Mitä tästä pitäisi ajatella vai eikö mitään, rv 29+0 paino 63,1kg ja kohdunpohjan korkeus VAIN 23
onko normaalia vai syytä huoleen? Lääkäri ei kommentoinut mitään, mutta itseä jäi mietityttämään.. mitta on alakäyrän alapuolella...
oma paino ennen raskautta 57kg.. liikun paljon ja syön terveellisesti. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni..
kommentoikaa!
-meinaa vähän huoletttaa
Kommentit (11)
selinmakuulla maha aina "katosi".
Mitta meni aina alakantissa.
Nykyään maha voi pömpöttää kun ikää tullut mutta kun menen makuulle niin jää kuoppa, mahasta ei tietoakaan.
Tuskin on syytä huoleen :)
pääsin ylimääräisiin ultriin. Vauvat olivat syntyessään himpun alle 3 kg.
on aika epätarkka mittari sikiön kasvusta, ja ihan vaan suuntaa antava, koska siihen voi vaikuttaa myos esim. lapsiveden maara, ruumiinrakenne jne. Eli jos lääkäriä yhtään epäilyttäisi niin luulisi että lähettäisi sinut ultraan katsomaan sikiön kokoa/lapsiveden määrää. Liikkuuko vauva hyvin?
Vauva liikkuu kyllä tosi aktiivisesti!
Jotenkin tuntuu, et oleilis nyt lähes pikittain tuolla mahassa?! Lääkäri on merkinnyt neuvolakorttiin tarjonnasta että rt? eli ei ole ilmeisesti ollut varma asiasta.. kaippa sekin sitten vaikuttaa!
3viikon päästä neuvolaan ja onneksi oma th on pätevä ja asiansa osaava...
Kertokaa muutkin omia sf mittoja samoilla viikoilla jos muistatte!! mielenkiintoista!
-ap
Mulla oli rv 32 sf-mitta 24, meni vähän alimman käyrän ulkopuolella.
Jos on tosiaan taaksepäin kallistunut kohtu, istukka edessä ja normaali määrä lapsivettä, niin vatsa ei välttämättä suureksi kasva.
Mulla oli kaikki toisinpäin, joten mulla oli aivan valtava maha. Suurin vaikuttava tekijä on todella se lapsiveden määrä. Jos sitä ei ole ylenmäärin, niin ei se vatsakaan ihan hulluksi kasva.
RT tarkoittaa raivotarjontaa, joten lapsi on siellä oikeassa asennossa ulos tulossa. Vauva on siis pää alaspäin ja naama sun napaa kohden.
Ja kohtu on taaksepäin kallistunut. Painoa tuli koko raskauden aikana 6 kg ja maha oli niin pieni, ettei edes sukulaiset huomanneet päivää ennen lapsen syntymää, että odotan. Vauvan koko arvioitiin alakanttiin, n. 2,8-kiloiseksi, vaikka painoikin sitten syntyessään 38. viikolla 3,7 kg. Myöskään perätilaa ei neuvolassa huomattu. Kohdun korkeus oli pieni, en muista tarkkaan miten pieni, mutta paljon keskiarvoa pienempi se oli.
minulla istukka takana ja kohtu ollut koko ajan eteenpäin kallistunut, paino noussut vähän keskimääräistä rivakammin ja menen aivan yläkäyrillä koko ajan. Näytän viikolla 31 samalta kuin esikoisen kanssa sillä viikolla, kun hänet synnytin.
Tämäkään ei ole kivaa, vaikka vauva on varmaan ihan normaalin kokoinen ja kaikki suht hyvin. Näytän tosiaan siltä, kun hiippailisin töissä, kun pitäisi olla jo synnärillä. Kerään sääliviä tai huvittuneita katseita. Ja jokaikinen vastaantulija kommentoi, että oletpa iso.
Etkö käynyt ultrassa? Tuntuu oudolta, ettei perätilaa huomata. Kiinnostunut :)
ja että vauva todennäköisesti kasvaa nätisti lantion sisällä
En huolestuisi.
Itse olen *erittäin lihava* ja mulla mitta oli 28 cm