Minkäikäisenä opit uimaan?
Kommentit (9)
Hienoa muuten, että harjoittelee aikuisena uimaan, jos ei ole lapsena oppinut.
Tällä hetkellä menee 15 m ihan hengästymättä, 25 m menisi varmaan kanssa, mutta en vielä uskalla mennä syvään päähän. Hitto, mikä hukkumis/uppoamiskammo tuohon uimiseen liittyykään.
Eli 36 vuotiaana olen edennyt vesikammoisesta 15 m:n uimataitoon. Ylpeänä kerron, että osaan myös sukeltaa ja tehdä kilpikonnakellunnan!
Siihen asti kammosin vähän vettä ja kieltäydin jääräpäisesti oppimasta uimaan. Sen jälkeen uin kuin hylje. Edelleen tykkään uimisesta ihan valtavasti.
sama juttu kuin 7:lla, paitsi etten vieläkään osaa uida. Ikääkin on vain pari vuotta vähemmän. Kerran lapsena melkein hukuin (onneksi oli aikuinen lähellä nostamassa ylös), joten se kammo on hirveen voimakkaana päällä vieläkin. :-(
Ei oo yhtään kivaa, kun isommat lähtee kesäisin isän kanssa uimaan ja pienemmät haluais myös eikä äiti uskalla lähteä. :'-(
Oli muuten pakko kysyä vanhemmiltani äsken kun ei ole ollut puhetta siitä.
Me käytiin joka viikko kerran kaksi uimassa.
Nyt poikani on 4v ja ui 25m yhdellä pysähdyksellä.
Uimassa käymme pari kertaa viikossa.
En kylla vielakaan mikaan huippu-uimari ole, enka oikein tykkaa uimisesta.
Mä olen oppinut alle kouluikäisenä, mutta ehkä kuuden vanhana. Meidän lähellä oli pieni lampi ja oli hyvä kesä, joten käytiin siellä varmaan kaksi kertaa päivässä. Edelleenkin olen ihan hyvä uimari. Mieheni taas ei, ja se harmittaa.
Mun kummipoika ui kyllä 4-5-vuotiaana hyvin sen 50 metriä. Asuivat ulkomailla ja heillä oli oma uima-allas.
mulla mies toitotti jatkuvasti alkuun, että ei sinne uimahalliin huku. Jos vetää vettä keuhkoon, niin sitten noustaan pintaan ja yskitään. Lapsena ei aina jalat yltäny pohjaan ja pää pinnalle, eikä muutenkaan toiminu järkevästi.
Yllättävän nopeesti tohon uimiseen pääsee sisälle, kun päättää vaan tehdä ja voittaa omat pelkonsa. Tässä jos missä saa onnistumisen iloa pienestäkin edistymisestä. Ja omien lasten kanssa on helppo mennä sinne lastenaltaaseen räpiköimään ja aloittaa sieltä.
t. 7
perustekniikan 6-vuotiaana eli pystyin uimaan lyhyitä matkoja, mutta sen virallisen uimataidon rajan eli 200m joista 50 selällään ehkä 8-9-vuotiaana. ja siis kävin viikoittain uimaseuran harjoituksissa. aika hankala uskoa jonkun pystyvän oikeaan uimataitoon kolmivuotiaana..