Onko niin että vaihtamalla ei parane ja ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen?
Mitä mieltä? Onko ero aina turha? Viehättyykö ihmiset aina samantyyppisistä kuin ex kumppani
Kommentit (14)
Riippuu siitä kehittyykö vai onko koko ajan samassa vaiheessa elämässään. Osa ihmisistä on niin tiukasti kiinnittynyt yhteen malliin ja tekee samat virheet yhä uudelleen. Pieni osa oppii virheistään ja valitsee toisin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä kehittyykö vai onko koko ajan samassa vaiheessa elämässään. Osa ihmisistä on niin tiukasti kiinnittynyt yhteen malliin ja tekee samat virheet yhä uudelleen. Pieni osa oppii virheistään ja valitsee toisin.
Mistä tietää onko kehitystä tapahtunut?
Ap
Ehdottomasti parani vaihtamalla! Lähdin "perushyvästä" parisuhteesta 14v jälkeen. Nykyinen on kestänyt 28v eikä loppua näy:)
En tuota allekirjoittaisi, että joku tietty ihmistyyppi vetäisi puoleen.
Suhteen sisällä saisi, pitäisi uskaltaa elää vaikeammatkin ajat. Nekin menee ohitse.
Elämään kuuluu hyviä ja vaikeampia päiviä, kuukausia jopa vuosia.
Aaltoliikettä kummankin omissa henkkoht vaiheissa. Jos ei luovuta, voidaan saavuttaa syvällinen tunteminen tutustumisen ja harjoittelujakson jälkeen, kunes arki on. Arki on ja juhlahetket. Ihastua ja rakastaa voi toista ihmistä syvemmälläkin tasolla, mistä tulee lopulta rauha ja turva.
Tästä näkökulmasta pitkällä elämänkokemuksella nykyisin olen sitä mieltä, että vaihtamalla ei parane muuta kuin ne biologispsyykkisfyysiset alkuhuumat.
Anteeksianto tuo mahdollisuuden saada luottamus kelpaavuudestaan, että valittu ei jätä enkä jätä. Pysyn rinnalla vaikeatkin ajat.
Osaltani yritykset ohi. En onnistunut.
Kyllä minä ainakin olen onnellisempi nykyisen kumppanin kanssa, kuin kenenkään exän. Yhdessä ollaan oltu yli 10 vuotta nyt.
Kyllä ehdottomasti parani, kun erosin nuoruudenliitosta ja löysin nykyisen miehen, parempaa olisi mahdotonta löytää! Hän oli tuolloin töissä pääkaupunkiseudulla, mutta kotilomilla hänet bongasin ja poimin itselleni🔥
Kyllä yleensä vaihtamalla paranee, koska nuorempana mennään yhteen aika hätiköiden. Toisella kierroksella osataan valita jo paremmin.
Ihmiset ovat erilaisia, kyllä joku toinen voi olla sopivampi ja ruoho vihertää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleensä vaihtamalla paranee, koska nuorempana mennään yhteen aika hätiköiden. Toisella kierroksella osataan valita jo paremmin.
Tilastojen mukaan tämä ei pidä paikkaansa: ensimmäisistä avioliitoista purkautuu alle 40 %, mutta toisista avioliitoista jo 60%. Mitä useampi avioliitto, sitä suurempi todennäköisyys että se purkautuu.
Niinpä se on. Niin se vain on. Syyllinen on se toinen . Ja sinä itse.
Jos liitoista purkautuu 49% ja on 300 000 velkaa niin kova on riski
No työpaikka ainakin vaihtamalla paranee ja on ruohokin vihreämpää. Panemista en harrasta.
Up