Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yäk! Kaverin 6-v ei vieläkään pyyhi itse wc käynnin jälkeen!

Vierailija
12.02.2009 |

Tyttö täytti 6 tammikuussa ja edelleen äiskä pyyhkii pyllyn!

Miten lapsi tulee selviämään eskarista tai koulusta? Eikö neuvolassa puututa tommoseen?

Ällöä:(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa te onnellisia, joiden lapsilta tämäkin asia sujuu mutkattomasti ja sujuvasti ilman että tarvitsee harjoitella miljoona kertaa siinä missä muut harjoittelevat ehkä sata kertaa jotain tekemistä...

Vierailija
2/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi pyyhkimaan (siis KUNNOLLA) noin 5 1/2 v. Sitakin ennen siis pyyhki itse, mutta aina sinne jotain tuntui jaavan... : P

Tytto 2 1/2 v kay usein salaa kakalla (hiipii hiljaa, eika edes veda vessaa), eika pyyhi usein ollenkaan (tai sit kayttaa koko rullan). Joudun pitamaan vessan ovea koko ajan silmalla, kun han on sita mielta, etta osaa ja tietaa kylla ITSE parhaiten... : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta (tai vanhempaa), vaan nuorempia tai ei lainkaan? Nimittäin kun asia ällöttää... 6-vuotiaan pitäisi jo osata itse pyyhkiä, ellei ole motorisesti hitaasti kehittynyt, olet siinä aivan oikeassa. Mutta missä vaiheessa pienen lapsen peppu muuttuu ällöksi? Jos minun 9-vuotiaani tarvitsisi apua missä tahansa asiassa, niin sana "ällö" ei tulisi kyllä mieleen...

Vierailija
4/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti nuorempi oli 1,5-vuotiaana päiväkuiva ja vanhempikin ennen sun lastasi.

Lapset oppii kun ne on valmiita. Ihan turhaan kiusasit itseäsi ja lastasi istuttamalla vähän väliä potalla.

Meillä napotettiin potalla jo puoli vuotiaana eka kerran, eihän sinne välltämättä mitään tullu mut harjoitus teki ajan kanssa mestarin :) Otettiin säännöllistäkin säännöllisempään elämänrytmimme poitsun pottailu mukaan. Ekana aamulla, ulos lähtiessä, ruuan jälkeen ennen päivä unia jne. Eipä aikaakaan kun pikku hiljaa pissa alkoi ilmestyä pottaan. Ja voi sitä riemua kun onnistuttiin. Ei meilläkään huippu aikaseen kuivia oltu (2v.4kk), mut monet vaipat säästettiin pottaharjoittelulla. Välillä harjoittelu vaatii vanhemmilta pitkää pinnaa, mut se kyllä kannattaa.

Vierailija
5/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten kakkajälkiä ja lapsi saattaa jopa haista kakalle. Olen huomannut tämän lapseni kavereilla ja minusta kai tuollainen huono hygienia on ällömpää kuin se että äiti pyyhki tai ainakin tarkistaa pyllyn puhtauden!!!

Vierailija
6/10 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarissa ei halua pyytää aikuista pyyhkimään kakkaa ja jos hätä on siellä yllättänyt, niin usein housuissa on pieni raita. Kotona käy ihan mielelläni tarkistamassa pyllyn puhtauden, jotta alusvaatteet ei haisisi kakalle.

on sitten kakkajälkiä ja lapsi saattaa jopa haista kakalle. Olen huomannut tämän lapseni kavereilla ja minusta kai tuollainen huono hygienia on ällömpää kuin se että äiti pyyhki tai ainakin tarkistaa pyllyn puhtauden!!!

Vierailija
7/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ällöä? Taidat olla aika ällö itse.

Vierailija
8/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v, kohta 8v ekaluokkalainen, joka ei myöskään pyyhi itse. Onkin kyllä motorisesti hitaasti kehittyynyt ja tästä syystä erityisluokalla. Muakin ärsyttää mutta minkäs teet.

Vierailija
9/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa pyyhkimisasiaa on kysytty meillä aina 5-vuotiskäynnillä.

Vierailija
10/10 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3v pyyhkii NIIN huonosti, etten mitenkään voi päästää sitä omin päin sössäämään kakkapyllynsä kanssa. Pissat pyyhkii itse, mutta tuskin saa silloinkaan erityisen hyvää jälkeä, se ei vain ole yhtä ällöä kuin huonosti pyyhitty kakkapylly.

Oi miten odotankaan aikoja että on täysin omatoiminen vessa-asioissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän