Synnyttänyt värkkikö aina löysä - pyh!
Käväisin tänään kokeneella gynellä ja kysyin että mistä tietää onko lantionpohjalihakset kunnossa. Sanoi että hän tekee puristustestin perusteella arvionsa. Taulukko on 1-5. 1 on todella huono puristus + todennäköiset virtsankarkailut ym. Vitonen taas tiukin mahdollinen puristus. No minun värkin arvio oli 4 joka on erinomainen. Ja sitä ei synnyttämättömätkään aina tosiaankaan saa, koska kyse on lihasvoimasta. Totesi vielä että minun mieheni ei taida toiseen sänkyyn hypätä näillä puristeluilla ;-)
Ja synnyttänyt olen yhden lapsen alakautta enkä millään kuulilla ole ikinä treenannut. Silloin tällöin pientä jumppaa supistellen teen ja se siinä.
Kommentit (2)
Muistan miten nuorena piti muistaa rentoutua muuten tuntui helposti hankalalta kun mies työntyi sisään. Nyt pitää muistaa jännittää...
Se, että pystyy puristamaan ei ikävä kyllä tarkoita sitä, että pillu olisi tiukka.
Tiukka on tiukka silloinkin, kun sillä ei puristele. Puristamalla voidaan jäljitellä tiukkaa pillua, mutta voi olla melko työlästä pitää puristusta yllä vaikkapa puoli tuntia. Olet täysin oikeasssa, että treenaamattomilla tiukkapilluisilla on usein onneton puristuskyky.