Teenkö virheen, kun en suostu olemaan "heikompi astia" ihastukseni seurassa ?
Olen tapaillut muutamia kertoja erästä miestä. Olemme kovasti ihastuneita toisiimme, mutta minua ärsyttää miehen halu passata minua ja pitää yllä vahvoja sukupuolirooleja. Hänelle on hirveä tärkeää olla vahva mies, joka pelastaa heikon neidon pulasta. Oven avaamiset ym. ovat enemmän kuin itsestäänselvyys, ja toisaalta mies ei millään suostuisi siihen, jos minä esim. haluan ajaa autoa miehen ollessa kyydissä.
En minä mikään vakaumuksellinen feministi ole, mutta tällainen mies provosoi minua hirveästi vaatimaan tasa-arvoa puolin ja toisin. En halua olla mikään hihittelevä neiti, joka heittäytyy vahvoille käsivarsille jokaisen kuralätäkön kohdalla. Kyllä minä pärjään ihan itsekin, kiitos.
Pitäisikö minun suostua passattavaksi, kun mies saa siitä selvästikin kicksejä? Vai onko tämä suhde tuhoon tuomittu alusta alkaen, kun olemme tässä asiassa niin erilaisia?
Kommentit (9)
Taitaa olla alistavaa "perheen pää" -tyyppiä...
No, mutta hienoa on se että mies avaa oven ja huomioi muutenkin naisen. Mutta tietty jos se passaaminen ja hyysääminen menee liiallisuuksiin niin se ei tietty kaikille sovi. Ja itse en voi esim. sietää lässyttävää puhetyyliä jota mm. työkaverini käyttää.
Mutta veikkaisin että jos mies ei edes hieman muuta tyyliään niin et varmaan kovin kauan tuollaista hyysäämistä kestä.
Ja monet vaimot ovat tästä ihan innoissaan. "Ihanaa kun ei tarvi koskaan ajaa eikä varsinkaan tankata, meillä kun mies hoitaa kaiken, iiikkk"
mutta autolla ajamista hänen ei sovi rajoittaa.
(Itse inhoan autolla ajamista ja tiedän olevani vaarallinen liikenteessä, joten mies saa ajaa tai joutuu ajamaan, vaikka toivoisikin, että minä näyttäisin hänelle, että miten oikeasti ajan. En ole näyttänyt.)
minusta sinun ei suhteen missään vaiheessa tule suostua mihinkään, mikä ei tunnu itsestäsi luontevalta. Ajattele nyt mihin se johtaa!
Niillähän ON ero, mutta joillekin sen eron tekeminen on kovin vaikeaa. Teidän tapauksessa jommalle kummalle teistä - ja kummalle, siitä riippuu myös vastaus sun kysymyksiisi.
Jos mies availee ovia ja kantaa kauppakassia ihan vain auttaakseen ja toisen huomioidakseen - ja hän tekisi saman kenelle tahansa naiselle tai kantamusten kanss aliikkuvalla miehelle - hän on kohtelias ja hyvinkäyttäytyvä. Sillloin sinä ole väärässä ja sinun pitäisi paitsi ottaa kohteliaisuudet vastaan, myös ottaa esimerkkiä ja tehdä itse samoin muille.
Jos taas mies ei anna sinun ajaa autoa, koska naiset ei siihen hänen mielestään pysty, haluaa päättää asioista puolestasi, "säästää" sinua vaikeilta kysymyksiltä ja vastuulta, ei kerro huolenaiheita, ei ota sinua tasavertaisena kumppanina, hän pitää yllä vanhanaikaisia ja rajoittavia sukupuolirooleja - juokse silloin niin lujaa kuin pystyt, suhteestanne ei ikinä seuraa mitään hyvää. Ainakaan sinulle, ja jos vähänkään syvällisemmin mietitään, e imiehelle itselleenkän!
Yksi syy miksi en halua asua pienellä paikkakunnalla onkin, etten pidä autoilusta. Haluan liikkua itsenäisesti ilman autoa.
joten mies saa ajaa tai joutuu ajamaan, vaikka toivoisikin, että minä näyttäisin hänelle, että miten oikeasti ajan. En ole näyttänyt.)
Ymmärtäisin, jos et suostu näyttämään miehelle, miten teet oikeasti puolivoltin talon katolta lehtikasaan. Mutta autolla ajaminenhan on täysin arkinen juttu, ja jokaisen ajokortin haltijan täytyy pitää edes kohtuullinen ajotaito yllä.
Mitäs sitten kun miehesi sairastuu ja joudut viemään häntä lääkäriin - sanotko että sori, en aja, mene taksilla?
5 vuoden jälkeen se ei enää muista tuoda kukkia tai suutele ennen laffan alkua.
;)