Mitä tukea voi saada 7 vuotta kotiäitinä ollut
työtön,joka EI SIIS ole ollut työttömänä työnhakijana pariin vuoteen?Nyt ilmottauduin työkkäriin ja rahaa en kai sieltä saa,mutta kunhan kyselen.Itse ymmärsin nettiä kahlattuani, että joka tapauksessa olen 5kk karenssissa ja ansiosidonnainen on unohdettava.Plus se,että puolison tulot vaikuttavat mahdolliseen työmarkkinatukeen.Entäpä työvoimapoliittinen koulutus,ymmärtääkseni en ole siihenkään liittyvään koulutustukeen oikeutettu?
Kommentit (18)
Jos miehesi tulot ovat riittävät, niin hän elättää perheen.
loisivat kaikki Oikeiden ihmisten eli työssäkäyvien veronmaksajien rahoilla.
huomio itsekäs nelonen, myös sinä voit joutua joskus työttömäksi! Olisiko silloin oikein että sinäkään et saisi mistään mitään rahaa? Jokainen tarvitsee perustoimeentulonsa. Tuskin nelosellakaan niin isot verot on että se kovinkaan montaa ihmistä niillä elättää...hah!
sinun elämä ei ole minun syy
Sen minkä eteen teen tyotä on minun
-- 4
tai pitääko minun tyon teolla ja omilla verorahoilla jotain sinulle antaa?
huomio itsekäs nelonen, myös sinä voit joutua joskus työttömäksi! Olisiko silloin oikein että sinäkään et saisi mistään mitään rahaa? Jokainen tarvitsee perustoimeentulonsa. Tuskin nelosellakaan niin isot verot on että se kovinkaan montaa ihmistä niillä elättää...hah!
niin minä joka haukuin nelosta itsekkääksi, en ole ap mutta et sinäkään voi päättää mitä sinun veroillasi tehdään. Kyllä niillä vaan kuuluu jakaa toimeentuloa niille, joilla ei työtä ole, halusit tai et. Ja toisekseen, käytät varmaan itsekin verovaroilla tuettuja palveluja...
niin minä joka haukuin nelosta itsekkääksi, en ole ap mutta et sinäkään voi päättää mitä sinun veroillasi tehdään. Kyllä niillä vaan kuuluu jakaa toimeentuloa niille, joilla ei työtä ole, halusit tai et. Ja toisekseen, käytät varmaan itsekin verovaroilla tuettuja palveluja...
oma valinta on olla kotona, oma valinta olla toissä. Miksi minun pitäisi toisten valintoja kustantaa? Kuka kustantaa minun kun itse joka ikisestä asiasta kaiken maksan ja en mitään ilmaiseksi saa?
Mäkin haluan ilmaista rahaa.
Eli olen itsekäs
-- 4
Ilmottauduin juuri työkkäriin, koska haen töitä, mutta en ole oikeutettu ilmeisesti siihen peruspäivärahaan, koska olen ollut niin kauan poissa työmarkkinoilta. Itse en tätä oikein ymmärrä, syyksi ei siis riitäänyt, että hoidin omat lapseni kotona.. (ilman mitään tukia 3-vuotiaasta eteenpäin)
Ap:han alussa kyseli noista työkkärin järjestämä koulutuksista voin sen verran vastata, että minäkään en saa mitään työvoimatukea miehen tulojen takia mutta jos menet johonkin niiden järjestämään huuha-kurssille niin saat sen tuen miehesi tuloista riippumatta. Esim. työllisyyskurssit ovat aika feikki juttuja ainakin itselleni mutta se tuen takia täytyy käydä siellä. Päälle tulee vielä lapsikorotukset ja matkakorvaukset.
Kyllähän teillä on perustoimeentulo. Sen teille takaa miehenne, jonka tulot on todettu niin korkeiksi, että perheenne sillä pärjää.
Tottakai verovaroilla pitää tukea perheitä, joiden tulot ovat liian pienet pärjätäkseen. Mutta ei kai perheille, joissa edes toinen on hyvätuloinen, pidä niin kovinkaan paljoa rahaa syytää. Vai mitä mieltä olisitte siitä, että kaikkien hyvätuloisten johtajien rouvat saisivat työmarkkinatukea siihen, että käyvät kahvittelemassa toistensa luona?
penniäkään tukia en ole saanut neljään vuoteen.En ole ollut työkkärin kirjoilla vaan miehen elättinä.Joten TE ette ole joutuneet mun elämisestä maksamaan mitään.ap
niille huuhaakursseille tai etsit työpaikan. Kysele sijaisuuksia vaikka päiväkodista, päteviä sijaisia vaikea saada. Kokemustahan sulta löytyy kun omiakin on.
Kyllä jokaisen, joka ilmoittautuu työttömäksi, kuuluisi saada työttömyyskorvausta tai töitä. Mitä väliä sillä on, mitä on aikaisemmin tehnyt.
Karenssihan siitä tulee, ilmeisesti 3kk, jonka aikana et saa mistään rahaa, mutta sen jälkeen alkaa korvaukset tulla. ansiosidonnaista et saa. Miehen tulot vaikuttaa saatko korvusta vai et, mutta näihin koulutuksiin ne eivät vaikuta.
elättinä....onneksi:)
Mutta pakko todeta, että on täällä ihme sakkia, onneksi on teitä poikkeuksiakin.ap
että tosiaankaaan saa työmarkkinatukea, mutta jos aloitat työvoimapoliittisen koulutuksen vaikka jo ensi viikolla niin koulutupäiviltä saat työmarkkinatuen. Siihen ei muuten puolison tulot vaikuta, peruspäivärahaan vaikuttaa. Kumpaa saat?
opiskelemaan ehkä o.t.o, jos pääsen haluamaani koulutukseen.Miksi mä ymmärrän tuon työssäoloehdon osaltani niin,että työssäoloehto ei täyty? http://www.teme.fi/Turvaopas/turvan%20koulutus.htm
että töitä haen koko ajan:=)