Kaikki "koti-salapoliisit" auttakaa!!!
Eli tilanne tämä:
Mä haluaisin tietää onko mulla sisko ja kuka se on?
Isäni on aikoinaan heilastellut jonkun pääkaupunki seutulaisen naisen kanssa ennen äitiäni. No suhde ei kuitenkaan koskaan edennyt yhdessä asumiseen yms. Nainen oli ilmeisesti enemmän kiinnostunut, mutta isäni oli vähän hulttio...
No nyt sitten lähes 30 vuoden jälkeen mummoni (isänäiti) kertoi, että kun isäni ja tämän tuntemattoman naisen romanssi päättyi, niin tämä nainen oli vuoden päästä siitä ilmestynyt isäni työpaikalle. Ja vauvanvaunujen kanssa=) Oli kuulemma tullut esittelemään pienokaista(tyttöä) isälleni. Ja faija oli vaan luikkinut pitkin tehdasta pakoon.... Tarina ei kerro mitään siitä, mitä isäni ja tämä nainen juttelivat silloin yms. Ilmeisesti kuitenkin tämä nainen oli jo uudessa suhteessa ja tämä uusi mies ottanut lapsen nimelleen(?) Sen koommin he eivät ilmeisesti nähneet.
Siitä parin vuoden päästä isäni ja äitini tapasivat ja minä synnyin. Isä oli kertonut tämän saman tarinan myös äidilleni, joten se ei ole mitään mummon "mielikuvitusta". Äitini ei siis myöskään tiedä tämän salamyhkäisen naisen henkilöllisyyttä. Kysyisin mielläni asiaa isältäni, mutta hän on kuollut jo 15-vuotta sitten.
Mutta äitini muisti nimeltä isäni silloisia työkavereita. Ja he kuulemma taatusti muistavat tämän "vauvanvaunu" episodin. Mieleni tekisi soittaa joillekin heistä ja kysyä muistavatko he tämän naisen nimeä. Tuntuu vaan niin hassulta soittaa jollekin ventovieraalle ja kysellä tyhmiä. En myöskään tiedä haluisinko sotkea tämän mahdollisen siskoni "kuviota", koska enhän minä voi tietää, tietääkö hän mitään koko paletista... Mieltäni kutkuttaa kuitenkin ajtus että minulla olisi vain pari vuotta vanhempi sisko, joka asuisi mahdollisesti viellä samassa kaupungissa!!
Mitä teen? Unohdanko koko homman vai soitanko ja selvitän?? Ideoita ja mielipiteitä kiitos!!!
Kommentit (8)
"Kenkä äitee anteli römpsää miun isille 40 vuotta sitten?" kyllä tuosta varmaan jo löytyisi. Ei silti ihan oikeasti olisi varmaan kivaa saada tuo selville...
Ilmoittaudu siihen maikkarin uuteen ohjelmaan. En muista nimeä mutta siinä juuri etsitään "kadonneita" läheisiä...
...ja kerrot sitten heti täällä, jos saat jotain selville!
Ajattelin että jos jotenkin saisin urkittua kuka tämä nainen oli ja kuka on hänen tytär(siis mah. siskoni), niin ottaisin selville minkä näköinen hän on. Minulle on ainakin periytynyt isäni puolelta tosi vahvoja, dominoivia kasvon piirteitä, että väittäisin tunnistavani ne myös siskostani=) Olisi kiva tietää kuka hän on, vaikka pokkani ei koskaan riittäisi välttämättä yhteydenottoon.
Tää asia vaivaa mua ja en ihan sunnuntai hesarin kannessakaan viitsisi asiaa lähteä kuuluttamaan...=)
en tiedä mitä itse tekisin mutta sulle sanoisin että selvitä ihmeessä ja kerro sitten täällä miten kävi.
Mutta siis jos mietit mitä mahdollinen siskosi ajattelee tai hänen elämänsä sotkeentuu, ei kannata pistää energiaa mahdottomaan. Et voi tehdä tai jättää tekemättä jotain siksi että joku sulle tuntematon ihminen voi ajatella siitä jotain (positiivista tai negatiivista).
"Kenkä äitee anteli römpsää miun isille 40 vuotta sitten?" kyllä tuosta varmaan jo löytyisi. Ei silti ihan oikeasti olisi varmaan kivaa saada tuo selville...
Ja voisin olla se siskosikin :)
Olen tavannut biologisen isäni 90-luvun alussa. Hän perusti äitini jälkeen perheen, ja lapsiakin syntyi. En tiedä lasten ikiä enkä sukupuolta. Isästäni tiedän vain nimen, mutta isyyttä ei ole kyllä koskaan vahvistettu.
Äitini rupesi seurustelemaan ollessani 1-vuotias ja tämä mies on ollut isäni.
Minuakin siis kiinnostaa, miten saisin selville noiden sisarpuolieni henkilöllisyyden.
Seiskalle kysymys: Tapasitko isäsi silloin ihan sattumalta vai olitteko sopinut treffit? Oletko ollut häneen yhteydessä sen jälkeen? Kiva kuulla että muillakin on "omituisia" perhekuvioita"!=) Oletko minä vuonna syntynyt? Löytyikö oikea henkilö näin helposti?=)
Eniten jännittää soittaa ja kysyä joltain vanhalta työkaverilta, jos hän ei muistakaan koko tapausta... Kiva jos puhelimen toisessa päästä kuuluu vaan "että mitä vattua sä akka sekoilet"=) No mutta yrittänyttä ei laiteta...