Miksi yh-vanhempia säälitään?
Nehän saa hitonmoiset tuet yhteiskunnalta? Paremmat tulot niillä yh:na on, kuin jos olisivat naimisissa.
Tämä selittänee sen, kun aikanaan kelassa töissä ollut äitini ihmetteli, miksi niin moni isä asui postilaatikossa, ei lastensa luona. Siitähän perhe veti helkutisti rahaa, kun mutsi oli muka yh.
Ja näitä säälitellään ja puhutaan, että köyhimpiä ovat yh-äidit jne, jne.
Kommentit (45)
niin kadehdi ennemmin vaikka Ollilaa tai Liliusta.
ja pidetään köyhimpinä kaikista - näinhän asia ei todellakaan ole
enkä saa mitään muuta ylimääräistä kuin lapsilisän yh-korotuksen (46,60 €)kera. Kaikki tuntemani yh:t ovat sitä oikeasti. Kyllä pitää olla huonossa taloudellisessa jamassa, jos pitää tukien takia asua erillään tms.
kahden vanhemman perheesähän on kaksi maksavaa aikuista
palkka 3800 e. Miksi sinä nelonen et saa muuta?
työssäkäyvä yh-vanhempi ei saa yhteiskunnalta mitään tukia. Palkan ei tarvitse olla kovinkaan kaksinen, kun siitä maksetaan vuokrat ynnä muut menot. Täysin työtön saa kaiketi jotain tukea. Ja sellaiseksihan on mahdollisuus kenellä tahansa ryhtyä. Voi myös aina erota miehestään/vaimostaan ja kokeilla, miten paljon rikastuu yhteiskunnan tukien avulla. Eihän moista kokeilua kukaan kiellä.
toinen vanhempi voi olla vaikka markkinatuella - kyllä silloin ero kannattaa, kun kunta maksaa elatustukea enemmän kuin tuki on!!
lisäksi piti tosiaankin itse yksin maksaa kaikki kulut.
että mitähän ne on ne "hitonmoiset tuet" mitä ilman jäin??
ps. nyt onneksi perheessä on jo toinenkin tienaava ja maksava aikuinen
tukipaketeista oikein olen jäänyt paitsi..? Palkastani 1800 e/kk maksan vuokran, auton vakuutukset, verot yms. Yhteiskunnalta saan tasan tarkkaan sen 46 euroa, joka on yh-korotus. Lapsen isä maksaa elatusmaksua, joka ei ole yhteiskunnalta tuleva tuki. Vinkkaapa miten pääsen käsiksi niihin huikeisiin raha-avustuksiin.
Minä maksan päivähoitomaksutkin täytenä, vaikka olen yh! Tulot ovat lähes 5000 €/kk ja mies on opiskelija, mutta en saa edes kunnalta elatustukea, koska on hyvät tulot.
palkka 3800 e. Miksi sinä nelonen et saa muuta?
saan yh korotuksen, sekä lapsen isä maksaa elatustukea, ja jos olisimme yhdessä, maksaisi taatusti enemmän kuluja.
Lapsilisääkö? Eikö sitä saa lähes samansuuruisena kaikki muutkin vanhemmat?
kunta maksaa, koska minä olen tuloton
Saan yksinhuoltajakorotusta 46€/kk.
Mitä ne muut hitonmoiset tuet on???
Lasten isä maksaa elatusmaksut, ei tuu yhteiskunnalta.
Sitä paitsi ei kunnan maksama elatustuki (129€/lapsi) korvaa toista työssäkäyvää perheessä.
Tämä on taas näitä ikuisuusidiotismeja.
ja tällä en tietenkään tarkoita sitä, että sellaisen ison lapsen (miehen) istuminen sohvalla helpottaisi arkea jotenkin, vaan normaalin kunnon miehen joka osallistuu lasten- ja kodin hoitoon.
niin säälittäviä, että kukaan ei siedä heitä ollakseen heidän kanssaan. Siksi!
Yhden lapsen perheessä tämä tarkoittaa 124,50 (kaupungin maksama minielatustuki) + 36,60 euroa (yh-korotus). Tämä yhteensä on noin 160 euroa. Sillä ei oikeasta makseta edes hoitomaksua, mikäli äiti nyt sitten on töissä. Kuten yleensä on...
Niin, että johan se kannattaa yh:ksi ryhtyä ;)
jonkun joskus tarvinnut olla, kun on lapsikin aikaansaatu. Vai adoptoivatko kaikki yh:t lapsensa Kaukoidästä..?
meillä se minimi on kylläkin 136 ja rapiat + lapsilisäkorotus kelalta (kaikissa kunnissa!) 46,60 e. Viime vuonna tuo kunnan maksama tuki oli jotain 129, eli onko teillä jäänyt tuet tarkistamatta (pitäisi tehdä vuosittain).
kyllä ainakin tässä kunnassa maksetaan 136 euroo/lapsi kuussa 2400 nettopalkalla. vaihtelee vissiinkin kunnittain