Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan täysin petiin kaatavaa influenssaa uskaltaa sairastaa kotona?

Vierailija
12.02.2009 |

Äitillä jo vissiin kolmas vai neljäs päivä influenssassa, että ei pääse petistä pahemmin ylös/jaksa olla ylhäällä. Miten kauan sitä uskaltaa pitää ja lääkitä vaan reseptivapailla lääkkeillä (400mg burana ja finrexin)??

Joko ois aihetta koittaa vääntäytyä päivystykseen ja onko tuohon ees tujumpia lääkkeitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi ne tamiflu jne. jotka pitäisi ottaa jo eka päivänä, jotta niistä olisi apua. Sitten jos tulee jokin jälkitauti, tarvitaan lääkäriä ja antibiootteja. Mutta jopa 5pv kuumetta taitaa olla normaalia influenssassa?

Vierailija
2/8 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään perussairauksia alla, tai kyse todella iäkkäästä henkilöstä niin parikin viikkoa voi kotona sairastaa. Minulla influenssa kestääkin yleensä sen parisen viikkoa jonka jälkeen alkaa helpottamaan. Eli korkeaa kuumetta ja kipuja on melkein sen pari viikkoa, sitten pari päivää vähemmän kuumetta ja lopulta vain heikko olo mutta pystyn jo liikkumaan.

Influenssa on vaarallinen jos on jo ennestään joku heikentävä sairaus tai ikää on paljon. Lääkkeitä ei siihen ole, ainut tepsivä lääke taitaa olla sellainen mikä pitää ottaa heti sairauden alussa jos halutaan sen tehoavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon kestää

Vierailija
4/8 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan, että oisko jotain tujumpaa kuumelääkettä ku burana, mutta kaipa sitä on sillä äitin koitettava jaksaa. Nyt vaan epäilee että korva meinais tulehtua, mutta sen näkee ajan kanssa...

Tiedän vaan lannistaa äitin paranemis toiveet sillä että pariki viikkoa saattaa petin pohjassa mennä. Karsee tauti. Onneks meiän vanhimmalla tytöllä ei kestäny ku muutamia päiviä!!

Vierailija
5/8 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin muuta flunssaa mitä on liikkeellä

Vierailija
6/8 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infeluenssa tietääkseni kaataa sänkyyn mutta aiheuttaa usein jälkitaudin ja olen itse sitä mieltä että jos 5 päivää on kuume korkea niin kandee käydä lääkärissä.

Vierailija
7/8 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole mitään lääkkeitä, kun se on virus.

Vierailija
8/8 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jos yrittää saada lääkäriin aikaa "kun mulla on influenssa ja kuumetta jo monta päivää" niin vastaus on että influenssa kestää pitkään, paranee vain levolla eikä siihen ole lääkettä. Lääkärin aikaa ei saa ellei ole jotain muita vakampia oireita tai muita tauteja pahentamassa tilannetta