Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aikuisen neuropykologin kuntoutus?

Vierailija
06.02.2009 |

Onko kukaan saanu7t aukoisena neuropygologista kunoutusta? Millaista ?

Mietityttää mitähän mahtaisi olla edessa. Sain Rankan ja pitkittyneen synnytyksen aikana ja heti sen jälkeen pari rajumpaa yksittistä epileptistäkohtausta. Tämä ei kuulema ole ihan tavatonta ja pian todettiin ettei varsinaista epilepsiaa onneksi ole. Mutta nuo kohatukset ovat alentaneeen kongitiivista toimintakykyäni sen varran, että enää hallitsekaan suht haastavaa työtäni palattuani pari kuukautta sitten työelämään.

Kovasti olin vaan yrittänyt sinnitellä, ja piiilotella osaamattomuuttani enkä kertonut tulleista hankaluuksista kenellekään - eli mitään hoitokontaktia minulla ei äitiysloman aikana ollut.

Tänään kävin sitten työtereyshuollon lähettämänä Meilahdessa neurologilla joka ehdotti Kelan kautta haettavaa neuropykologista kuntoutusta. mitähän tuo mahtaisi olla? Aikuisten toimtaterapiaa :=)??

Lasten terapioita on suht vaikea Kelan kautta saada, tietääkö kukaan miten aikuisten Neuropykologiset terapia kriteerit menevät ?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuropsykologiset testit kestää useita päiviä. neurologikaan ei voi kaikkea todeta kertatapaamisella.

Vierailija
2/3 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan otsikkoon:

Riippuu siitä, millaista vaivaa sillä aikuisella neuropsykologilla on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"toimintaterapiaa" eli tehdään juttuja ja harjoitteita, joissa harjoittuu ne puutteelliset jutut. Osin sen on keskustelua ja pohdintaa siitä, mitä ne omat ongelmat ja rajoitteet on ja miten niitä joko kierretään tai tullaan niiden kanssa toimeen. Oletan, että se on samaa aikuisillakin. Mun lapsella ei kyllä ole kognitiivisia ongelmia, mutta silti. Arvaisin, että muistiharjoitukset ja -tekniikat ja jäsentelytekniikat korostuu jos kognitiivisia pulmia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi