Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allekirjoitatko tämän viestin teidän lapsien osalta? (ruoka-asiaa)

Vierailija
08.02.2009 |

Tämä kopsattu tuosta mummolan ruoka-viestistä. Miten teidän lapset?

että tuskinpa on kovin tavallinen tilanne nyky-Suomessa että lapset ei tykkäisi esim vuohenjuustosta...! Meidän kolme lasta syövät oikeastaan mitä vaina ja erityisesti mielellään sellaisia ruokia, jotka mun lapsuudessa oli ns. eksoottisia herkkuja. Voimme "syyttää" tästä monipuolisesta ruoasta nautiskelusta vain itseämme ja läheisiämme, koska olemme lapsillemme antaneet maistettavaksi ihan kaikkea mahdollista pienestä pitäen. Lapsemme ovat 1v, 5v ja 7v ja ovat kaikki jo pienestä maistelleet kotona mm. erilaiset juustot, antipastot tms, sekä käyneet ravintoloissa syömässä kiinalaista, thaimaalaista, nepalilaista jne jne... Ja eivät ole ainoita oman ikäluokkansa lapsia!!

Joten on ihan naurettavaa väittää, että lapset eivät voi tykätä jos mummo tarjoaa "erikoisherkkuja" kuten vuohenjuusto tai homejuusto. Nehän on meidän lasten ikäluokassa ihan peruskauraa!!

Sensijaan heille on eksoottista saada esim kerroskiisseliä tai karjalanpaistia. mun lapset on ehkä kerran elämässään syöneet karjalanpaistia... Söivät kyllä ihan mielellään, tosin sanoivat että aika mietoa (=mautonta) oli.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viidestä lapsesta yksi on niin ronkeli, että mikään ei tahdo kelvata, vaikka on pienestä asti annettu. Itsekään en tykkää esim. homejuustosta, hunajamelonista, avokadosta ja mädistä, eikä voi syyttää sitä, etten olisi maistellut, kaikkia ihan lapsesta asti.

Vierailija
2/8 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotona (eikä kenenkään tutunkaan) ei syödä mitään erikois juustoja juuri koskaan. Meillä syödään SUOMALAISIA perinneruokia. Joskus kyllä käydään myös kiinalaisessa jne. mutta meidän "perusruokavalioon" ne eivät kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän muksut syö jopa sitä kaurapuuroa. IHAN kaikki ei mene raflaan pienen budjettinsa kanssa. Kiva kun on näitä hyväosaisia.

Vierailija
4/8 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kirjoittajasta parempiosainen, ehkä ruotsinkielinen, Helsingin keskustassa asuva perhe. Perheen lapset yksityisessä taidepäiväkodissa, ja ystäväperheet samaa kauraa. Heidän kanssaan sitten piileevää kilpailua kenen lapset pärjäävät parhaiten...

En allekirjoita.

Vierailija
5/8 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotonakin aika usein ( paitsi vuohenjuusto tai homejuusto joista itse en väitä) mutta silti lapset on viimeistään nyt kouluiässä "yäk, en halua/ tykkää"

Pienempinä söivötkin melkein mitä vain, pk:ssa oppivat että kaikki on pahaa :(

Vierailija
6/8 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme lapsillemme antaneet maistettavaksi ihan kaikkea mahdollista pienestä pitäen

Sensijaan heille on eksoottista saada esim kerroskiisseliä tai karjalanpaistia. mun lapset on ehkä kerran elämässään syöneet karjalanpaistia

Ette siis olekaan antaneet ihan kaikkea mahdollista, jos niinkin perusmössöt kuin karjalanpaisti ja kerroskiisseli ovat "eksoottisia". Ovatko lapsenne päivähoidossa? Mitä syövät siellä?

Niin ja meillä ei ole peruskauraa syödä juustoja tai vaikka nepalilaista ruokaa.

Vierailija
7/8 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ei syö mitä vain, vaikka aina on kaikkea tarjottu....on tuo yksilöasia ja yleensä lapset pitävät miedosta ruoasta, mikä on hyväkin. Liika suola ja mausteet eivät ole lapselle hyvästä. Suolaahan noissa homejuustoissa sun muissa on aivan liikaa. Minulle ruoka on usein liian suolaista vieläkin. Esim. anoppilassa ruoka suolataan aikuiseen makuun ja minun lapseni on vaikea sitä syödä.

Vierailija
8/8 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäisen rivin! Tuo pitkä viesti on kopsattu toisesta viestistä kuten tuossa ekassa viestissä kirjoitin! Kopsasin sen erikseen kysyäkseni miten muilla!

Joten en ole oikea henkilö vastaamaan noihin kysymyksiinne : (