Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pienelle lapselle voi enterorokko tulla?

Vierailija
08.12.2008 |

Vauva 7 viikkoa ja tänään kieltäytynyt syömästä kunnolla :-( On täysimetyksellä ja nyt pumppailenkin maitoa pois etteivät rinnat räjähdä.

Ihmettelen mikä aiheuttaa kieltäytymisen? Vauvahan menee nopeasti huonoon kuntoon jos ei syö. Isommat lapset käyvät päiväkodissa muutaman kerran viikossa ja siellä on ollut paljon enterorokkoa. Omilla lapsillani ei ole ollut kuin tavallista flunssaa, keskimmäisellä nytkin yskää ja nuhaa, mutta luinkin että enterorokko voi joskus olla niin lievä että vain flunssanoireet ovat ainoita oireita!

Mitä tehdä vauvan kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut myäs enterorokkoa, tosin itse sain vain näitä varsinaisia rakkuloita ja lapset ovat selviytyneet flunssa ja mahaoireilla, Meillä on myös vauva 6 vkon ikäinen ja tässä odottelen, että mahtaako sairastua,

Voisit tietysti koittaa kurkkia sinne suuhun, että näkyykö niitä rakkuloita. Tosin mulla oli suu jo kipee ennen sitä. Jos vauva kieltäytyy syönästäm niin kyllä aika nopsaa kiikuttaisin päivystykseen,

Vierailija
2/3 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alahuulen alapuolella pari pientä punaista näppyä, samoin yhden pienen poskipäässä. Toisen käden rystysessä näyttäisi olevan "jotain punaista" (ei mikään selvä näppylä kylläkään). Voivatko nämä olla enterorokon rakkuloita? Suussa ei näy mitään eikä tyttö valita kipua.

ollut myäs enterorokkoa, tosin itse sain vain näitä varsinaisia rakkuloita ja lapset ovat selviytyneet flunssa ja mahaoireilla, Meillä on myös vauva 6 vkon ikäinen ja tässä odottelen, että mahtaako sairastua,

Voisit tietysti koittaa kurkkia sinne suuhun, että näkyykö niitä rakkuloita. Tosin mulla oli suu jo kipee ennen sitä. Jos vauva kieltäytyy syönästäm niin kyllä aika nopsaa kiikuttaisin päivystykseen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alahuulen alapuolella pari pientä punaista näppyä, samoin yhden pienen poskipäässä. Toisen käden rystysessä näyttäisi olevan "jotain punaista" (ei mikään selvä näppylä kylläkään). Voivatko nämä olla enterorokon rakkuloita? Suussa ei näy mitään eikä tyttö valita kipua.

Rakkuloiden määrä ja laatu (pikkunäppy tai vesikello) vaihtelee paljon. Nuo alueet täsmäävät. meillä 15-kuiselle tuli ensimmäisenä pari näppylää suun ympärille ja rystysiin, siitä lisääntyivät koko kädet ja kasvojen alaosan kattaviksi, muuallakin oli satunnaisia. Kuumettakaan ei tule kaikille.

Sen vauvan kanssa kannattaa olla varuillaan, ainakin täälläpäin on moni imeväinen joutunut tippaan ihan nestehukan vuoksi, vaikka rokko sinänsä ei olisi kovin paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän