Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ainoa 6v ei halua (eikä saa) sisarusta. Kysyin miksi ei halua...

Vierailija
28.04.2008 |

Arvatkaa mitä hän vastasi? " Koska minä haluan saada yksin kaiken rakkauden ja huomion!" Siis mistä ihmeestä se keksi noin fiksun vastauksen?? Olin todella hämmästynyt! Eikös yleensä kaikki ainokaiset tuon ikäsenä haluaisi pikkusiskon tai veljen?

Ei saa sisarusta sekundäärisen lapsettomuuden takia mutta asiasta välillä silti keskustellaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset eivät aina " keksi" asioita itse ;).

Vierailija
2/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7 v veli kysyi minun syntyessäni: periikö toikin teidät?

eli kaikkea ne miettiikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla hemmoteltu ja lellitty pentu kyseessä.

Vierailija
4/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt 38 vuotiaana olisi sisko ihan kiva olla olemassa :)

Vierailija
5/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on ollut korvat auki ja toistaa mitä on joskus kuullut (onkin varmaan tykännyt kuulemastaan).

Vierailija
6/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Arvatkaa mitä hän vastasi? " Koska minä haluan saada yksin kaiken rakkauden ja huomion!" Siis mistä ihmeestä se keksi noin fiksun vastauksen?? Olin todella hämmästynyt! Eikös yleensä kaikki ainokaiset tuon ikäsenä haluaisi pikkusiskon tai veljen?

Ei saa sisarusta sekundäärisen lapsettomuuden takia mutta asiasta välillä silti keskustellaan.

Vierailija
7/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että haluaa olla yksin äidin ja isän kanssa.

Mekin kärsimme sekundäri-lapsettomuudesta ja sisarusten ikäeroksi tuli loppujen lopuksi 5 vuotta.

Vierailija
8/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa yksilapsisia perheitä mutta totean että todennäköisempää on kyseisessä ympäristössä kasvaa koko maailman navaksi.

Sorry yksilapsiset jos tämä teihin osuu ja uppoaa mutta näitä tapauksia on tullut nähtyä yli oman tarpeen.

Vierailija
9/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En vihaa yksilapsisia perheitä mutta totean että todennäköisempää on kyseisessä ympäristössä kasvaa koko maailman navaksi.

Sorry yksilapsiset jos tämä teihin osuu ja uppoaa mutta näitä tapauksia on tullut nähtyä yli oman tarpeen.

Mutta monilapsisista perheistä tulee ne pahimmat minä-minä -tyypit. Joutuu jatkuvasta lapsena taistelemaan huomiosta, ja sama jatkuu aikuisuudessa. Ainoat lapset ovat yleensä anteliaita ja ajattelevat muitakin.

Vierailija
10/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taitaa olla hemmoteltu ja lellitty pentu kyseessä.

Vierailija
11/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi olisi sanonut, että haluaa itse kaikki lelut niin olisi mahdollisesti ollut paheksuttavaa (vaikka kun katsoo maailman ja aikuisten materialistista menoa niin tokko tuota kukaan muu kuin kaksinaismoralisti paheksuisi). Jos haluaa paljon rakkautta ja huomiota -- vaikka sitten kaiken (niinkuin me vaimot usein miehiltämme, monogamia nimittäin)-- niin ei tuo nyt niin kovin vakavaa. Hyvä ja fiksu vastaus ja onneksi lapsi osaa siis tuollaistakin ilmaista.

Onko se aina mahdollista -- ehkä ei. Mutta toivoahan voi.

Vierailija
12/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain pikkuveljen juuri 6-vuotiaana (minulla oli jo isompi sisarus etten ollut edes ainokainen lapsi) ja muistan miten kova paikka se oli. Todellakin inhosin aluksi veljeä enkä olisi halunnut enää lisää lapsia jakamaan muutenkin vähäiseksi kokemaani huomiota. No, onhan niistä sisaruksista tietyllä tapaa iloa vaikkemme kovin läheisiä olekaan. Omat lapseni halusin tehdä vähän lyhyemmällä ikäerolla niin että niistä on oikeastikin seuraa ja iloa toisilleen.

Vierailija
13/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tytöllä ole mitään harhakuvia, meillä on niin paljon sosiaalista kanssakäymistä muiden lapsiperheiden kanssa ja tytöllä paljon kavereita joten on kyllä tajunnut, että ei ole maailman napa. Toki hän on meidän kallein ja rakkain aarre, sitä paikkaa ei ole kukaan muu jakamassa.

Ja olen huomannut, että monesti esim. lelujen jakaminen tai vaikkapa huomion saaminen hyvillä keinoilla on paljon vaikeampaa sisarusparvessa eläville kun ainoille lapsille. Enkä tunne itsekkäitä ainoita lapsia yhtäkään, sen sijaan kyllä muuten tunnen itsekkäitä ihmisiä.. Mutta nää on näitä ikuisuuskysymyksiä!

Ap

Vierailija
14/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt tällaisilta mammoilta rakkaus saamatta omassa lapsuudenkodissaan. Sääli, että synnyttävät vielä samanlaisia ihmisiä lisää.

Vierailija
15/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia - kun niitä saa Kolumbiasta hakemalla:) Kaveriperheellä adoptoidut ihanat lapset ja tyttären mielestä se on paljon kätevämpää kuin itse tekeminen:D

Vierailija
16/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ainokaisia aina syytetään itsekkyydestä, uskon, että moni kärjistetysti kasvattaa siitä poispäin. itse ainakin teen niin. pidän huolen, että vuoroa joutuu odottamaan, tavaroita jakamaan, aina ei todellakaan saa mitä haluaa yms.

siksi en usko tuohon mantraan, että ainokaisista kasvaisi itsekkäitä. itse olen niin epäitsekäs kuin olla ja voi, toimin lisäksi humaanilla alalla, missä auttelen ihmisiä päivittäin.

Vierailija
17/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sama onko niitä lapsia 1, 2, 3, jne. jos kasvatetaan huonosti.

Vierailija
18/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisiässä sen vaan jo osaa peittää paremmin (useimmat osaa). Kyllä ne monilapsisenkin perheen lapset ovat itsekkäitä siinä missä yksinäisetkin!

Meillä tuli lasten ikäeroksi - myös sekundaarisen lapsettomuuden vuoksi - 5 vuotta. Kuusivuotiaana esikoinen kertoi tekevänsä aikuisena vain yhden vauvan, koska " tietää miltä siitä lapsesta tuntuisi kun se toinen vauva tulee" . Se on tietysti vanhemmalle raakaa kuultavaa, mutta jokainen meistäkin on lapsena halunnut vanhemmat kokonaan itselleen.

Vierailija
19/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin 6v. ei voi olla vielä minäminä tyyppi???

Tuttavan 6v. ainokainen sanoi jouluna ympärilleen katsottuaan, että onneksi minä sain kaikista eniten lahjoja, enemmän kuin muut.

Äiti kertoi asiaa hyvänäkin asiana....

Vierailija
20/21 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miten niin 6v. ei voi olla vielä minäminä tyyppi???

Tuttavan 6v. ainokainen sanoi jouluna ympärilleen katsottuaan, että onneksi minä sain kaikista eniten lahjoja, enemmän kuin muut.

Äiti kertoi asiaa hyvänäkin asiana....

Tuo on kasvatuksesta kiinni, ei mistään muusta. Ja ehkäpä se oli nolostuva kommentti. Ainokaiset ovat yleensä oppineet jakaneet omastaan paremmin kuin monilapsisten perheiden lapset.