Meidän omatoiminen pian 3-vuotias tyttö
meni illansuussa itsenäisesti toimittamaan vessa-asioitaan. Kun tyttöä ei alkanut kuulua takaisin eikä huudettu pyyhkimäänkään, niin menin katsomaan mitä touhusi. Siellä tyttö seisoi pikkuhousut nilkoissa penkoen vessan alakaapista äidin pikkuhousunsuojia... Yksi oli käsissä ja sitä se tyttö siinä pyöritteli, miettien ilmeisesti miten se oikein toimii. Kysyin tytöltä mitä on hommaamassa, ja tyttö selitti tarvitsevansa tällaista. Kysyin mihin on sitä laittamassa, ja tyttö näytti ihan oikein miten pikkuhousunsuoja asetetaan!!!
=D Oli siinä äidillä pokassa piteleminen, samalla selittäessä, että ei tyttö niitä tarvitse vielä pitkään aikaan, ne on aikuisten ja isojen tyttöjen juttuja! Vähän aikaa tyttö parkui "Mä haluun!" oikein ikään sopivalla tavalla, mutta onneksi asia siten unohtui...
Kommentit (6)
tytär kanteli pikkuhousunsuojaa ja esitteli vieraille, että tämä on äitin vaippa. Niinhän se on.
En minä ainakaan vaihda kuukautissuojia lasten nähden... Kyllä siitä vähän myöhemmin ehtii sitten puhua.
Lapset on kyllä joskus nähneet kun vaihdan tai kun könyän pikkuhoususillani illalla tai vaikka saunaan mennessä niin he ovat huomanneet siivekkeet ja ihmetelleet niitä, tai nähneet sidepaketin ja kyselleet. En kyllä näe mitään syytä, miksei lapset saisi asiallista vastausta kysymyksiinsä.
Istuu sitten potalle pissille samaan aikaan, en minä näe syytä estää. Siinä pienessä vessassa pottakorkeudella istuessaan tyttö ei voi välttyä huomaamasta pikkuhousunsuojaa, enkä minä nyt piiloon mene niitä asettamaankaan. Mitä kummaa tässä asiassa on?
Veriset siteet on minusta(kin) hiukan toinen juttu, mutta sitä ongelmaa minulla ei - onneksi -ole, koska hormonikierukka poisti menkat kokonaan!
ap
eipähän ole sitten nuokaan asiat tytölle myöhemmin tabuja, niin kuin minulle mun käsittämättömän sulkeutuneen äitisuhteen vuoksi. Olin aivan ihmeissäni kun menkat alkoivat enkä oikein tiennyt, millaisella varustuksella niihin pitäisi varautua. Teillä on perheessä asiat selkästi hyvällä tolalla.
meidän melkein 3v. neiti oli samantyylisillä asioilla yhtenä iltana tuolla vessassa; oli löytänyt äidin terveyssiteen ja tuli sen kanssa voitonriemunen ilme naamalla luokseni.... "Äiti, mullekin pitää laittaa tällanen naisten vaippa." ;))