voinko imettää?
aivan järkyttävän oksennustaudin kourissa olen, kaikki tulee ulos ja molemmista päistä.
Minulla on kuukauden ikäinen vauva täysimetetty tähän asti, voinko jatkaa niin kauan kun itse jaksan? ja maitoa jos riittää.
Kommentit (9)
voit imettää. Maidosta vauva saa myös vasta-aineita tuohon tautiin. Yritä nesteyttää itseäsi, ihan pieniä mehuhuikkia muutaman minuutin välein.
Vauva saa sinulta vasta-aineita kyseistä tautia vastaan ja toivottavasti välttyy itse siihen sairastumasta. Jos nyt annat vaan pullomaitoa, niin on suuri vaara, että vauvakin sairastuu. Yritä siis imettää sen, minkä pystyt ja mitä tulee. Tsemppiä sinulle ja pikaista paranemista!
Täällä ei kukaan vastuuntuntoinen anna sellaisia neuvoja, jotka voivat olla haitaksi.
Jos et imetä -mitä siitä seuraa? Lapsi saa ehkä helpommin pullosta ja ei hyväksy rintaa jatkossa, ehkä ei näin käy. Pelkäätkö että rintamaidon tai läheisyytesi takia tauti tarttuu vauvaan? Maski kasvoille, niin saattaa ehkäistä tartuntaa.
Jos et imetä, lypsä puhtain käsin (desinfiointiaineella) maito talteen, jotta maito ei lopeta tuloaan. Sen voi juottaa vauvalle, en usko että siitä tarttuu sairautesi, mutta kysy asiantuntijoilta. Minä olen vain äiti, vaikka kokemusta on (kuusi lasta)
Jos annat korviketta, se on OK, mutta varaudu alkuun vatsavaivoihin. Voi olla ettei niitä tule, mutta mahdollisia.
Pienestä vauvastasi on kyse, pyydä sukulaisia avuksi, jos tarvitsee, että paranet nopeammin levätessä.
Hän tosin on hieman isompi ja osittaisimetyksellä, mutta kuitenkin. Vauva ei sairastunut vatsatautiin.
Varaudu ihan hirvittävään päänsärkyyn, joka johtuu nestehukasta ja koita siis todella juoda jotain heti kun jokin pysyy sisällä!
Paranemisia!
Maidon määrä saattaa mahataudin takia vähentyä, jopa radikaalisti (mulle kävi aikoinaan niin), mutta tiheällä imetyksellä se sitten nousee taas kun toivut.
Tässä voi käyttää ihan maalisjärkeä. Rinnat eivät ole missään yhteydessä suolistoon. Kun pitää huolen käsihygieniasta, imettää voi ihan hyvin.
Mä olin mahataudissa kun kuopus oli vielä täysimetyksellä. Maidon määrä väheni, mutta lapsi pysyi terveenä.
Täällä ei kukaan vastuuntuntoinen anna sellaisia neuvoja, jotka voivat olla haitaksi.
Jos et imetä -mitä siitä seuraa? Lapsi saa ehkä helpommin pullosta ja ei hyväksy rintaa jatkossa, ehkä ei näin käy. Pelkäätkö että rintamaidon tai läheisyytesi takia tauti tarttuu vauvaan? Maski kasvoille, niin saattaa ehkäistä tartuntaa.
Jos et imetä, lypsä puhtain käsin (desinfiointiaineella) maito talteen, jotta maito ei lopeta tuloaan. Sen voi juottaa vauvalle, en usko että siitä tarttuu sairautesi, mutta kysy asiantuntijoilta. Minä olen vain äiti, vaikka kokemusta on (kuusi lasta)
Jos annat korviketta, se on OK, mutta varaudu alkuun vatsavaivoihin. Voi olla ettei niitä tule, mutta mahdollisia.
Pienestä vauvastasi on kyse, pyydä sukulaisia avuksi, jos tarvitsee, että paranet nopeammin levätessä.
Vuosia sitten esikoisen ollessa 3kk sairastuin itse vatsatautiin jolloin mies hoiti vauvan ja minä vain imetin eli hän toi minulle vauvan syliin ja otti syönnin jälkeen pois. Mies eikä vauva sairastuneet tautiin. Huolehdi myös käsien pesusta sekä omasta voinnista levolla ja nesteytyksellä.
Meidon määrä vähenee, mutta vauva korjaa tämän itse sitten muutamana päivänä/yönä ja taas maitoa riittää.
Ite olin muutama päivä sitten samassa taudissa. Yritin juoda useasti sen mitä pystyin. Join gefilus tuotteita.
Imetin ja pari seuraavaa yötä söi tiheämpää maito ilmeisesti väheni. Eka yö puolen tunnin välein ja toinen tunnin välein, seuraavat päivät/yöt olivat jo normaaleja.
Vauva saa vasta-aineet siitä maidosta. Jouduin hoitamaan vauvaa ihan normaalisti, eikä vauvaan tarttunu.
imetä ihan normaalisti