Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto kerrostalosta omakotitaloon ahdistaa! Auttakaa!

Vierailija
12.02.2009 |

Kuulostaa tosi hullulta, mutta mua pelotta, että ajaudumme ojasta allikkoon. Olemme ihan keskituloisia, käteen jää 4000 euroa kuussa ja näin kerrostalossa vuokralla asuessa on ollut niin huoletonta tää elämä.

Mies hinkuaa muuttoa omakotitaloon ja on jo löytänytkin ihan kivan talon. Meidän tuloilla ei ole varaa uuteen, eikä edes uudehkoon. Mua hirvittää, mitä kaikkea omakotitalossa saa koko ajan laittaa kuntoon. Nyt olis jo tiedossa kattoremppaa, kylppäriremppaa ja laajasti pintaremppaa. Mitäs seuraavaksi... Koko ajan nurkan takana koputtaa joku ongelma. Mä tykkään itse rempata kovasti, mutta omakotitalon ylläpidossa on paljon hommaa mihin tarvii ammatti-ihmistä, kai...

Maalailenko mä nyt liikoja piruja seinille vai onko tämä tulevaisuuden kohtaloni, jos muutamme omaan taloon?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä en kyllä ymmärrä, että miksei teillä ole varaa uuteen. meillä nettotulot samaa luokkaa ja ihan uudessa okt:sssa asutaan...

Vierailija
2/4 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on että tietyin ajoin pitää putkiremotti tehdä ja kaikki mainitsemasi, mutta sitten on vuosiksi tehty. Ja jos asutte ihan normaalisti, niin ei teillä varmaan paikat mene rikki sen pahemmin omakotitalossa kuin kerrostalossakaan. Meillä on parivuotta sitten tehty perusteellinen remontti, sen jälkeen ei mitään isompia juttuja ole ollut.

Piha on tietysti ihan toinen juttu. Mä en itse ole mikään viherpeukala, ruohikkoa en oo leikannut ikinä, mies hoitaa sen. Ja istutukset mulla on sellasia että ne ei paljoa vaadi. Kesällä täällä varsinkin on ihana asua. Talvisin pitää kolata, siitä mä tykkään ja nykyään talvet on kyllä niin vähälumisia että ei siihen kerkeä edes kyllästyä.

Jotain lehtien poistamista vesikourusta jne. ei sen enempää.

Mä itse myös kuvittelin että kun omakotitaloon muutetaan, niin koko ajan on joku paikka rikki ja koko ajan joutuu jotain korjailemaan. Meillä se ei kyllä ole pitänyt paikkaansa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä tuloilla ja säästöillä yksinkertaisesti saa kalliimpaa ja uudempaa. Hyvä, että tämä reilun 200 000 laina saadaan.

Vierailija
4/4 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle kyllä toteaisin, että täällä pääkaupunkiseudulla saa olla kyllä aika varakas ja hyvät säästöt, että uudessa omakotitalosa pystyy asumaan. Meillä ap:n kaltaiset tulot ja ei mitään mahkuja uuteen.