Tutkimustyö vie mukanaan
Oliskohan parempi vaihtaa sellaseen alaan, jossa vaan tehdään jotain, eikä voi olla niin innostunut työstään. Kuormittaa aina ihan flowssa kirjoittaa tutkimusta.
Onko muilla samaa ongelmaa, että paneutuu jotenkin liikaa työpäivän aikana siihen työhön?
Kommentit (3)
Olen äitiyslomalla ja vauvan päiväunien aikana kirjoitan kirjaa. Uppoudun niin siihen hommaan, että joskus havahdun yhtäkkiä siihen, että vauva on itkenyt jo hetken :-( Muutamista minuuteista on kyse, mutta omatunto kalvaa...
Tottakai on hyvä, että olet innostunut työstäsi. Sehän tuo tehokkuutta ja tarmokkuutta myös muilla elämän osa-alueilla. Hyvä työvire auttaa jaksamaan, lenkkeilemään, ulkoilemaan lasten kanssa, siivoamaan, ja muutenkin toimimaan vapaallakin.
Jos työssä ei ole hohtoa, intoa ja tarmoa, niin vapaallakin on vaikea saada itsestä mitään irti. Silloin jo sähkömiehen tilaamiseen voi mennä useita päiviä ja pyykkivuori kasvaa.
Näin minulla. Ehkä muilla on toisin, mutta mm. tästä syystä minä olen parempi äiti kun saan tehdä töitä.
Paljon tylsempiä ovat työpäivät jolloin yrittää vain vältellä lukemista ja kirjoittamista ja ehtii esim. kirjoitella täällä av:lla... Valitettavasti tällä hetkellä on vähän tylsä vaihe menossa töissä ja päivät ovat enemmänkin tätä jälkimmäistä.