HEINIKSIEN 08 helmikuun pino
Moi Heinämammat! En löytänyt kuin tammikuun pinon. Avataan siis uusi pino.
Myissi ja poju 6kk, 2 viikkoa
Kommentit (24)
Eli jospa minäkin laittaisin vähän meidän Veetin kuulumisia.
Veeti on oppinut konttaamaan takaperin ja yllättäen poika on aina jumissa jossain nurkassa. Istumaan ei vielä nousta, mutta hetken aikaa pysytään tuetta ihan itse. Konttausasennosta Veeti ojentelee jalkoja ja nostaa yhtä kättä ylös. Muutaman kerran on tasapaino pettänyt ja pää on muksahtanut tavallista korkeammalta lattiaan ja itkuhan siitä seuraa.
Yöt on vaihtelevia - usein Veeti "herää" klo 2-4 aikaan ja on aika levoton tunnin parin ajan. Tissillä olen sitten joutunut rauhoittelemaan eli 1-2 kertaa tissitellään vielä yöllä. Päivällä tissimaitoa meneekin sitten vähemmän, että joudun ainakin kerran päivässä lypsämään itse. Ruokailut sujuu vaihtelevasti, viimepäivinä ei ole taas sapuskat maistuneet hedelmäsoseita ja jugurttia lukuunottamatta. Poika vetää suun ihan suppuun, kun pitäisi laittaa lusikka suuhun. No, kyllä tuolla pojalla massaa on, joten tuskin nälkää näkee, vaikka välillä eleleekin "herkuilla".
Itselläni on tarkoitus palata töihin syyskuussa eli vähiin käy tämän mamman kotonaolo - onneksi sentään vielä reilu puoli vuotta jäljellä :-) Hoitopaikkaa täytyy alkaa pikkuhiljaa Veetille kyseleen ja sellainen toivottavasti löytyy keskimmäisen eskarin läheltä.
Tämmöistä täällä näin "talvilomalla" eli lapset lomailee, mies tekee töitä ja minä täällä koitan pitää jonkilaisen järjestyksen ja sovun isompien lasten välillä...
Terkuin,
Tinttis ja Veeti 7kk 4vrk
Pitkästä aikaa minäkin. Santeri meni just päikkäreille, niin päätinpä tulla kirjoittelemaan kuulumiset ja sivusilmällä katon vielä noita mm-hiihtoja. Sain siivottuakin päivällä muuten, vielä pitäis lattiat pestä. Pikku hiljaa alkaa väsymys helpottamaan, niin jaksaa tehä jotakin muutakin kuin nukkua :) Tänään poksuu viikot, nyt ois kasassa tasan 16 viikkoa. Aika menee hurjan nopeasti.
Santerillekin on tulossa nyt 3 hammasta, täälläkin siis kiukkua riittää. Nyt on 6 hammasta. Meillä on nukuttu nyt kahen viikon ajan koko yö, heräämättä syömään. Ihanaa!! Täälläkään ei vielä eteenpäin liikuta, pyöritään ja mennään taaksepäin ja sitten tympäsee, kun lelut onkin niin kaukana :/
Töistä.. mä en mee näitten äitiyslomien välissä töihin, mulla on touko-kesäkuu hoitovapaata ja sitten taas äippälomalle. Luultavasti sitten ens keväänä palailen takaisin töihin.
Nyt lattioita pesemään.
Helmiir ja Santeri 7kk
Näpyttelempä sitten minäkin muutaman rivin! :) Harvinainen tilanne että olen YKSIN koneella!! Yleensä aina on jompikumpi lapsista tuossa vieressä tai sylissä..
Meillä ei ryömitä eikä kontata mutta pyörimällä mennään sinne minne halutaan. Muutaman kerran on ollut konttausasennossa mutta eipä se näy vielä sitä hoksaavan... Oikeastaan olen siitä vain iloinen, kun itse pääsee näin paljon helpommalla, kun tytsy ei pääse karkaamaan.. ;-) Esikoinen oli 7kk ikäisenä huimasti edellä kehityksessä verrattuna Iirikseen. Hän jo konttasi, nousi tukea vasten pystyyn jne.
Puurot soseutin alussa mutta nyt neiti syö soseuttamatonta. Sekaan pitää vaan laittaa reilusti hedelmäsosetta niin kyllä uppoo! :)
Muutenkin tuntuu, että Iiris on tosi hyvä syömään. Syö esim. 300g sosetta päivällä aterialla tuosta vaan. Ja tissi on edelleen kuvioissa mukana. Korvike ei kelpaa.
Minäkin jään hoitovapaalle. Töihin paluun suhteen ei ole mitään suunnitelmia. Ihanaa olis olla kotona mutta saa nyt nähdä miten rahat riittää...
Jaahas johan siellä alkoi joku (mies tällä kertaa) vinkumaan ja pitää lopettaa tää kirjoittelu! ;-)
Mukavaa loppuviikkoa heiniksille! :)
kumppari & Iiris 7kk
Meillä tyttö syö oma tekemää puuroa, ennen korvatulehdusta meni ihan sellaisenaan aika löysänä ja nyt olen hieman pehmentänyt valmista puuroa sauvasekoittimella(tulee ihan kivan pehmoista, muttei ihan hienoa), kun tuntu ettei syö karkeaa(oli varmaan kurkkukin kipeä). Meillä on nalle-sarjan 3 min. puurot käytössä.
Potta-asioilla en pidä kiirettä, mutta ajattelin kokeilla josko pisunäytteen saisi potalla istuen kuppiin, jos tulee taas sellaista vaivaa.
Hoitovapaata olis tarkoitus pitää ja välillä tehdä ilta/viikonlopputyötä, miehen ollessa kotona jottei ihan vieraannu työelämästä.
T.pikku-sisko ja tyttö 7 kk