Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kantoliina vai manduca kantoreppu?

Vierailija
08.02.2009 |

kertokaa kokemuksia.

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/manduca/

tai sitten jos kantoliina niin millanen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hug a bub oli hyvä kun lapsi oli ihan pieni (alta 4kk) ja kotikäytössä. Manduca on ihan ehdoton yhä vieläkin vaikka lapsi on jo 11kk. Lapsi on monet lentokenttäreissut ollut Manducassa tyytyväisenä ja en lähde kaupungille (tai minnekään ilman että Manduca on mukana). On pelastanut monta kertaa... :)

Vierailija
2/9 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siinä vastasyntynytkin on aina oikeassa asennossa.. liinassa voi kantaa väärässä asennossa joka on sitten huono juttu vauvan selkää ajatellen.. ja liinassa on mun mielestä hankala kantaa yli vuoden ikäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea pukea toppatakin päälle.. ellei kantoliina ja vauva ole toppatakin sisällä.. mutta mistä löytää niin isoja takkeja?

Vierailija
4/9 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kantoliina on paras

Vierailija
5/9 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toi reppu näytti hyvältä. Sellaisen voisi hankkia kun tuo vauva syntyy kesällä. Ainakin musta tuntuu se kantoliinan solmiminen jotenkin vaivalloiselta, ja pelkään että solmin väärin ja lapsi on väärässä asennossa tai tippuu...

Vierailija
6/9 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Manduca ja lisäksi kaksi kantoliinaa. Mä valitsisin Manducan, koska se on huomattavasti helpompi laittaa päälle ja mielestäni sen kanssa on helpompi liikkuakin, kun kantoliinan asentoa saa korjailla. Ja se on helppo ottaa kokonaan pois ja laittaa takaisin päälle, jos on tarvis.

Vierailija
7/9 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä kovasti kuullut sitä kehuttavan.

itselläni on kaksi liinaa, hug-a-bubin liina sekä tee-se-itse -rengasliina. hug-a-bubin ostin isosiskoni suosituksella, hänellä oli ja on sellainen ollut useammankin lapsen kanssa käytössä, myös isompien, ja on kovasti tykännyt siitä. mäkin kyllä siitä tykkään, mun mielestä ei ollut sitten loppujen lopuksi mitenkään vaikea sitoa eikä laittaa enkä kokemut mitään tarvetta edes korjailla asentoa edes pitkillä kantoreissuilla.

päädyin kuitenkin tekemään itse meille tuon rengasliinan silloin, kun esikoinen oppi kävelemään n. 10kk:n iässä. hän halusi todella paljon kävellä ja juosta, ja vaikka on aina viihtynyt liinassa hyvin, niin juuri tuossa vaiheessa viihtyi siinä vain silloin kun oltiin liikkeessä - heti kun pysähdyttiin esim. punaisiin valoihin suojatielle, hän alkoi vonkua pois liinasta (ja noitahan tilanteita riittää). rengasliinan hyvä puoli on se, että siitä lasta on paljon helpompi nostella pois ja takaisin ilman kovin suuria asetteluja ja muita veivaamisia, toisin kuin hug-a-bubissa, vaikka se muuten hyvä liina onkin. nykyäänkin esikoinen, 3v., usein tahtoisi liinaan, nimenomaan tuohon rengasliinaan, ja aiemmin se onkin aina ollut mukana reissussa, jotta lapsen saa siihen esim. kun hän ei enää jaksa kävellä (rattaita ei ole aikoihin pidetty mukana, kun tyttönen vaan huutaa ja parkuu niissä ja haluaa pois) tai yksinkertaisesti haluaa syliin. mutta tällä hetkellä rv30+5 en mahan vuoksi enää ole pystynyt tyttöä kantamaan rengasliinassakaan, mikä selvästi harmittaa sekä häntä että mua :/

Vierailija
8/9 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantoliinaa suositellaan, mutta verrattuna tohon kantoreppuun niin en tiedä. reppu kyl näyttää helpolta

Vierailija
9/9 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vauva on 11 kg. Tosin aion nyt hankkia joko toisenlaisen liinan, kun trikooliina ei kuulema ole näin isolle enää paras mahdollinen... Jos saisin ajan takaisin, niin ostaisin kuitenkin Manducan, vaikka huggiksen sidonnan oppikin helposti dvd:n avulla.