Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka helposti täit tarttuvat?

Vierailija
09.02.2009 |

Päiväkodissa on kahdella lapsella (pitkähiuksisia tyttöjä) täitä. Tarttuvatko helposti? Kannattaisiko pitää lapsi kotona huomenna (mahdollisuus olisi)? Onko syytä hysteriaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne voi tarttua, jos lapset leikkii pitäen päät yhdessä. Täi muuten tarttuu huonommin pitkähiuksiselle ja siilitukkaiselle kuin sellaiselle jolla keskimittaiset hiukset. Eli ei kannata kuvitella et just kaikki pitkän tukan omaavat kantavat jotain täipesäkettä päässään.

Vierailija
2/2 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveriperheellä täitä, lähes kalju kolmevuotiaani ja pitkähiuksinen viisivuotiaani leikkivät yhdessä perheen neljävuotiaan kanssa, jolla siis silloin jo pää kutisi ja hilseeksi luulivat. Tuon ikäiset leikkivät tosi lähekkäin satunnaisesti, mutta lapseni eivät saaneet tartuntaa. Minä sen sijaan sain pitäessäni pidempään sylissä perheen vuoden vanhaa. Omat lapseni eivät saaneet minultakaan tartuntaa, vaikka halailimme paljon myös sinä päivänä kun oma pääni alkoi illalla kutista. Koko muu perhe siis säästyi täiltä, mutta itse jouduin käsittelemään pään kolme kertaa. Ensimmäinen käsittely näytti auttavan, mutta niin vain kahden viikon päästä elävä täi löytyi päästäni ja kutina alkoi alusta, vaikka olin kaikki tavarat pessyt, pakastanut tai saunaan säilönyt jätesäkkeihin. Toisen käsittelyn jälkeen kutisi jo kolmantena päivänä ja kolmannen käsittelyn jälkeen vihdoin hävisivät, olin jo valmiudessa ajaa tukkani pois, sen verran rasittavaa oli. Tuttavaperhe joutui myös käsittelemään kahden lapsen ja äidin pään 3 kertaa, mutta isä ja vanhin lapsi säästyivät.

Eli sanoisin omasta kokemuksesta että ainakin yksi-kaksi vuotias leikkii ja sylittelee niin lähellä, että tartuttaa tosi helposti, isommat lapset ei niinkään ja aikuiset jos tietävät tartunnan, pystyvät tehokkaasti välttämään tartuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä