Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten adhd ilmenee aikuisella ihmisellä?

Vierailija
09.02.2009 |

Oon vaan alkanut pikkuhiljaa epäilemään, että ehkä se vaivaa mun miestä..:) Lapsena oli kuulemma todella levoton, ei minkäänlaista keskittymiskykyä ja pää kolmantena jalkana joka paikassa. Ja samanlainen se on vieläkin! Tiettyihin asioihin kyllä keskittyy, mutta vain jos on niistä TODELLA kiinnostunut. Silloin ei näe eikä kuule mitään vaan on aivan omissa maailmoissaan ja keskittyy vain siihen yhteen asiaan.

Eilen aloin juttelemaan hänen kanssaan ja aloitin keskustelun "Arvaas minkälaista unta näin?", niin toinen alkoi selittämään täysillä vaahdoten jostain ens kesän pihahommista! Oli kyllä kuullut mun kysymyksen (katsoi suoraan silmiin ja kuunteli), mut alkoi täysillä selittämään jotain muuta. Selitti sen oman asiansa ja häipyi sit huoneesta puuhailemaan muita hommia. Minä jäin monttu auki katsomaan sen perään. Tuli vähän hölmistynyt olo mulle, että mitä tuokin nyt oli?!

Oon vaan joskus kuullut, että adhd-lapset on sen tyylisiä, kun heille juttelee jostain, niin vastailevat välillä vähän mitä sattuu eli eivät oikein seuraa sitä keskustelua.

Ehkä mulla on vaan liian tylsiä juttuja mun miehen mielestä:) Mut kertoisko joku asiaa paremmin tunteva, miten adhd voi ilmetä aikuisella ihmisellä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikka mitä "oireita"

Vierailija
2/5 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd oireilee aikuisella monin eri tavoin. Usein ne ovat nämä perus jutut, eli impulsiivisuus, huono muistisuus (joka johtuu keskittymiskyvyn puutteesta), yleinen levottomuus, monta asiaa vireillä samaan aikaan, harvemmin kuitenkaan mikään asia tulee valmiiksi asti. Monilla on myös tietynlaista ääniyliherkkyyttä, esimerkiksi naapurista kuuluva naputus häiritsee niin paljon, että unohtaa mitä just oli sanomassa tai tekemässä. Itsellä oireet helpottui ja elämänlaatu parani lääkityksen myötä.

Kannattaa googlettaa adhd testi (se on joku karkia tai muu vastaava) ja pyytää miehesi tekemään se, jos jaksaa kiinnostaa :D Sitä testiä käytettiin yhtenä osana testejä tehdessä julkisen puolen mielenterveystoimistossa. Diagnoosin saaminen kesti puoli vuotta ja itse olin valmis jättämään tutkimukset kesken kun mitään ei tapahtunut mielestäni tarpeeksi nopeasti. Onneksi kuitenkin jaksoin tutkimukset loppuun asti, nyt on jo paljon helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä havaintoja voi tehdä täällä lukemalla juttuja.

Vierailija
4/5 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun henkilön X vauhdin huomaavat lähinnä lajikumppanit mutta ei yksilö itse.

Vierailija
5/5 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ei ole enää niin vilkkaita, välttämättä...