Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko poliisilla oikeus tähän?!

Vierailija
07.02.2009 |

Olin tavalliseen tapaan aamulla n. klo 9 aikaan nukkumassa rauhassa kotonani omassa makuuhuoneessani 6kk ikäinen vauva vieressäni sängyssä. Mieheni oli lähtenyt töihin aikaisemmin aamulla. Mieheni vanhemmat sattuivat olemaan meillä yökylässä ja anoppini oli hereillä talomme alakerrassa.

Tavallisesta aamusta poiketen sain aika ikävän herätyksen, kun kaksi poliisia yhtäkkiä tunkeutui makuuhuoneeseen ja alkoi vihaisella äänellä kysellä minulta talomme ja asuntomme numeroa. Olin täydessä unessa ennen tätä ja säikähdin valtavasti, en ollenkaan tajunnut mistä oli kyse. Vastailin heidän kysymyksiinsä ja yritin kysellä että mitä tapahtuu, vastausta kuitenkaan saamatta. Poliisit poistuivat mitään selittämättä. Nousin nopeasti sängystä ja menin alakertaan kysymään anopiltani, että miksi poliisit oikein meille tulivat. Kaikeksi ihmetyksekseni anoppi ei edes tiennyt poliisien käyneen. He olivat siis ovikelloa soittamatta, koputtamatta tai mitenkään muuten ilmoittamatta tulleet sisään ja marssineet suoraan yläkertaan makuuhuoneeseen jossa nukuin!? Anoppi olisi kyllä kuullut jos oveen olisi koputettu.

Tästä jäi todella ikävä olo, ja ihmetys, että onko poliisilla todella oikeus tulla ihmisten asuntoihin lupaa kysymättä ja salaa hiippaillen kyselemään asioita?

Poliisit eivät myöskään millään tapaa esitelleet itseään tai asiaansa.

Tilanne oli sikälikin nöyryyttävä, että olin koko yön valvonut vauvaa imettäen, enkä ollut pukeissa.

Mielestäni törkeää toimintaa poliisilta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voivat jonkun "porsaanreiän" keksiä, esim. että ovesi oli lukitsematta.

Itselle kävi samoin teininä, olin poikaystävän luona yötä, ja heräsimme siihen kun poliisit olivat makuuhuoneessa, He kyllä tulivat hakemaan poikaystävääni asemalle... mutta silti. Nostimme metelin siitä että poliisi oli tullut omin neuvoin sisään, niin he sanoivat ettei ovi ollut lukossa, joten he mielestään saivat kävellä sisään.

Vierailija
2/7 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuule heti soittoa poliisiasemalle ja vaadit tietää mikä oli homman nimi. Sitten äkkiä naputtamaan av:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinä tulet tänne klo 23:32 kyselemän? Mikset tullut aikaisemmin?

Vierailija
4/7 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et on varmaan ap nähny unta..

Tai sitten tarttis ehkä nyt mennä jo nukkuu... ;)

Vierailija
5/7 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyylin tunnistaa jo kaukaa.

Vierailija
6/7 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jäänyt uni päälle? Mulle käy joskus niin kun ''herään''.

Vierailija
7/7 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä nyt ei ollut mikään uni, koska anoppini kyllä näki kun poliisit lähtivät maijalla pihasta. Tämä ei myöskään ole mikään provo.

Palaisin alkuperäiseen kysymykseeni, että onko poliisilla oikeus tulla jonkun kotiin ilman lupaa ja ilmoittamatta?

Siis kun kyse oli ilmeisesti siitä, että he etsivät jotain henkilöä ja tulivat väärään asuntoon. Ei esim. niin että olisivat minua henk. koht. epäilleet jostain rikoksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme