Onko vielä niitä äitejä/vanhempia
jotak eivät tee mitään ympäristön hyväksi? Kehtaako joku myöntää olevansa tällainen. Ja miksi? Pullojen palautusta ei sitten lasketa ympäristöteoksi, siitä kun maksetaan.
Kommentit (4)
Minun mielestäni riittävästi on se, minkä kukin itse kokee riittäväksi, suhteutettuna omaan elämäntilanteeseen, asuinpaikkakunnan mahdollisuuksiin, rahatilanteeseensa, ja niin pois päin. Ei voi oikeastaan vertailla.
- Pullot, lehdet, ja tämän lisäksi otan talteen energiajätteen, jonka poltan omassa takassa ja saunan uunissa, grillissä, tai vien ylimääräiset jos jaksan, sinne energiajätesaaviin kauppareissulla.
- Yksi auto, ja käyn lähikaupassa kävellen 2km suuntaansa mahdollisuuksien mukaan, noin kerran viikossa isommassa marketissa.
- Työmatkat julkisilla ja kävellen.
- Ruokaostoksissa suosin vähemmän käsiteltyä, vähemmän pakattua mutta en ole ylihysteerinen tässä, nopeus, vaivattomus ja hinta on ympäristöarvoja tärkeämpää.
- Vauvan ruoat tein itse, kun oli pakko allergiselle. En käyttänyt luomua erityisesti.
- Käytin kertiksiä lapsilleni.
- En käytä talouspaperia, vaan pestäviä pyyhkeitä.
Mutta sitten ne synnit, joista pahin on, että lennän useita kertoja vuodessa kaukomatkoja ja puhtaasti ihan huvikseen.
lasten hankkiminenhan on se kaikista pahin juttu, noin ympäristön kannalta...
kyläilyt bussilla,muutenkin hyötyliikuntaa aina kun vain mahdollista
pullot tietysti palautukseen,maitotölkit kierrätykseen, samoin lasi-ja metalli sekä pahvit
Ruoka aina kotimaista, mielellään lähiruokaa. Emme käytä mahdottomia pakkaustuotteita.
Vauvalla kestovaipat, itsellä kuukuppi
Meillä on vaan yksi auto eli itse käytän julkisia ja lehdet kierrätetään (sekä pahvit kun muistetaan). Muuta ei tule mieleen paitsi tuo pullonpalautus.
Eli on kai sitten jos ei tuo em. ole tarpeeksi.
Ap voisit kertoa mikä on mielestäsi tarpeeksi...