ihan normaalia kolmannessa raskaudessa?

Tosi kiva, jos viitsit vastata miten itselläsi meni.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla supistellut kaikissa kolmessa raskaudessa noin puolestavälistä lähtien. Harjotussupistuksia lähinnä. Vatsan kovenemista ja välillä myös menkkajomotusta. Kolmannessa ihan selkeesti enemmän ja jotain jo tekivätkin kohdunsuulla . Toisessa läkärintarkastuksessa lääkäri totesi että on vissiin supistanut,mutta kiinni silti vielä. Loppuakohden tuli just noita tunnin ja yliki säännöllistä supistelua,mutta kipu ei ollu päätähuimaavaa:)) Tuntuvaa mutta ei mitään oikeeseen verrattavaa. Laskettuna päivänä olin kahelle sormelle auki,ja loppuviikot tuntui menevän niin että aina kun tein jotain supisti ja kun en tehnyt mitään supisti.. Mulla ilmeisesti supistusherkkä kohtu,mutta yli on menny eka ja kolmas. Toka syntyi 38+1. Eihän nuo välttämättä tee mitään. Ite en edes tajunnut että nyt se alkaa kun muutenkin oli kokoajan supistanut. Mutta kyllä se kait on se kipu se mittari aikalailla. Kun tuntuu että nyt en taida enää kestää kannattaa varmaan lähteä. Minä epäilin vielä kun mies kaahas sairaalaan että takas tullaan,mutta auki oltiin komeasti 8cm. Uskon että nuo supistelut varsinki loppuajan avittivat itse synnytystä.

Vierailija
2/7 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika lähteä sairaalaan

Kun supistukset ovat jatkuneet säännöllisinä (5-10 minuutin välein) jo useamman tunnin ajan, ja ne ovat kipeitä voimistuen koko ajan. Synnytystä ennakoivia supistuksia voi esiintyä loppuraskaudessa runsaasti (yleensä viikolta 38 lähtien). Ne saattavat olla säännöllisiä, mutta loppuvat noin 3-5 tunnin kuluessa. Voimakkuudeltaan ne ovat seurannassa koko ajan jokseenkin samanlaisia. Tässä vaiheessa voit vielä rauhassa odotella kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli oikein muistan. Lääkäri sanoi että kohdunkaula on sen verran käntynyt kanavaan päin,että on varmaan suistellut. En ollu ennen kuullutkaan,mutta tosiaan kiinni paikat silti, vikassa jo pehmeät ja kaula hävinny tai ei ollu täysin varma. Yli meni vaikka supisteli tosiaan todella paljon ja myös tuntuvasti. Olen siis 7.

Vierailija
4/7 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla kolmannen kanssa juuri noilla viikoilla väliin säännöllisiä supistuksia tunninkin saatoi tulla mutta sitten lopahti. aina mietti että no pitääköhän lähteä vai ei. Siskollani sama juttu.

Minulla tosin sitten käynnistettiin viikkoa ennen laskettuapäivää, koska vauva ei enää kasvanut.

Siskollani meni yliaikaiseksi ja siksi käynnistettiin.

Luulen että riippuu miten nopeita edelliset synnytykset ovat olleet..

mutta minulle sanottiin että jos selkeitä säännöllisiä kipeitä suppareita tulee oliko se nyt sitten tuon tunnin verran niin pitäisi sitten lähteä ettei kotiinkaan synny.

Vierailija
5/7 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oikein osaa tohon vastata ku mul meni iha toisinpäin....eka lapsi syntyi ajallaan....toinen lapsi synty 5viikkoa etu ajassa hätä sektiolla ja kolmas meni 5päivää yli:) mulla on jokainen raskaus ollut nii erillainen...ainut et tämä kolmas tuli paljo nopeemin....supistukset alko kuudelta illal ja 20.45 poika syntyi:) ku ekan lapsen kans meni 12 tuntia....ja toinen nukutukses..... mutta voimia ja jaksamista sulle:)

Vierailija
6/7 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi ekaa menny pari viikkoa yli ja nyt viikolla 36 supistelee koko ajan. Ja välillä kipeästikin.

Mulla oli tällä viikolla lääkärineuvola: kohdunkaulaa 2 cm ja kohdunsuu pehmeä ja kiinni, joten ei ne supistelut ole mitään tehneet. Uskon, että tämäkin menee yli sen viikon pari.

Vierailija
7/7 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös saattaa kestää säännölliset supistukset yli tunnin, mutta loppuvat sitten, enkä siis ole lähtenyt sairaalaan.

Arveluttaa vain juuri se, että kaksi ensimmäistä lasta syntyivät muutamassa tunnissa supistusten alkamisesta. Että mitkä supistukset sitten loppujen lopuksi ovat niitä joiden vuoksi pitää lähteä. Meiltä on kuitenkin sairaalaan matkaa n. 3o min.

Lääkärissä todettiin alkuviikon rutiinikäynnillä, että olen sentin auki.