Kohdunsuu pehmennyt raskausviikolla 30
Kolmas raskaus menossa ja kuulemma aika normaalia, mutta lääkäri kehotti ottamaan rauhallisesti. Kohdunsuu oli sentään kiinni. Onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Kommentit (7)
ja oli vieläpä sormelle auki.
Normaalia oli ja töissä olin aivan normaalisti koko raskauden.
Oli aukikin jonkun verran.
Silti meni yli lasketun.
Kukaan ei varotellut, olin ihan normaalisti. Mitään ei kielletty.
Kolmatta taas piti kolme päivää vesien menosta käynnistellä eikä olis laskeutunu. Paikat oli käynnistyksen alkaessa kypsymättömät ja kiinni.
Ota ihan rauhassa! Ja juttele neuvolassa jos huolettaa.
minullakin oli jo tokassa ja kolmannessa raskaudessa vähän aukikin rv 30 ja rv 34 oli toisesta 3cm auki ja toisesta 4cm (venyttäen) auki, kuitenkin toka syntyi vasta rv 39 ja kolmas rv 38 eli ei ainakaan mminulla vaikuttanut mitään... supistuksia mulla oli ton kolmannen kanssa melko aikaisin rv 32 alkan ja tokan kanssa vaan vatsan kovetussuppareita.
Kolmannessakin raskaudessa pehmeni, muttei lyhentynyt kuin lähempänä loppua. Tokassahan se kaula lyhenikin. Silti meni jopa yliajalle raskaus kaiken sen makuutuksen jälkeen (mut kyllä laitettiin vaakatasoon ja kaikki pystysä oleminen lukuun ottamatta vessassa käyntiä kiellettiin).
sanottiin ettei voi tietää yhtään milloin syntyy. Voi tulla rv33 tai voi tulla rv42 käynnistettynä. Mulla syntyi sit 41 ja risat viikoilla.
Jos ei ole sisäsuu kohdukaulasta auennut tai kohdunkaula lyhentynyt alle 2,5 cm niin voi olla että menee vaikka yliaikaiseksi. Monisynnyttäjillä monesti ulkosuu auki jo alusta alkaen, ja kohdunkaulakin pehmenee jo varhain. Toki kannattaa rauhallisesti ottaa jos se vain onnistuu.
Mulla oli kans pehmennyt noilla viikoilla kohdunsuu (odotin toista),mulla oli välillä supistuksia mutta menivät ohi itsestään!Synnytin tasan lask.päivänä!