Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintakumista

Vierailija
11.02.2009 |

Imettäminen sattuu ihan älyttömästi! Ajattelin ottaa rintakumin käyttöön, vaikka moni on sanonut imuotteen menevän niillä pilalle. Ei vaan kestä enää tätä tuskaa! Minkälaisia kokemuksia sinulla on? Kannattiko kumin käyttö? Tuliko imuotteesta huono..vai paraniko kenties?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ottaa kumin käyttöön kunnes kipu hellittää. En nimittäin haluaisi vielä imetystä lopettaa. Toivottavasti niistä on apua!

Kyllä uskon imuotteen olevan kunnossa ja yritän tarkkailla sitä aika ajoin..yöllä väsyneenä vauva saattaa kyllä imeä miten sattuu.

Nännit ovat punaiset ja arat. Vauvan suussa ei kuitenkaan näy sammaksesta merkkejä..onko mahdollista että vain minulla olisi tulehdus? Kipu tuntuu kylläkin koko rinnassa eikä vain nännissä..varsinaista rintatulehdusta en usko olevan. Toisessa nännissä on haava ja se tihkuu välillä vertakin. Olen rasvannut sitä ahkerasti, mutta ei näytä auttavan. Ei oo kivaa!

Vierailija
2/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten imetin sitten hammasta purren. Meni ohi parissa kuussa pahin ja toisen kanssa rinnat kesti heti paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaaleaverikkö tai vaalea/punahiuksinen / vaaleaihoinen? Toki voi joskus muillakin olla herkkä iho siellä...

Mulla ainakin oli imuote kunnossa, terkkari ihan sen tarkisti, mutta nännit silti puhki. Kokeilin lampaanrasvat ja sitruunat ja kaikki. Kyllä se siitä ajan kanssa mutta alkuun teki mieli imettää Buranan kanssa, välillä vihlo niin että meinas taju lähteä.

Vierailija
4/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui maidon tulo kun rintakumilla ei tullut riittävää stimulaatiota nänniin. Tätä minulle ei synnärillä kerrottu vaan matalien nännien takia sellainen annettiin. Itse en moista asiaa tiennyt.

Vierailija
5/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma ettei sinun kipusi johdu väärästä imuotteesta??

mulla oli niin, ei ollut kipuja kun ote näytettiin kunnolla neuvolassa.

käytin rintakumia sitten kun nänni oli muuten vaa kipeä. siinä meni vko, sitten jatkui imetys normaalisti.

rintakumi oli kyllä kätevä.

Vierailija
6/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämään rintakumia kun vauva ei saanut otetta rinnasta. Imuotteeseen ei kai vaikuttanut mitenkään. Jätettiin kumit pois siinä 1 kk kohdalla enkä sen koommin ole käyttänyt.

Vierailija
7/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maitoa ainakin tuli! Mulla on pieni rinta sekä nänni, joten helpotti kummasti!

Mulla oli se sellainen KOVA muovinen maidonkerräjä rintakumien säilytysrasiana hoitolaukussa. Sinne kastelin esim. neljä kumia kun lähdin jonnekin. Olivat valmiiksi kosteita kun aloitin imettämään, joten ei tarvinnut esim. kahvilassa hypätä kastelemassa että tarttuu rintaan se kumi.

Eihän niitä muka saisi käyttää pitkiä aikoja mutta minä käytin koska muuten olisi imetys jäänyt kokonaan pois!

Vierailija
8/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaikkien alussa ollut: ensimmäisellä noin 5 kk täysimetystä näin, kakkosella pari ekaa kuukautta ja kolmosella muutamia kertoja helpottamaan alkua.

Minulla on iso, lattea nänni toisella, rintakumi auttoi sen venymisessä kuntoon :) Helpompi on tietysti ilman, mutta onnistuu näinkin.

Vierailija
9/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin 6kk kumilla koska vauva ei saanut rinnasta otetta ilman sitä.sen jälkeen pullosta joi maitoa.ei hänel ainakaan mitään ongelmia tullu imemisen kanssa.ehdottomasti käytät rintakumia.eihän se niin kuulu mennä että sunhu sattuu ku apujakin on tarjolla

Vierailija
10/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa imetin koko vuoden rintakumilla ja ei ollut mitään ongelmaa. Eikä siis vaikuttanut mihinkään maidontuotantoon tms.

Vierailija
11/11 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pilaa imuotetta. Käytä ihmeessä ainakin alussa - tai vaikka koko imetysajan, jos vaan jaksat kuljettaa niitä mukanasi. Se kumien pesu ja mukana pitäminen ovat oikeastaan ainoita todellisia haittoja, eivätkä edes kovin pahoja haittoja

Veikkaan, että enemmistö näistä, jotka väittävät rintakumin tyrehdyttävän imetyksen tms. ovat naisia, jotka ovat kyllästyneet koko kumilla puljaamiseen ja imetyksen vaivalloisuuteen ja ovat harventaneet imetystahtia. TAI vauva ei ole koskaan oppinut kunnon imuotetta. Ja lopputuloksena imetys on ollut heikkotehoisempaa ja/tai harvempaa ja SIKSI lopahtanut. Jos ei imetä tarpeeksi tiheästi, maidontuotanto takkuaa. Muuten ei oikein voi selittää sitä, että monella imetys kumminkin on onnistunut kumilla aivan mainiosti.

Kumeista pääsee myös moni eroon siten, että alun jälkeen (kun nännit ovat jo karaistuneet ja muokkaantuneet, vie parisen viikkoa) kumia aletaan ottaa imetyksen kestäessä pois. Eli imetys aloitetaan kumilla, mutta kumi otetaan minuutin, parin kuluttua pois. Ja lopulta sitä ei enää tarvita ollenkaan. Näin minä tein kuopuksen kanssa ja imetin kokonaisuudessaan 1v 2kk.

Tulipa kumminkin mieleen vielä yksi mahdollinen nännikivun aihe... jos vauvan imuote tuntuu olevan ok, onko nännin iho kunnossa? Nänniin voi tulla tulehdus, esim. sammasta - se näkyy niin, että iho on kirkuvan punainen ja arka. Sammas hoidetaan nänneistä samalla Daktarin oraaligeelillä kuin vauvan suustakin.

Myös ihon rikkoutuminen tekee imetyksestä tosi kipeää (ja altistaa rintatulehdukselle). Oletko kokeillut Lansinoh-voidetta, hoitaa nännien ihoa eikä tarvitse pestä pois ennen imetystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä