Mitä päälle lentokoneeseen?
MAtka kestää 11 tuntia ja perillä on kuuma. Pellavahousut on, mutta ainakin tällä hetkellä on on tosi napakasti istuvat , eli tuntuukohan ne liian tiukoilta... Farkuilla taas perillä ei tee mitään. Mitähän lapsille pitäisi pukea...?
Kommentit (13)
lentoasemalla samalla kun peseydyimme, vain sukkikset poistettiin lentokoneessa. Olisimme läkähtyneet yli 30 asteen kosteassa ilmastossa sukkahousut pöksyjen alla:) Pitkät housut oli ihan ok perille saakka ja neuletakin pystyi riisumaan t-paidan päältä. Kerrospukeutuminen oli erittäin toimivaa.
6
JA kiitos vastauksista. Tuo hameidea voisi olla ihan hyvä, mulla olis sellainen löysähkö pellavahame, jolla olen ennenkin reissannut. Muuten mun housut on kaikki aika tiukkoja, ei mitään lörppöjä:-(
Ite lensin viimeksi seuraavalla varustuksella:
Farkut, jonka alla alushousut
T-paita ja neuletakki
Adidas superstars -kengät
Talvitakin laitoin lentokentälle saavuttaessa laukkuun.
Tulin perille ja ei todellakaan ollut liian kuuma (30 astetta ulkona), vaikka oli farkut. Kävelin lentokentältä autoon jonkun muutama kymmenen metriä (lentokenttä ja auto ilmastoituja), saavuttiin hotellille, kävelin siitä hotellin edestä muutaman metrin hotelliin. Ei todellakaan voi tulla kuuma! Hotellissa sitten laittelin laukut ja katselin kesävaatetta päälle.
lentoasemalla samalla kun peseydyimme, vain sukkikset poistettiin lentokoneessa. Olisimme läkähtyneet yli 30 asteen kosteassa ilmastossa sukkahousut pöksyjen alla:) Pitkät housut oli ihan ok perille saakka ja neuletakin pystyi riisumaan t-paidan päältä. Kerrospukeutuminen oli erittäin toimivaa.
6
viluinen etten selviä pelkillä ohuilla kesähousuilla 45km kentälle ja viileässä koneessa lähes vuorokautta. Saan jopa kesällä räkätaudin lähes joka lennolla ilmastoinnista (lennän valitettavasti myös työn puolesta joten nuhia riittää...).
Farkkuja inhoan muutenkin joten niitä en mielellään laita lennollekaan.
6/9
Tosiaan useimmat ihmiset menee ilmastoidulla autolla sinne hotelliin tai minne lieneekään menossa.
ps... minulla on päikkärit nukkumatta ja kaikki naurattaa!
Lapsille shortsit ja t-paidat norm. vaatteiden alle. Sitten vaan otat ennen laskeutumista ne paalimmaiset pois ja laukkuun. Itselle loysat housut, narutoppi ja vaikka villatakki paalle. Poistat kerroksia tarpeen mukaan. Voihan itselleenkin oikeastaan pukea kireammat shortsit sinne loysien housjen alle.
Sukkikset voit riisua lentokentällä. Lapsille sama juttu tai mukavat collegehousut ilman kalsareita. Lentokentillä ei ole kylmä.
Esim. Miamin lentokenttä (ja muutenkin kaikki julkiset tilat ja kaupat ym.) olivat niin tehokkaasti ilmastoituja että vilu meinasi pukata. ;)
lennot 2,5, 13 ja 2,5 tuntia plus odotusajat /suunta. Mulla oli sama ongelma ennen lähtöä mutta selvittiin hyvin: päälle otin lähtiessä sukkahousut, kangashousut, t-paidan ja neuletakin sekä itselleni että 6v lapselle. Reppuun vaihtokalsarit ja t-paita (peseydyimme ja vaihdoimme viimeisen vaihdon aikana). Nuo kangashousumme oli mallia "löppänät cargot", farkuissa tai pinkeissä pöksyissä on tuskallista kun lennolla vielä turpoaa. Koneessa riisuimme sukkikset pois kun alkoi tulla lämmintä. Huomioi myös että koneissa on kylmä, meillä viimeisellä legillä oli koneen sisälämpötila alle 20 astetta kun aasialaiset rakastaa kunnon ilmastointia! Siellä sitten istuttiin viltti niskassa ettei vilustuttu. Paluumatkalla samat vaatteet, sukkahousut lisättiin viimeisessä vaihdossa euroopan päässä.
että vaihdetaan jossain lentokoneen vessassa kesävaatteet!
Se vasta onkin epämiellyttävää istua shortsit housujen alla ja sitten vaihtaa niitä pikkuisessa vessassa. Minulla EI koskaan ole ollut liian kuuma vaikka olenkin matkustanut pitkissä housuissa, sieltä lentokentältä kun yleensä mennään ilmastoidulla BUSSILLA/AUTOLLA hotelliin, jossa voi sitten kiireettä ja mukavasti vaihtaa vaatteet. En todellakaan ymmärrä tuollaista kerrospukeutumista. Ihna hyvin olen pitkillä housuilla pärjännyt ja voihan sen päällyspaidan ottaa pois jos muka on liian kuuma.
Poika ja mies shortsit, tyttö ja minä hame. Joku pitkähihainen seuraksi. Lenotkoneessa on peitteitä, joita saa tarvittaessa päälle.
ne sukkikset rupeaa ahdistamaan perillä muutamassa minuutissa. Ei siitä ollut mitään vaivaa että riisui ne koneessa, SQn koneessa oli yksi tilavampi vessa jossa mahtui vallan vaivattomasti lapsen kanssa hoitamaan asian, ei todellakaan mitään kopperoita kuten finskin koneissa.