Aargh! Anoppi soittaa 2-4 kertaa viikossa... mulle!
Ymmärrän toki, että anoppi on ihan intona kun meidän 3kk tytär on hänen ensimmäinen lapsenlapsensa, mutta tarviiko siis oikeesti soitella (mun kännykkään) noin usein, varsinkin kun me kuitenkin nähdäänkin kerran viikossa tai kahdessa. En vaan jaksais, vaikka anoppi onkin ihan kiva.
Kommentit (26)
Haluaisin kommentoida tähän lauseeseen: "Miniä voi todella erottaa lapset miehen vanhemmistaan, mutta samalla omat vanhemmat ovat kaikki kaikessa." omasta puolestani että olen välillä miettinyt että syyllistynkö itse tähän. Mielestäni en, sillä vien kyllä lapsen hoitoon anopille (oma äiti asuu kaukana), mutta mielestäni EI OLE MINUN VASTUULLANI HUOLEHTIA ETTÄ ANOPPI SAA OLLA RIITTÄVÄSTI LAPSENLAPSENSA KANSSA. Mielestäni miehen kuuluisi viedä lasta sinne myös ja pitää huolta että mummo saa olla lapsen kanssa. Tulen toimeen anopin kanssa, siinä ei ole ongelmaa, mutta anopeissa aina joku ärsyttää jossain vaiheessa enkä halua viettää hänen kanssaan aikaa liikaa. Mielestäni pari kertaa kuukaudessa riittää että vien lapsen hänelle muutamaksi tunniksi tai että käymme siellä yhdessä kyläilemässä. En halua käydä joka viikko siellä, minulla on muutenkin päivissä ohjelmaa vaikka olenkin hoitovapaalla. Eli pointtini siis miksi oletetaan että se on miniän velvollisuus pitää huolta että anoppi saa olla lapsen kanssa. Olen yrittänyt miehelleni teroittaa että oikein tyytyväinen olen jos ottaa lapsen kainaloon silloin tällöin ja menevät yhdessä käymään anopilla ja minä saan omaa laatuaikaa!
Sinä nähtävästi tunnet kaikki anopit tai sitten sinulla on ollut niitä monta.
tuli omat esikoisen vauva-ajat mieleen. Apua! Anoppi kanssa soitteli päivittäin ja aina olis piutänyt kertoa kaikki mitä vauva oli tehnyt! Aargh, ei parin kk ikäinen "tee" yhtään mitään! Sitten kun lakkasin vastaamasta jokja toinen kerta, niin valitti miehelleni etten halua kertoa hänelle vauvan asioita. Aargh, miten tää nyt tulikin vuosien jälkeen mieleen... Tsemiä sulle!
Tämä lause siis yleistys eli kuten anopeista muutenkin yleisesti vitsaillaan niin niissä usein on ärsyttäviä piirteitä (ihan muin omassa äidissäkin välillä)
Suku joka pitää huolta toisitaan on hyvä ja turvallinen kasvualusta lapselle. Ei kaksi rääväsuista akkaa kinastelemassa siitä miten lapsia hoidetaan. Tämä ongelma on ikivanha ja siirtyy perintönä naiselta naiselle. Ja tietysti pahenee kun nykyään on kaikilla kännykät niin pääse pirauttaan vaikka kassajonossa
Miniän ei pitäisi vaan itsekkäästi ajatella itseään. Vaikka miniä on naitu sukuun tulee hänen lapsistaan sukulaisia anopille halusi tai ei. Hän tekee karhunpalveluksen lapsilleen estämällä tärkeän ihmissuhteen kehittymisen.
On niin helppo tuomita mummi hulluksi ja tyhmäksi ymmärtämättä ihmisten erilaisuutta ja eri aikakausien vaikutusta ihmiseen.
Ja jos on kränää aikuisten ihmisten välillä lapsia ei sotketa siihen.
Mummolassa ollaan mummon ehdoilla kotona kodin.
Monet lapset ja nuoret menevät juuri sinne mummolaan juttelemaan omista asioistaan. Aikuisen tehtävä ei myöskään ole udella lapselta yksityisiä perheen asioita. Ei miniän eikä anopin. "Mitä mummi sano" ja tehdä asiaa tyhjäksi. Sama sääntö koskee anoppia. Lasta on kunnioitettava
Miten se suu pannaan jos oma mies alkaisi käyttäytyä samoin kuin akat.
Vaimon vanhemmat suljettaisiin pois ja heistä puhuttaisiin pahaa lapsille.
Sanoisko mies että vituttaa kun äitis/isäs soittaa ja kysyy kuulumisia.
Vittu meidän lapset ei saa tavata sun hulluja vanhempia.
Hemetti akat menkää nyt itteenne ja miettikää vähän.
tässä olet oikeassa :
Miniä voi todella erottaa lapset miehen vanhemmistaan, mutta samalla omat vanhemmat ovat kaikki kaikessa. Tämä on niin monta kertaa nähty.
[/quote]
näin minäkin tein aluksi mieheni vanhemmille, jätettiin heidät täysin huomiotta ja omieni kanssa oltiin aina vaan. kunnes tajusin, että vaikkei anoppi ja appiukko ole aina olleet minulle kovin kilttejä niin teen silti koko perheelle karhunpalveluksen jos en edes yritä tulla toimeen. nyt tullaan ja kaikki on paljon paremmin.
surettaa näiden puolesta jotka ei tajua sitä anopin asemaa... se mitä he erityisesti ei tajua on, että he tulee itsekin olemaan siinä asemassa, anelemassa joltain vieraalta ihmiseltä saisinko nähdä lastani tai lapsieni lapsia... se on vaikea paikka.