Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukahtaakohan noi ikinä...? ja vuodatusta hullusta miehestä

Vierailija
08.02.2009 |

Meillä oli tänään juhlat ja lapset olivat vielä seitsemän aikaan kauheassa sokerihumalassa. No tietäähän sen mitä siitä seuraa: tytöt valvovat vieläkin. Istun täällä pimeässä lastenhuoneessa läppärin kanssa ja vahdin, että a) tytöt eivät hillu ympäri huonetta leikkimässä, b) kuopus ei huuda kurkku suorana ääääääääääääääääiiiiiiiitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tuuu täääääääääääääääääääännnneeeeeeeeeeeee! Hermo menee. Tätä rumbaa on nyt suoritettu tänä iltana jo kaksi tuntia. Aivan ilmeisesti laitoimme tytöt liian aikaisin ja liian kovilla kierroksilla nukkumaan. Miehellä meni hermo ihan totaalisesti jo tunti sitten, huusi lapsille (tai ei huutanut, vaan oikeasti kuiski sellaisella totaalisen pelottavan raivoäänellään, mutta efekti on sama) ja tuli olohuoneeseen kiukutellen kuin viisivuotias itsekin. Esikoinen huusi paniikissa sängyssään ja kun minä tulin huoneeseen, hän sanoi isän puristaneen ranteista niin että vieläkin sattuu. No me vaihdoimme miehen kanssa pari tosi valittua sanaa, kuiskaten etteivät lapset kuulisi, mies suostui pyytämään anteeksi lapselta mutta teki sen siis oikeasti kuin viisivuotias, ovelta kurkaten ja suupielestään "anteeksipyynnön" mutisten. Miten mä tuollaisen ääliön olen mennyt naimaan? Onhan se väsynyt juhlien jäljiltä, mutta EI SE OLE MIKÄÄN SYY jumalauta!

Mutta siitä on nyt tunti. Nyt kuopus, 4v, hokee sängyssään entten-tentten-teelikamentteniä ja riisuu lakanaa petauspatjan päältä, esikoinen 5v yrittää jutella kanssani juhlista ja syntymästään ja planeetoista ja dinosauruksista ja laulaa aina välillä maailman ärsyttävimpiä pilkkalauluja kun en vastaa. Onneksi on tämä läppäri, muuten tulisin ihan hulluksi. Pois en voi lähteä, sillä silloin kukaan ei rauhoitu nukkumaan ennen aamuyötä.

Mitä hittoa minä teen. Nuo ei nuku ikinä. Perkele. Ei olisi pitänyt laittaa niin aikaisin nukkumaan, mutta tehty mikä tehty, mitäs läksit, nyt on pakko kestää vaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

patjalle makaamaan, pistät läppärin kiinni ja keskityt ajattelemaan sitä miten elämä on sinua siunannut kolmella ihanalla pikkuihmisellä.

Vierailija
2/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä kestää :) ehkä se siitä! saatpahan surffata rauhassa :)

voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi niitä pikkuihmisiä kyllä vain on. Ja todellakin ehdotus huvittaa minua tosi paljon juuri nyt. Nauraisin ellen haukottelisi niin kovasti.

ap

Vierailija
5/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kasvatuksellisesti ei ehkä todellakaan se paras.. mutta toimii!)

Sano lapsille, että Nyt jos lupaatte olla hiiskumatta sanaakaan, pitääsilmät kii ja painaa pään tyynyyn, niin viet ne huomenna Mäkkäriin/Heselle.

Mä käytän tota painajaisiltoina, ja toimii satavarmasti.

Ei sanaakaan enää, suu kii ja päät tyynyyn. Jos sanakin kuuluu, ei Mäkki/ Hesereissua tule.

t. neljän lapsen yksinhuoltaja (lapset 9, 5, 3, ja 2v) Joka käyttää aina lahjontaa apuna painajaisiltoina.. Tosin tuo 2v ei vielä ymmärrä, mut sen kanssa on jo helppo päästä uneen kunhan isommat nukahtaa.

Vierailija
6/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin luettavaa tässä iltapuhteella :) Itse asiassa tuo on sitä, mitä YRITÄN tehdä lasten suhteen... eri asia miten siinä onnistuu, väsyneenä lipsuu ja olen aika usein väsynyt :( Miehen suhteen en ole myöskään varma toimivuudesta ;)

7, heh :) Meillä ei toimisi, lapset ovat vähän hypereitä luonnostaan ja unohtavat moiset lupaukset heti kun joku mielenkiintoinen asia tulee mieleen mitä äidille pitää heti kertoa, mutta muuten tuntuu toimivalta :)

Vierailija
7/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut telkkarista tuli kerran semmonen ohjelma missä testattiin "sokerihumalaa".

oli kahdet synttärit joissa

a) oli tarjolla kauheesti makeaa ja herkkuja, joita lapset saivat syödä mielin määrin. sit jotain tosi rauhallista ohjelmaa, en muista enää mitä, ehkä sadun kuuntelemista tms.

b) tarjolla oli terveellistä ja sokeritonta syötävää, ohjelmana jotain villiä menoa, sitäkään en muista mitä oli. jonkinlaista hyppimistä ja riekkumista kuitenkin.

ne lapset käyttäytyi levottomammin juhlien jälkeen, jotka olivat olleet "villeissä" juhlissa. sokerimässytyksissä olleet olivat rauhallisia.

Vierailija
8/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin sokerille herkkä, että kuvittelen lastenkin olevan, mutta ehkä eivät sittenkään...?

Nyt nukahti kuopus. Jes! Kyllä se esikoinenkin tuosta sitten vähitellen kai rauhoittuu. Haukottelee jo.

ap

Vierailija
9/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopusta nukutin puolitoista tuntia ja jostain syystä olin niin kiree et taisin päästää muutamat ärräpäät... Huoh nyt harmittaa,mut eipä voi mitään. Yleensä menn iisisti. No nyt on niin pirun nälkä,en oo paljoo kerinny tänään syyä on ollu niin paljon kaikkea hommaa ja kiva päivä ollutkin. Siksikin toi harmittaa niin kun piti tosiaan kiukutella kun kakara:((((((((( Mut kylä ne vissiin joskus nukahtaa. Tsemppiä ja pidä hermot kurissa,yritä ainakin.

Vierailija
10/11 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä menettänyt hermojani! Vaikka taisin minäkin olla vähän siinä sokerihumalassa. Sitten juteltiin miehen kanssa ja sovittiin, että pyytää aamulla uudestaan anteeksi lapsilta. Nyt on vähän parempi olo. Kävi myös ilmi, että se kiukutellut mies ei ollut syönyt kello kolmen jälkeen muuta kuin übersokerista kakkua, että sekin vähän selittää...

ap

Vierailija
11/11 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voimia sulle, niitä tarvitaan joskus vaikka perhe onkin ihana. Hyvää yötä kaikille!