Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkotiryhmässä 22 4-6-vuotiasta lasta ja VAIN KAKSI OSAA LUKEA

Vierailija
05.02.2009 |

7-vuotiaana, siellä ne käsittääkseni sen opettaa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien ryhmässä ehkä 3. Kun pojat meni ekalle, 4 oppilasta 16:sta osasi lukea suht sujuvasti, joku lapsi osasi vasta 5 kirjainta.

Vierailija
2/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tosi outoa. Siis nämä lapset ovat 2003-2004 syntyneitä ja isommat menevät ensi syksynä eskariin.

Kahdesta lukemaan oppineesta toinen on oma poikani ja toinen tyttö, jonka luokanopettajaäiti on opettanut lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan eskari-iässä moni sen oppii.

Vierailija
4/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niitä: MINUN lapsi ainakin... Kyllä ne koulussa viimeistään oppivat lukemaan.

Vierailija
5/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma poikasi osaa lukea? Mitään muutakaan järjellistä syytä moisen aloituksen tekemiseen en keksi.

Vierailija
6/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopsaan oppi ja nyt tokalla ja lukee noin 100 sivun vauhtia Harry Pottereita ja testien mukaan teknisesti tosi taitava lukija. Tyttö nyt 5v ja ei osaa lukea eikä tarvitsekaan.

Vierailija
7/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoitin vuosia myöhemmin 5 ällää. Kuudes ällä olisi varmasti irronnut, jos äitini olisi opettanut minut lukemaan 5-vuotiaana. Damn.

Vierailija
8/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä eskarissahan oppivat ja jos eivät niin koulussa ekalla sitten.

Itsekin opin lukemaan vasta ekalla ja ei se millään tavalla estänyt kirjoittamasta yo-kokeissa 4 L:ää ja 3 E:tä. ;)

Vierailija
9/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit hiukankin kiinnostunut ja tutustunut asiaan, aivan normaalia.

Vierailija
10/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä opin lukemaan ja laskemaan vasta koulussa ja kirjoitin vuosia myöhemmin 5 ällää. Kuudes ällä olisi varmasti irronnut, jos äitini olisi opettanut minut lukemaan 5-vuotiaana. Damn.

Sinuna tekisin lastensuojeluilmoituksen tästä asiasta heti! Eihän tällainen asia voi vanhentua. Kyse on kuitenkin lapsen koko tulevaisuudesta! Eikö niin että sinulla olisi elämässä kaikki paljon paljon paremmin jos olisi se kuudeskin ällä tullut! ;)

Vierailija
11/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa sitten opetetaan lukemaan jos oletetaan että se pitäisi osata sitä ennen?? Meinaatteko että lapsesta tulee huippu älykäs ja menestyvä aikuinen jos se osaa lukea jo viisivuotiaana eikä seitsemän?

On kyllä taas niin helvetin tyhjä elämä tällä ap äidillä...

Vierailija
12/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te mammat voi tajuta sitä että ekaluokka on sitä varten että siellä opetetaan lukemaan.

minun poika on 5-vuotta ja olen todella iloinen että ei osaa lukea, olen onnellinen että hän ei osaa vielä luke iltalehtiä, että taas isä tappoi lapsensa yms. kauheita juttuja. Hyvä kun oppii vasta ekalla lukemaan.

saa olla lapsi vielä siihen asti ja tietämätön kaikesta maailman pahuudesta..

Vierailija
13/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hänen pitäisi jo nyt osata lukea?

Isoveli oppi 6 v ja se oli ihan hyvä aika.

Vierailija
14/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt pahasti sekoittanut koulun ja päiväkodin...Otappa asioista selvää, ennenkuin laittelet typeriä aloituksias. Mutta annetaan tyhmälle anteeksi:)

Vierailija
15/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyäänhän kaikki lapset oppivat lukemaan varhain eikä siinä ole mitään erikoista/ihmeellistä. Puhumattakaan että jonkun lapsi nyt voisi olla älykäs tai lahjakas..

Vierailija
16/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten tuo voi AV:n valossa olla mahdollista?

että nykyäänhän kaikki lapset oppivat lukemaan varhain eikä siinä ole mitään erikoista/ihmeellistä. Puhumattakaan että jonkun lapsi nyt voisi olla älykäs tai lahjakas..

Vierailija
17/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun. Ei osaa lukea. Outoa??

Haloo kaverit!!

Vierailija
18/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kouluikäisten lasten tärkein työ on LEIKKI ja se on ihan ok jos joku on leikin lomassa kiinnostunut kirjaimista ja lukemaan oppimisesta, mutta minua puistattaa nämä "opettajaäidit jotka opettavat lapsensa lukemaan".. on niin surullista että nykyään yhä nuoremmilta lapsilta vaaditaan ties mitä taitoja eikä lapsen anneta kehittyä omassa tahdissaan..

Vierailija
19/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolmevuotias poika, joka jo kaksivuotiaana alkoi kirjoittelemaan sanoja. Nykyään hän kulkee joka päivä kynä kädessä, ja vaatii minua kirjoittamaan malliksi sanoja, jotka hän sitten opettelee itse kirjoittamaan. Tietysti tutut sanat osaa myös lukea. Oman nimensä osasi kirjoittaa jo kaksivuotiaana. Minä en lasta yllytä, mutta kun toineen kulkee perässä ja vinkuu, niin tulee sitä sitten hellyttyä, ja noita sanoja sille kirjoitettua.

Koulun alkuun on vielä 3 ja puoli vuotta, nyt vinkkejä, miten saan lapsen olemaan oppimatta lukemaan sitä ennen, kun into on niin kova?

Lapsella on pari isoa sisarusta koulussa, jotka lukevat ja kirjoittavat sujuvasti. Molemmat oppivat viisivuotiaana lukemaan. Ovat vissiin huono esimerkki lapselle. Meillä muuten kaikki pitävät lukemisesta, eikä kukaan ole kokenut, että lapsuus siihen loppuu. 11-vuotias poika tulee ilomielin vieläkin joka päivä syliin ja kainaloon, vaikka on lukenut jo aika monta vuotta.

Vierailija
20/55 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka osaa jo kaikki kirjaimet. Hän harjoittelee kirjoittamista, osaa jo kirjoittaa joitakin kirjaimia kuten I, L, O, P. Omaa nimeä ei vielä osaa kirjoittaa kuin tietsikalla.

En tosiaankaan ole opettajaäiti, mutta opetan kun pyytää.