Siis mä en nyt tajua tuota Wallinin perhevapaan jakoehdotusta
Olisiko tuo 6kk isälle pakollinen vapaa vai miten? Mitenköhän esimerkiksi yrittäjäisä saisi tuollaisen vapaan järjestymään? Meillä ainakin menisi yrityksessä puolessa vuodessa lappu luukulle, se on varma. Tältä kannalta katsottuna aivan idioottimainen ehdotus.
Kommentit (28)
On niitä naisyrittäjissä paljon mm. kukkakaupan, kahvilan, myymälän pitäjiä, yms. jotka eivät voi pistää yritystä "tauolle". Kyllä niitä sijaisia jostain onnistuvat hankkimaan, miksei miehet onnistu?
Epätodennäkoistä on, että onnistuisi löytämään tarpeeksi hyvän ja luotettavan työntekijän, joka hoitaa työt yhtä hyvin ja huolellisesti kuin itse tekee. Asiakkaat ehtisivät lähteä kuuden kuukauden aikana, ja vapaan jälkeen ei olisi enää töitä.
Hyvä yrittäjä verkostoituu ja tuntee kyllä muitakin yhtä päteviä. Ja mikäänhän ei estä häntä tekemästä töitä iltaisin ja viikonloppuisin vanhempainvapaallakin.
Hyvä yrittäjä verkostoituu ja tuntee kyllä muitakin yhtä päteviä. Ja mikäänhän ei estä häntä tekemästä töitä iltaisin ja viikonloppuisin vanhempainvapaallakin.
Sitä paitsi, jos ohjaat omat asiakkaasi jollekin toiselle pätevälle yrittäjälle, asiakkaat luultavasti tilaavat häneltä jatkossakin. Ja työn ajankohta nyt sattuu sijoittumaan remonttipuolella päivään, sähkärin on usein oltava työmaalla samaan aikaan jonkun remppamiehen kanssa.
Että ollaan päivät lapsen kanssa himassa jotta sitten voisi illat ja viikonloput tehdä kuitenkin yrityksessä työtä? Itsensä työllistävä yrittäjä tuskin saa vapaansa ajaksi tilalle ihmistä, joka on valmis panostamaan työhön 100% yrittäjän itsensä tavoin. Ja kun työllistät jonkun, tulee sinusta esimies, jolla on valvontavelvollisuus + muut yrityksen hoidettavat juoksevat asiat kuuluvat sinulle, tottakai. Ts. olet koko ajan töissä kuitenkin.
Kyllä minusta tämä malli on aika mahdoton.
Kylläme muutkin valitaan ammatit arvojemme mukaisesti. Minä arvostan lapsiani jaen ole yrittäjä. Voin alkaa yrittäjäksi sitten kun lapset on isoja.
Ja noin se ainakin minulla meni, kahden hoitovapaan aikana. Ei menneet asiakkaat minnekään pysyvästi.
Miehesi kuulostaa aika tumpelolta ja epävarmalta työssään.
että jos saan lapsia, miten järjestän käytännössä sen, että olen lasten kanssa vuoden pari kotona. Ja kuinka tämä kaikki rahoitetaan? Mitä seurauksia on sillä jos ryhdyn yrittäjäksi? Mitä riskejä, miten niitä voi ehkäistä? Millaisia töitä voin ylensä ottaa vastaan, kun täytyy sovittaa yhteen perhe- ja työelämä ml. pikkulasten kotihoito..
Sekä naisten alkaa nähdä että heillä on yhtäläinen vastuu rahan hankkimisesta perheeseen.
...saat saman rahan kaikista lapsista, jos teet lapset alle kolmen vuoden ikäeroilla. Saa enemmän hyötyä YELin nostamisesta hetkellisesti.