Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääntäkää mulle rautalangasta: lihan keittäminen&pakastaminen vauvan ruokaan

Vierailija
09.02.2009 |

Eli lihasuikaleet vähässä vedessä kattilaan, keiteään kunnes kypsiä, soseutetaan ja sitten jääpalarasiassa pakkaseen? Niinkö se menee? Paljonko vettä kun soseuttaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa soseen "paksuuteen". Itse lisäsin sitä keitinvettä tarpeen mukaan...

Vierailija
2/3 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden määrää on vaikea sanoa, riippuu keitettävän lihan määrästä. Lisäät desin ja jos ei tehoa, laitat taas desin.

Lihaa voi maustaa yrteillä, esim. basilikalla ja lisätä hiukan ruokaöljyäkin. Uppoaa vauvalle paremmin ja rasva auttaa vitamiinien imeytymisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keittänyt paisti- tms. vähärasvaista jauhelihaa (tai kanaa) niukassa vesimäärässä (liha peittyy juuri ja juuri), joskus kuorinut kiehuessa enimpiä vaahtoja pois. Hetken kiehumisen jälkeen olen lisännyt porkkana-, kukkakaali-, parsakaali- ym. kuutioita, keittänyt kypsiksi eli 15-20 minuuttia.

SItten soseutan sauvasekoittimella ja laitan pilttipurkkeihin, reilu puoli purkkia sosetta, kansi kiinni ja kylmään vesihauteeseen jäähtymään. Sitten pakasteeseen.

Sitten otan joka pvä purkin pakkasesta, keitän perunaa, riisiä tai makaronia lisäksi (käytännössä otan muille tekemästäni ruuasta). Vauva tykkää erittäin paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä