Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~<3ToukoToiveet<3~~~~ vko 50

08.12.2008 |

Tervetuloa uusi viikko!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kummempia. Päivät ja viikot tuntuu menevän nopeaa tahtia eteen päin ja täällä edelleen malttamattomana odotellaan niitä kunnon potkuja ja liikkeitä. Kyllähän noita satunnaisia liikkeitä on mielestäni tuntunut aina silloin tällöin jo jonkin aikaa, mutta jotenkin sitä ei kuitenkaan osaa vielä täysin rentoutua vaan odottelee edelleen niitä kunnon liikkeitä, jotta tietää todella pikkuisen olevan siellä.

Kiitoksia paljon myös kaikille, jotka noista rattaista kommentoitte. Kyllä mäkin siihen tulokseen oon päätynyt, että todennäköisesti tullaan kyllä ostamaan kaksostenrattaat, jos nyt edullisesti jostain sellaiset löytäisin. Mahdollisesti käytettynä. Onhan tässä onneksi aikaa.

Aika paljon vaan tuntuu käytetytkin maksavan, joten voi olla että ostan sitten uudetkin, jos edullisesti sattuu saamaan. On ollut vähän mietinnässä noi Babyweltit, Herculekset tai Carenat (onko kellään kokemuksia noista merkeistä kaksosten rattaina tai kuultua kokemusta...?). Emmaljungia en halua, kun oon kuullu niin monelta, että olisi aika leveät ja raskaat. Poikakaan kun ei enää rattaissa nuku varsinaisesti (ellei sitten tuolla matkan varrella kaupoilla ollessa), niin vauvahan voi kotona ollessa sitten nukkua noissa pojan vanhoissa emmaljungissa ja niillä varmaan liikutaankin sitten kyllä tässä lähimaastossa. Sen verran tuo esikkokin kyllä jaksaa varmasti kävellä.

Vakuutuksistakin oli paljon puhetta.

Me kuulutaan myös siihen vähemmistöön joilla vakuutus on ja oon ollut kyllä ihan tyytyväinen. Kallishan se taitaa olla, mutta kyllä se silti on ollut ihan hyvä olla olemassa. Meilläkään nyt ei niin valtavasti ole sitä tarvittu, mutta kyllä kuitenkin muutamia kertoja ollaan sitä hyödynnetty pojan ollessa sairaana. Ollaan sitten käyty aina yksityisellä, kun on ollut jotenkin niin paljon helpompaa. Meillä tuo vakuutus otettiin jo ennen pojan syntymää, joten silloinhan siinä ei ole rajattuna edes mitkään allergiat sun muut, koska niistä ei voi tietää vielä tuossa vaiheessa. Sittenhän kun ottaa vakuutusta jo syntyneelle lapselle, niin silloinhan ne huomioi jo olemassa olevat mahdolliset sairaudet/allergiat ja saattaa olla ettei niistä sitten oikein noista vakuutuksista olekaan mitään hyötyä.

Mutta, eikös se niin yleensä mene, että jos otat vakuutuksen, niin silloin et sitä varmasti tarvi ja jos et, niin sitten sillä ois ollut enemmän kuin käyttöä. =P

Näin ainakin tuntuu itelle aina käyvän. Karman laki... heh..

No juu..

Nyt tarttee kyllä lopetella taas.

Oikein mukavaa viikonjatkoa kaikille!!

-viivi ja toivo rv16+3

Vierailija
22/32 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein osaa muuta sanoa...ehkei tarvitsekaan..<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pahoittelut Neitille...

VAKUUTUKSISTA: Hannan kanssa ollaankin asiasta jo juteltu, ollaan meinaan kavereita :) Mutta muillekin juttua meidän osalta. Meillä on esikoisella Tapiolan lapsivakuutus, joka otettiin ennen syntymää. Nyt tullaan ottamaan Pohjosta samalla tavalla, kun ollaan sinne vaihdettu vakuutukset. Esikoisen osalla viime vuonna korvaus hakemus oli jotain reilut 700 euroa ja vakuutusmaksu oli jotain rapeat 300 euroa... Pojalla on maito- ja kananmuna-allergiat, infektioastma (tai ei varsinasiesti diagnisoitu), motorisen kehityksen viivästymää, käy puheterapiassa...eli näiden takia on sit jouduttu jonkun verran hyppäämään lastenpolilla ja myös lastenosastolla (mm. altistukset). Vuosi sitten syksyllä oli aika kovat kierteet korvien kanssa ja tuli siihen mukaan sit kaks keuhkokuumettakin yms... Eli lääkkeisiinkin on jokunen euro mennyt...

Allergiatestit teetettiin yksityisellä...ja sieltä löytyi hyvä lastenlääkäri, jolla käydään lähinnä astmaoirein kanssa...muuten kunnallisen kautta keskussairaalassa...

ITse ajattelen niin, että tämä vakuutusjuttu on niinku "pakollinen"...Eli vois aatella, että maksanhan minä liikennevakuutuksen ja vielä jonkun muun vakuutuksen autoon ja talo pitää vakuuttaa jne...Ja kuitenkaan niillekään ei kovin useasti mitään vahinkoa tule. Me asutaan maalla ja yksityiselle on matkaa 75 kilsaa, joten akuuteissa tilanteissa ei välttämättä pääse. Tämän vuoksi itse ajattelen, että lapsivakuutus palvelee vielä paremmin kaupungissa asuvia, joilla lyhyemmät matkat yksityisille lääkäreille... Jotenkin en vaan uskalla olla ottamattakaan vakuutusta... :)

ÄITIYSPAKKAUS: Meille siis toka lapsi tulossa ja meinaan ottaa pakkauksen. Olen vähän semmoinen keräilijä tyyppi...tai siis aattelin, että voisi lapsille säilyttää muistoksi esim. makuupussin ja toppahaalarin ja jotain muuta pakkauksen sisältöä... Vaatteita kyllä varmasti olis aika paljon, kun siskolla on kolme poikaa ja veljellä yksi (joka on nyt 3 kk) eli poikavaatteita ainakin löytyisi, mutta monet veljen pojan vaatteistakin on sellaisia, mitkä kävis tytöllekin... Mutta pakkaus siis tulkoon tähänkin huusholliin. 31.12. on neuvola ja silloin saan paperit hakua varten, kun 154 päivää tulee kuulemma täyteen 27. päivä.

RUOKAHALUSTA/PAINOSTA JNE: MUlla on nyt sellainen olotila, että maha meinaa poksahtaa :) Eli ruoka maistuu ihan ok, mutta hirveän helposti tulee täys olo...silti kuitenkin syön...PAinoa oli edelisessä neuvoassa tullut 2,5 kiloa kolmessa viikossa ja veikkaanpa että ainakin tuon verran tulee nytkin, jos ei enemmänkin, kun joulukun on vielä tässä välissä :) Parempi kuitenkin näin päin kuin niin, että roikkuisin edelleen pää pöntössä enkä saattais mitään syödä. Jännä kyllä nähdä, että jos mä tässä oikein paljon enemmän paisun kuin ekassa raskaudessa (8 kg), niin onko tämä vauva samaa sukupuolta kuin esikoinen vai ei...:)

Lauantaina tulisi puoliväli täyteen. Laskeskelin tuossa, että kun joululoman jälkeen (eli loppiaisen jälkeen) menen takaisin töihin, mulla olis enää n 2,5 kk töitä jäljellä ennen äippälomaa...aika lyhkäiseltä tuntuu tuo aika :)

Mutta nyt tekemään jotain hyödyllistä...tai sitten ei :)

AngaT 19+4

Vierailija
24/32 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä on pakko kysyä mahallaan makaamisesta. Olen miettinyt jo jonkin aikaa asiaa, mutta en ole löytänyt vastausta mistään. Mietin siis, että onko mahallaan makoilusta jotain haittaa näillä viikoilla? Tykkään pötkötellä vatsallani ja mielestäni se on myös paras nukkuma-asento. Mahaa on jo sen verran, että se "litistyy" mahallaan maatessa, ei kuitenkaan tunnu epämukavalta. Olen nyt rajoittanut mahallaan makaamista, mutta usein yölllä herätessä huomaan kääntyneeni mahalleen. Onko siis huoli turha ja voinko jatkaa masullaan pötköttelyä niin kauan kun se vielä onnistuu??

Sitten vähän vaippa asiaa. Onko kenelläkään ollut aikaisemmilla lapsilla käytössä kestovaippoja?? Puolituttuni kehui kestovaippoja käteviksi ja sanoikin käyttävänsä vain ja ainoastaan niitä, heidän ollessa kotona. Reissuun ottaa sitten mukaan kertiksiä. Olen nyt sitten tilannut äidiltäni läjän kestovaippoja ja lupasikin niitä tehdä heti kun saan toimitettua kaavat ja materiaalit. Vai mitä te olette mieltä, toimiiko ne??

AngaT iloitsi lyhyestä ajasta äippälomaan. Itse olen myös miettinyt, että milloin voin jäädä kotiin. Toivoisin, että pääsen myös jäämään jo ennen huhtikuuta kuten sinäkin AngaT (jos nyt oikein ymmärsin ja osasin laskea). Mulla on seuraava neuvola 2.1 ja siellä käydään läpi noi äippälomat, äitiyspakkaukset ja kela-jutut.

Niin sitä piti kans tiedustella, että mitä eroa on synnytysvalmennuksella ja perhevalmennuksella?? Luulin, että ne on kaksi täysin eri asiaa, siis että niillä käsitellään eri aiheita, mutta neuvolan th sanoi, että päätetään ensi kerralla kumpaan valmennukseen me miehen kanssa osallistutaan. Häh...onko se siis samaa aihetta käsittelevä juttu?? Mä en tajuu..?

Olipas siinä taas kysymys poikineen. Eikö ole mukava kun saa lueskella tälläisen toopen tuumailuja täällä yleisellä keskustelupalstalla..heh. No en ainakaan ujostele.....:)

Moikkista moi!!!!!!!

Terv. Rice + pikkune rv 19+2 ja yliyliyli-aktiivinen karvatassu, joka juoksee pehmolelu suussa ympäri huushollia. Aaapuuuvaa!!

Vierailija
25/32 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt on sitten saavuettu tämä välietappi..tai no huomenna sitä sitten oltaisiin jo puolivälissä..Terveisiä vaan rakenneultrasta! Käytiin tänään aamulla Jorvissa kurkistamassa mitä pikkuiselle kuuluu. No, hyvää sille näytti kuuluvan!!! Kaikki oli kunnossa ja kehtiys sujunut tähän mennessä täysin niin kuin pitää. Oli kyllä tosi ihana nähdä pikkunen ja huomata miten se oli kasvanut Np-ultraan verrattuna. Nähtiin oikein nenä, huulet ja simmut..voi, että sentään. Kovasti pikkunen liikkui ja ojenteli itseänsä minkä ehti, oli kätilöllä välillä vaikea pysyä perässä, kun ei meinannut pikkunen antaa mitata itseänsä. Keskikäyrillä mennään ja kaikki siis tosiaan on kuten pitää. Kätilö ei kyllä kysellyt , että halutaanko tietää sukupuolta eikä mekään kysytty, joten se sitten jää tosiaan arvoitukseksi.

Istukka oli etuseinämässä ja virtaukset muutenkin kohdillansa. Nyt voidaan sitten rauhallisin mielein lähteä reissuun maanantaina, kun tiedetään että kaikki on kunnossa.

Meillä seuraava neuvola on vasta 13.1.09, joten sitten katsotaan vasta nuo Kela jutut kuntoon yms. Tossa laskeskelin, että näillä näkymin äippäloma alkaisi 27.3.09 kun kerran tuo laskettu aika on 1.5.09. Mutta saas nyt nähdä miten nuo asiat menevät..ja eiköhän tuo selviä sitten ensikerralla neuvolassa.

No, ei tässä muuten kummempia taas tällä kertaa..

Mukavaa torstaipäivän jatkoa vaan kaikille!!!!

T.Murunen82 + vauveli

rv 19+6

Vierailija
26/32 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunen, voi miten ihania ultrakuulumisia! :) Sukupuolikin jäi siis arvoitukseksi, mutta ettekös niin halunneetkin. Ihanaa että pääsette nyt hyvillä mielin lomailemaan!

Rice - mun mielestä mahallaan voi nukkua niin pitkään kun hyvältä tuntuu. Itse myös herään usein mahaltani, eihän sille mitään voi, jos unissaan kääntyy. :) Käsittääkseni jotkut nukkuvat loppuun asti vatsallaan, jotenkin niin että toinen polvi on koukussa siellä alla myös..

Kestovaippoja käytetään meidän perheessä ja olen niihin ollut tosi tyytyväinen. Ulkoillessa tosin käytämme kertiksiä varmuuden vuoksi. Pojan ollessa ihan vauva aloitimme jo kestoilemaan, mutta innostus lopahti pariksi kuukaudeksi, kun niitä niskakakkoja ja ohivuotoja oli niin paljon (tosin meillä oli aika huonoja vaippoja, varsinkin itse ompelemani.. ;) niin ja sattuuhan noita isompia kakkavahinkoja kertistenkin kanssa). Sen jälkeen kun poika puolivuotiaana oppi tekemään kakat pottaan, niin kestoilukin on ollut paljon helpompaa, enkä kyllä enää noista luopuisi. :) Kakkosellakin kestoillaan siis ihan varmasti ja tässä jo kovasti olenkin vaippakauppojen sivuilla surffaillut. :) Suosittelen siis lämpimästi kestoilua, voihan sitä ainakin kokeilla ja siirtyä sitten kertiksiin, jos ei tunnu omalta jutulta.

Niin ja synnytysvalmennus oli ainakin vielä 1,5 vuotta sitten Tayssissa (käsittelin siis eri kivunlievityksiä, synnytystapoja yms.) ja perhevalmennus omassa neuvolassa (oli muuten ehkä turhaakin turhempi tilaisuus, katseltiin jotain 80-luvulta peräisin olevia videoita hyvästä vanhemmuudesta yms. :D) Nuo valmennukset käsittelivät ainakin silloin ihan eri asioita, mutta tosiaan tässä reilussa vuodessa ovat asiat saattaneet muuttua.. Kelan sivuilla on muuten laskuri, jolla voi laskea äitiysloman alkamispäivän. :)

Mua on nyt alkanut ihan todenteolla jännittämään maanantainen ultra.. Huh! Poika on edelleen vähän kuumeinen ja alkaa kyllä vähitellen tympimään tämä sisällä oleminen. Huomenna äidilläni on vapaapäivä ja pääsen vihdoinkin jouluostoksille, eli pois täältä neljän seinän sisältä! :) Huomasin muuten eilen, että mun vatsa ei kestä nyt yhtään irtokarkkeja. Söin ehkä kymmenen karkkia eilen alkuillasta ja aamuun asti vatsa oli tosi kipeä, ihan poltteli ja kipristeli. :( Taitaa irtokarkeissa olla niin paljon lisäaineita, että ne eivät elimistölleni sovi nyt ollenkaan..

Jeps, nyt pitää alkaa väsäilemään viimeisiä joulukortteja.. Äh, paitsi MARIALLE vielä piti vastata, että meille siis on tulossa nyt toinen lapsi ja me ei aiota äitiyspakkausta ottaa. Kaikki käyttötavarat (kynsisakset, harja, peitto yms) ovat vielä ihan huippukuntoisia ja vaatettakin on esikoisen jäljiltä valtava laatikollinen ja tietysti haluan jotain uuttakin ostaa vauvalle.. Otetaan sitten se rahana ja ostetaan jotain oikeasti tarpeellista. :)

Miimi, 19+4

Vierailija
27/32 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa kuulla ultrakuulumisia!!

Kyllä kai kaikki asennot on ok niin kauan kun vain oma olo antaa myöden. Se on paras mittari että jos tuntuu hyvälle, kaikki reilassa ja jos ei niin vaihda asentoa. Itselläni kakkonen oli tosi aikaisin pää alaspäin lantiossa ja pääsi painamaan isoihin verisuoniin. Jos makasin vähänkään kauaa selälläni niin happi loppui itseltä. Heräsin joskus sellaiseen kamalaan happi loppuu tunteeseen että nousin unessa istaalleni ja oikein huohotin kun ei saanut happea. Eli kyllä kroppa kertoo ennen kuin vauvalle mitään sattuu. Masullaan minäkin tykkään köllöttää ja olenkin sellaisessa sivuttaisessa makuuasennossa masullani että masu lepää vierellä ja toinen jalka on koukussa. Itselläni on auttanut sellainen iso banaanin mallinen imetystyyny yöasentojen löytämisessä. Nyt vielä pärjään pikkutyynyllä. Mutta suosittelen kokeilemaan imetystyynyä jo odotusaikana yöllä ja sitten imettäessä siitä on lisää hyötyä :) Se on helppo tehdä myös itse jos sattuu vähääkään olemaan ompelutaitoinen.

Kestovaipoista: Me käytettiin kakkosella just kotona All-In-One kestovaippoja ja oli ihan helppoa. Se kyllä loppua kohden sitten jäi kun ei ollut isompia. Mä olen kokenut hankalaksi sen oikeanlaisen vaipan löytämisen kun niitä on niin tajuttoman paljon kaikenlaisia että ihan menee pyörälle. Olisi kiva päästä johonkin esittelyy katsomaan. Onkohan semmoisia??? Nyt ajattelin tosiaan jo raskausaikana ryhtyä vaippoja hankkimaan että niitä on sitten. Ja tosiaan, nykyään nuo kestovaipat on NIIN mukavia ja helppoja ettei ole tosikaan!!!!! Kannattaa ainakin kokeilla. Ostaa yksi tai kaksi ja kokeilla miltä tuntuu.

Meillä kumpikin lapsi on oppinut tosi aikaisin kuivaksi. Ennen 2 v synttäriä. Ovat heti istumaan opittuaan olleet pottailijoita ja siitä se sitten on lähtenyt. Pitää vaan vähän itse jaksaa siinä potalla puuhailla kaikenlaista ja heti kun sinne asia tulee, niin HIP HURRAA. Oppivat hirmu nopeasti. Ainakin meidän muksut. Siinä yksi ekoteko kekoon josta tulee hyvä mieli: Vaipaton lapsi mahd nop! :) :)

Me otetaan pakkaus vaikka kolmatta jo odotellaan. Mä rakastan sen pakkauksen saapumista ja saa taas kaikkea uutta hiplata. Meillä pussit ja peitot ym olleet niin kovassa käytössä että kiva saada tulokkaalle omat ja niistä sitten jää ihanat muistot pakkaukseen itse kullekin! Kynsisaksia ym ei ole koskaan liikaa, koska meidän huithapeli perheessä moistet on aina etsinnän alla :)

-Callaway

Vierailija
28/32 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neidille syvä osanotto. Ihan tässä itsekkin herkistyy kun muutkin odottavat äidit niin nätisti sinulle kirjoitti.

Täällä sitä odotellaan ensi keskiviikkoa ja omaa ultraa ja mitä sieltä tulee tuomioksi. Välillä on päiviä kun tuntuu että tämä raskaus loppuu justiinsa ja välillä taas on niin hyvä olla ja toiveikas että teen vielä ennätyksen kuinka kauan vauvat pysyvät masussa. Niin kuin oliko se viime viikon lehdessä kun joku oli synnyttänyt melkein nelikiloiset kaksoset.

Noista vakuutuksista sen verran että itse pyysun tarjouksen if:stä ja tapiolasta mutta päädyttiin tapiolaan kun kaikki muutkin vakuutukset on sielä enkä halunnut ainakaan vaihtaa kotivakuutuksen peikkaa muualle ja käsitin ettei sitä lapsivakuutusta olisi edes saanut jos ei samassa paikassa ole kotivakuutuskin. Ihan sen takia otin nyt tuon val´kuutuksen kun odotan kaksosia ja sitten se että yleensä ei vakuutuksista saa mitään takaisin että jos tämä nyt "takaisi sen että kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Tuo tapiolan vakuutus oli ensimmäisellä lapsellani pari ekaa vuotta ja kyllä tykkäsin kun omavastuukin oli joku 50 € ja sai kerätä koko vuoden liput ja laput eikä mennyt kuin kerran omavastuu. muissa yhtiöissä oli ainakin silloin ettäeri sairaudet käsiteltiin erikseen ja niistä jokaisesta meni erikseen omavastuu.

Kävin tänään lääkärillä kun on tuota päätä särkenyt viimeiset kolme viikkoa melkein joka päivä niin sain lähetteen fysioterapeutille niska ja hartia hierontaan ja lämpöhoitoon.

No nyt ei taas tällä kertaa tule muuta mieleen ja täytyy mennä nukkumaan palailen sitten ultrakuulumisien kera ensi viikolla.

Julianna + tuplat rv 19+0

Vierailija
29/32 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhei, nyt on melki kaikki joululahjat ostettu ja se kyllä tuntuu jaloissa. :) Melki 4 tuntia kiertelin ja kaartelin keskustassa painavia kasseja raahaten. Kohta mies tulee työmatkalta kotiin ja käväistään jossain syömässä, ennen kuin haetaan vintiö mummulasta.. :)

Callaway, kestovaippayhdistys järjestää (tai ainakin vielä vuosi sitten järjesti) eri puolella Suomea kestovaippahulinoita, joissa siis on valtava määrä vaippojen myyjiä tuotteitaan esittelemässä. Kestovaippayhdistyksen kautta saa myös lainata vaippoja kotiin kokeiltavaksi. Suuren vaippapaketin lainaus ainakin Tampereella maksaa 5 €/viikko + pantti 20 € (jonka tietty saa takaisin kun palauttaa vaipat). Tuota joskus harkitsin, mutta oon ollut niin tyytyväinen noihin meidän Fuzzeihin, etten sitten jaksanut aloittaa perusteellisempaa vertailua. Ehkä vauvan kanssa sitten..:) Minä oon tässä vähän itse keräillyt omaa äitiyspakkausta kasaan Finlaysonin tehtaanmyymälän avustuksella. :) Siellä äp:n makuupussit ovat usein 10 €, lakanat 2-3 € yms. Niin ja yhdestä sukkakaupasta löysin äp:n froteetumput ja -sukat yhteishintaan 0,80 €, eli aika kiva paketin tuolla 140 kasaan saa. :D

Huh, kyllä vaan tuo tuntikausien shoppailu jo otti massuunkin. Välillä maha oli ihan kivikova ja piti hidastaa vauhtia, mutta pääosin meni vielä ihan hyvin. :) Oih, oli se vaan niin ihanaa päästä välillä ilman rattaita ostoksille. Niiden kanssa on kuitenkin aina vähän hankalaa liikkua ruuhkassa..

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Miimi 19+5

30/32 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, vihdoin tämä viikko on töiden osalta ohi. Meinasi välillä olla ihan niin tylsää, että rupesi se jo stressaamaan. Onneksi ensi viikoksi on odotettavissa huikeampaa menoa.

Äh, pyykitkin pitäisi laittaa kuivumaan. Aina sama juttu, kun pääsee koneelle. Tulee heti jotain muutakin tekemistä. No, tuskin ne pyykit nyt muutamassa hetkessä sinne koneeseen homehtuu.

Meillä menee tuo esikko tänään mummulaan yökylään. Ajattelin, jos veisi miehen ulos vaikka syömään ja jos ei muuta niin vuokraisi leffan ja olisi vaan ihan kahdestaan (niin no Mölli tietysti mukana masusta käsin). En edes muista milloin viimeksi ollaan oltu kaksisteen.

Äitiyspakkauksesta. Meille tulossa toinen lapsi ja olen ajatellut ottaa pakkauksen. On meillä paljon tuota tavaraa jo ennestään, mutta kuitenkin haluan vauvalle oman pakkauksen. Voi toki myös olla, että neljässä vuodessa on ehtinyt hiukan sisältökin muuttua, en ole vielä käynyt perehtymässä nykysisältöön. Menen seuraavan kerran neuvolaan tammikuun loppupuolella, kun on sitten se 154 päivääkin kulunut. Saadaan ne paperit samalla. Kyllä se th ensin meinasi, että jää liian pitkä väli käynneille, reilu kuusi viikkoa, mutta kun ei tässä nyt ole mitään erikoista niin mitä siellä ramppaamaan. Soitan sitten jos jotain asiaa tulee tai haluankin mennä käymään aiemmin. Meillä on kuitenkin se rakenneultra tammikuun alussa ja sielläkin sitten näkee onko kaikki hyvin.

Mulla itseasiassa esimies tänään kysyi, milloin jään pois töistä ja olenko ajatellut jäädä hoitovapaalle. No, en ole ihan semmoisia vielä ajatellut, mutta tilanteen mukaan. Jos on kovin sairastava lapsi tms, ei kai sitä töihin halua vaan mielummin on kotona lapsen kanssa. Ja tietysti kaikki on eniten kiinni siitä, saako hoitopaikan. Esikon kanssa kävi mahtava tuuri ja sain hoitopaikan heti kun tarvitsin. Olin silloin kuitenkin yksin vauvan kanssa ja opiskelin, eli tosi upea tuuri kävi. Kerrankin mun kohdalla. Hakemukset laitoin vauvan ollessa 3kk ikäinen, ettei ihmekään jos tärppäsi niin hyvin.

Vakuutuksista. Esikolle en ottanut, vaikka silloin kyllä tutustuinkin niihin. Eikä onneksi ole ollut tarvettakaan, kunnallinen hoito kuitenkin ilmasta lapselle eikä mitään sairauksia ole ollut. Tapiola, jossa muutkin vakuutukseni on, olisi silloin tarjonnut kenties parhaimman. Täytyy nyt katsoa, jos tässä jaksaisi jossakin välissä perehtyä asiaan. En silti tiedä otettaisiko sellaista, mutta voihan sitä katsoa mitä on tarjolla, jos vaikka joku tuntuisikin hyvältä.

Mä olen kyllä tosi kateellinen kaikille teille, jotka tunnette jo liikkeitä. Täällä on nyt rv 16+2, eikä kyllä mitään merkkejä elämästä ole. Huhkimisen jälkeen olen huomannut, että vatsa "kovettuu" (vai olisko jännittyy parempi sana..), mutta ei siihen liikettä liity. Pari kertaa olen kuvitellut tuntevani liikettä, mutta on vaan tainnut ilma pyöriä vauvan vierellä. No, tuleehan niitä liikkeitä sitten aikanaan. Muutaman kuukauden päästä sitä mahan pomppiessa ajattelee, että olinpa tyhmä kun tässä vaiheessa niitä jo niin kovasti halusin. Esikko ainakin treenasi loppuun asti täysillä, ihan siitä asti kun liikkeitä alkoi tuntua.

Mä olen jo alkanut nukkua tyyny jalkojen välissä kyljelläni. Olen enimmäkseen mahallaan nukkuja, mutta se tuntuu usein epämiellyttävältä. Selälläni en vaan pysy eikä se ole mun juttu. Pääasia kuitenkin, että saa nukuttua. Joskus nukun jopa koko yön yhtäsoittoa, ilman vessakäyntiä tms. Aamulla onkin sitten pissa tulla housuun.

On jotenkin outo olo. En tiiä väsyttääkö vai olenko jotenkin kipee.. Ei oikein pää toimi, joten kirjoitusvirheiden määrä voi olla huikea. Täytyy kai laitaa noi pyykit ja ottaa sitte pikku nokoset, niin jaksaa viettää laatuaikaa miehen kanssa :-)

Heippa vaan ja nauttikaa viikonlopusta!

Möllimasu rv 16+2

Vierailija
31/32 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi sympatiahalaukset Neidille. Pitkä piina teillä on ollut ja varmasti päätös on ollut vaikea.

Sitten arkisempiin asioihin.

Vakuutus. Me otimme esikoiselle syntymättömän lapsen vakuutuksen ja se on kyllä maksanut itsensä takaisin. Akuuteissa tapauksissa käytämme kunnallista terveyspalvelua, aikoja kun saa sieltä oikein mukavasti, mutta allergiatutkimuksissa olemme hyödyntäneet vakuutusta. Testeihin olemme päässeet ilman lähetteitä ja jonotuksia, lisäksi lääkekustannukset katetaan vakuutuksesta. On siis maksanut itsensä takaisin.

Vielä emme ole miettineet tulevan vauvan vakuutuksia, mutta eiköhän se oteta. Allergia ja atooppisuus on kuitenkin perinnöllistä ja kun minulla se on, niin varmistetaan tällä hyvä hoito.

Rice, vatsallaan saa varmasti nukkua niin pitkään kuin vain se tuntuu hyvältä!

Me olemme osakestoilijoita ja aiomme jatkaa sitä. Osakestoilua siis niin, että yöt ja reissut menevät kertiksillä, päivät kotona pelkästään kestoja. Merkkeinä meillä on ollut Fuzzy Bunz, Swaddlebees, Popolini ja Blueberry (ihanat söpöilyvaipat!) pääasiassa taskuvaippoina, myös muutama AIO on. Lisäksi pino TSI-vaippoja, jotka olivat ok kun tyttö oli pienempi, mutta nyt M-koossa jostain syystä falskaavat herkemmin kuin kaupan kestot. Pottailu aloitettiin pari kuukautta sitten ja nyt kakoista 90 % tulee pottaan, pissat vähän vaihtelee. Mut selkeästi vähemmän vaippoja kuluu päivässä kuin ennen pottailua.

Naapurilla on iso kasa S-koon kestovaippoja (osa niistä meidän vanhoja), joten uusia ei tarvitse lähteä hankkimaan, ostamme häneltä kaikki pois. Puhumattakaan kustannussäästöistä, kestovaipat maksavat itsensä pian takaisin ja pidemmän päälle tulevat edullisemmaksi kun kertikset, etenkin jos niitä voi kierrättää toisella lapsella. Jälleenmyyntiarvoakin niissä on.

Mahtavaa kun joku kestoilua harkitsee, suosittelen lämpimästi! Ja hei, eikös nämä palstat ole nimenomaan sitä varten, että kaikkea voi pohtia ja tuumailla. Ei siinä ole mitään toopea :o)

Äippäpakkauksen ottamista en ole vielä päättänyt. Toisaalta, saan myös vaatteita naapurilta, makuupusseja on kaksin kappalein jne... En tiedä, saa nähdä.

Vielä vähän ( . ) Ultra on välipäivinä, 30.12. Joulu on tässä välissä, joten ei paljoa ehdi jännittämään. Meillä on töissä oikein kunnon flunssaepidemia ja tietysti sain tartunnan. Olen ollut loppuviikon sairiksella, eilen oli pahin päivä. Nuha on ihan kamala ja, vaikka ei ole kuumetta, olo tosi sairas. Tänään iski vielä kurkkukipu.

Mies lähti tytön kanssa setänsä 50-vuotispäiville, joten saan nyt rauhassa potea. En ole ikinä ollut näin sairasteleva kuin tänä syksynä. Toivottavasti ei enteile mitään vauvalle. Edellisessä raskaudessa ei ollut muita vaivoja kuin heinäallergia ja typy osoittautuikin atoopikoksi, allergioitakin löytyy. Muuten on ollut terve, vain yksi korvatulehdus. Jos oma sairastelu on merkki vauvan tulevasta sairastelukierteestä, on tiedossa varmasti kaikki kierteet! Ei sentään, en nyt ihan noin yksinkertaisesti usko tähän, mut pistäähän tämä sairastelu miettimään...

Pitänee raahautua suihkuun, on aika tunkkainen olo. Jos jaksaisi vielä kirjoitella joulukortit ja vähän tekisi mieli käydä ostamassa pari joululahjaa. Pitää kuulostella tätä omaa oloa. Ainakin vielä on kohtuullinen olo, mut vielä olo ehtii pahentua.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

-Marvik ja Touko- rv 19+1

Vierailija
32/32 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väsyttänyt niin kovasti ettei ole jaksanut kommentoidan mitään vaikka joka päivä olen käynyt lukemassa.

Neitille pahoittelut, päätös oli varmasti tosi raskas.

Päädyttiin pohjolan vakutuksiin vauvoille kun meillä on pohjolassa kaikki vakuutukset. Aika tarkkaan tahtovat äitiyskortista kopiot,kopsasin jo ne ja lähetin ja heti tuli kirje et vielä takasivun muistilistasta pitää lähettää kopio, olin sen unohtanut. Haluavat siis kopion kaikista tyjistäkin sivuista.

Mietin et olisinko voinut tänään tuntea liikkeitä, töissä kun olin niin tuntui joku muljahdus tai vastaava mut ei sit enää uudestaan tuntunut. En ole yhtään varmaa kun juuri silloin istuin mut kääntyilin paikalla joten saattoi vain tuntua jostain muusta jotain. No aika sen näyttää, mutta niin toivon et tuntis jo ne liikkeet.

Äitiyspakkauksia me saadaan kolme kun kaksoset tulee, mutta ajateltiin et otetaan kaksi ja yksi rahana. Millonkahan oikein saan neuvolasta ne paperit joilla sitä saa hakea. Seuraava neuvola on 5.1 jolloin viikkoja olis 20+5 ei taida vielä silloin saada, varmaan menee seuraavaan kertaan joka on varmaan joskus rv 25 paikkeilla. Voikohan niitä hakea neuvolasta heti kun tulee se tietty aika täyteen joka siihen vaaditaan vai pitääkö odottaa sinne seuraavaan neuvolaan vaikka siinä välissä sais jo niitä hakea. Ootan niin et pääsisin niitä hypistelemään ja pesemään. Tehdään vauvojen huone valmiiksi alkuvuodesta ja haluan sit heti pestä kaikki vaatteet ja laittaa kaappiin valmiiksi. Ens viikolla lähdetään ostamaan tapetteja sinne.

Ostaako moni kirpparilta vaatteita varsinkin jos ei ole ennestään lapsia et vaatteita ei ole tai ei ystäviltä saa. Minä oon ostanut aina välillä jotain jo siitä asti kun aloitettiin yrittämään raskautta 4,5 vuotta sitten :) mutta en kaupasta. Äiti ja sisaret on myös ostanut kirpparilta jonku verran meille. Mulle kelpaa hyvin kirpparilta ostetut ja monesti ovat sen näköisiä kuin niitä ei ois ikinä edes käytetty ja halpoja.

Pitäis varmaan mennä nukkumaan kun väsyttää niin pirusti.

Hanna ja tuplat 17+3