Aiotko kohdella kaikkia lapsiasi taloudellisesti tasa-arvoisesti?
Olen nelilapsisen perheen toiseksi vanhin lapsi. Olen saanut viimeksi vanhemmiltani rahaa tai mitään tal. apua, kun olin 16-vuotias. Nyt nelikymppisenä olen huomannut, että muuta sisarukseni ovat saaneet säännöllistä raha-apua vanhemmiltani tai heidän opintolainan korkonsa on maksettu ja yhdeltä jopa koko opintolaina. Kaikki muut kolme ovat saaneet useampia ulkomaanmatkoja maksettuna vanhemmiltani. Joululahjaksi sain viime jouluna suklaarasian (yhteinen koko meidän viisihenkiselle perheelle) ja muut sisarukseni olivat saanet kukin 300 euroa.
Kaikki tämä alkoi paljastua vähitellen viime joulun jälkeen, kun hieman ihmettelin tuota meidän perheen joululahjaa sisaruksilleni. Olen ollut hieman pöllämystynyt, mutta sisarukseni ovat "lohduttaneet", että se johtuu vain siitä, että en ole koskaan pyytänyt mitään, enkä edes tarvinnut, koska olen hoitanut kaikki asiani aina hyvin.
Asia joka tapauksessa häiritsee ja nyt olen päättänyt, että kun minun kolme lastani ovat aikuisia, kohtelen heitä kaikkia tasan tarkkaan tasapuolisesti kaikissa asioissa, myös raha-asioissa.
Nimim. mut on varmaan lempattu perinnöstäkin
Enkä kerta kaikkiaan voi ymmärtää.
Se, joka menestyy, rangaistaan.
Kiitti v...sti.