HEINIKSIEN 08 helmikuun pino
Moi Heinämammat! En löytänyt kuin tammikuun pinon. Avataan siis uusi pino.
Myissi ja poju 6kk, 2 viikkoa
Kommentit (24)
Myissi kyseli syöttötuolissa istumisesta. Meillä tyttö 6 kk3 vk on istunut jo pidemmän aikaa syöttötuolissa. Istuu jo lattiallakin ilman tukea. Mutta on pulskanmallinen neiti, eikä kovasti liiku, mutta seisoo sylissä tukevasti. Vatsallaan ei viihdy ollenkaan.
On vielä täysin tissilapsi, mutta vähitellen olen koittanut yötissittelyä vähentää, että öistä tulisi parempia. Yöt vaihtelevat tosi paljon. Puurot on herkkua, soseet menevät vaihtelevasti.
Onko muilla tullut vierastus vaihetta? Meillä on tällä hetkellä!
Nyt neiti suuttui kun ei ole kukaan lärpättämässä vieressä!
Tulen paremmalla ajalla taas!
>>>>>>Tiitus ja tyttö kohta 7 kk
Hih, torstainen viesti karkasi etuajassa viestiketjuun ja sitten jostain syystä viestin kirjoittaminen keskeytyi...
Käytiin tuossa rakentamassa lumilinna ja nyt sitten odotellaan pakkasia, että linna jäätyy ja pysyy pihassa pidempäänkin lasten ilona. Veeti veteli sikeitä ja vetelee vieläkin eli kohta on 2 tuntia plakkarissa. Tämä on jo toinen päivä peräkkäin, kun ekat unet kestää ainakin sen kaksi tuntia. Myös pari viimeyötä on ollut vähän parempia: viimeyönä unille 20.30, eka heräily n. 24, seuraava n. klo 06 ja seiskan jälkeen herättiin eli meidän viimeaikoihin nähden aika hyvä yö.
Veeti on alkanut kovasti harjoittelemaan konttausasentoa ja tyylikkäästi siinä itseään keikutteleekin suorilla käsillä, mutta ihan vielä ei olla valmiita liikkeelle lähtemään. Pallottelu lattialla on myös Veetin mielestä kivaa eli poika makaa mahallaan lattialla ja tönää pallon käsillään minulle ja minä sitten Veetille takaisin. Mitäs te muut puuhailette puolivuotiainne kanssa? Olisi kiva saada hyviä viihdyttämisvinkkejä etenkin, kun oma poika vaatii koko ajan jotain puuhasteltavaa.
Veeti on nyt alkanut paremmin istumaan syöttötuolissa ja viihtyy siinä hyvin, kun annan lelun tai maissinaksun käteen. Tämä helpottaa huomattavasti omia ruokailuhetkiä, kun poika voi katsella samalla tasolla pöydän päässä. Nokkamuki on myös tällä hetkellä yliveto juttu eli Veeti on oppinut siitä juomaan, joten vesimukikin viihdyttää mukavasti - joskus vettä on tosin enemmän paidalla kuin suussa :-)
Nyt pitää alkaa kattaan ruoka pöytään, joten oikein leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille Heinämammoille vauvoineen!
Terkuin,
Tinttis ja Veeti 6,5kk
Hammaslääkärissä käyty, jipii. Meillä on tänään mammapiiri, alkaa kuudelta. Oottelen tässä, josko Santeri pikku hiljaa heräilis, niin kerettäis syödä ennen kuin lähetään sinne. Santerille oli puhjennut nyt ylös kulmahammas, nyt siis on viisi hammasta :D Ihan muuten vaan aloin tutkimaan ikeniä, niin huomasin uuden hampaan. Ei siis mitään kitinää tuon hampaan takia.
Santerikaan ei vielä eteenpäin liiku, muuten kyllä liikkuu kovasti. Santeri on kova lukemaan kirjoja ja lehtisiä. Aamulehtiäkin ois niin kiva lukea :) Tykkää tosi paljon, kun luetaan satuja, on oikein innoissaan, kun otan satukirjan esiin.
Nokkamukista meillä ei osata vielä juoda, mutta harjoitellaan. Syöttötuolissa ollaan istuttu jonkin aikaan ja oikein tomerana istuukin.
Mies lähti aamulla työreissulle ja tulee huomisiltana kotiin. Oon huomannu, että kun isi on yön pois kotoa, niin Santerikin nukkuu jotenkin huonommin. Sitten on aivan innoissaan, kun isi tulee kotiin. Viime viikollakin, kun mies oli kolmen päivän reissulla, niin nostin sitten aamulla Santerin meiän sänkyyn, voi sitä riemua, kun huomas, että isikin nukkuu siinä :D
Nyt meen kattomaan, josko se poika jo heräilis...
Helmiir ja Santeri 6,5 kk
Hei taas piiiitkästä aikaa!
Käyn edelleen aina lukemassa heinisten pinoa, mutta ei vaan tuu kirjotettua ite.. No nyt päätin taas kerran ryhdistäytyä =)
Meilläkin Kasperi täytti jo 1/2 vuotta pari viikkoa sitten ja saatiin neuvolasta uusia mittoja. Taitaa Kasperi olla joukon pienin, painoa oli lähes tasan 6kg ja olisko pituus ollu 63,5.
Kiinteitä ruokia alotettiin 5kk iässä ja nyt maistuu jo ihan hyvin. Parhaiten syö aamu- ja iltapuuroa. Syöttötuolissa ei vielä oo istutettu, pari kertaa vain kokeiltu. Hampaita Kasperilla ei vielä oo yhtään. Imetystä jatkan vielä täysillä, muita juomisia ei olla tarjottu. Nokkamukista vois tietysti alkaa vähitellen opetteleen vaikka veden juontia.
Yöt meillä on aika vaihtelevia. Välillä Kasperi nukkuu 7h putkeen ja toisinaan herää jo parin tunnin jälkeen ja syö monta kertaa yössä. Päivisin nukkuu edelleen yhdet 4h unet ulkona ja lyhyitä pätkiä sisällä.
Ryömimisen Kasperi oppi tuossa viikko sitten ja nyt menee jo pitkiäkin matkoja. Välillä nostaa peppuakin ylös ja harjoittelee konttausasentoa. Isommat sisarukset ovat innoissaan pienimmän liikkeellelähdöstä ja houkuttelevat kovasti ryömimään lelujen perässä!
Mitäs vielä.. Hammaslääkäri meillä on perjantaina. Joku tais mainita vierastamisesta. Meillä ei sellaista vielä oo havaittu, päinvastoin Kasperi hymyilee kovasti kaikille.
Oikein hyvää tulevaa ystävänpäivää Heiniksille!
oikee enkeli ja Kasperi 6,5 kk
Taitaa olla porukka talvilomalla. Meillä on vasta ensi viikolla loma, sitä odotellessa!
Onko kenelläkään kokemusta kylpylässä olemisesta tämän ikäisen kanssa? Miten on mennyt? Olemme menossa mm. kylpylään ja ajattelin ottaa turvakaukalon mukaan, jolla on hyvä liikutella siellä.
Meillä on muutenkin helpottanut elämä paljon. Yöt rauhoittuneet ja vierastaminen oli vain hetkellistä ja nyt äiti ei ole enää se ainoa oikea! Ihanaa. Meillä on tyttö kova istumaan, joten istuskelee jo potalla ja säännöllisesti sinne hädät tekeekin.
Mutta ei tykkää ryömimisestä eikä vatsallaan viihdy ollenkaan!
Mitä muille heiniksille kuuluu?
Tiitus ja tyttö 7 kk
Tosin ollaan vaan kotona lasten kanssa, miehellä vasta ensi viikolla loma. Tänään ajateltiin ulkoilla koko päivä, mutta pakkasta yli 10 astetta ja ei tee mieli YHTÄÄN ulos, vaikka aurinko paistaakin!
Meillä osataan jo ryömiä, nousta itse istumaan ja konttausasennossa nytkytellään kovasti. Jalat liikkuvat jo konttausasennossa, mutta käsiä ei saa vielä nostettua maasta. Kovasti tykkää myös kun kävelytetään tyttöä. Tyttö on myös sellaisessa "silta-asennossa", vähän kuin konttausasento, mutta polvet ovat ilmassa ja seisoo varpaillaan ja kädet maassa.
Eilen käytiin neuvolassa lääkärillä Ellen kasvaa edelleen todella hitaasti ja nyt saatiin lähete labraan kokeisiin ja ruokaan aletaan lisäämään öljyä. Myös imetystä suositeltiin vähentämään ja antamaan pullosta, jotta nähdään paljonko tyttö oikeasti syö. Meillä kun ei siis tunnu koskaan olevan nälkä oikein...
Mitat olivat nyt 6900g/66,6cm ja py 42,8.
Meillä oli toissayönä kamala tilanne... Ellen heräilee aina välillä yöllä ja puuhailee jotakin ja sitten nukahtaa uudestaan ilman että tehdään mitään. Taas sängystä kuului ääniä ja en kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Kohta ääni kuului taas ja aloin ihmettelemään sitä. Lopulta menin katsomaan. Tyttö oli oksentanut ihan kamalasti ja makasi selällään ja ei päässyt kääntymään (oli kapalossa). Suu oli oksennusta täynnä ja sitä vain "pulppusi" sieltä. Sänky oli myös yltä päältä siinä...
Pelästyin ihan tosissani. Jos en olisi mennyt katsomaan niin Ellenhän olisi varmaankin tukehtunut siihen! Käänsin vauvan äkkiä ja taputin voimakkaasti selkään niin tyttö sai kaottua kaiken ulos. Oksenteli sitten vielä muutamaan otteeseen, mutta aamulla oli jo kunnossa. Joten aika nopea oksennustauti taisi olla.
Mutta pelästytti todella. Varsinkin kun nyt Ellen nukkuu meidän huoneessamme ja siltikin meinasin ohittaa äänet, sillä ei itkenyt yms. Aiemmin Ellen nukkui omassa huoneessaan ja mietin, että mitä jos olisi vieläkin nukkunut?
Viivi ja Ellen, melkein 7,5kk
Musta tuntuu, että Ellen on oppinut ekan sanan! Mutta voisiko jo näin aikaisin olla?
Me ollaan kaksikielinen perhe ja lapset kutsuu mua sekä mammaksi että äidiksi. Ellen on nyt jo reilun viikon käyttänyt sanaa mamma. Eka pistin ihan jokeltelun piikkiin, kun on noin helppo sana. Mutta kun käyttää sitä sanaa aina sopivassa kohdassa ja katsoo mua samalla. Ja eilen oli itkenyt ja hokenut mammaa kun en ollut kotona. Eikä hän muun jokeltelun ohessa käytä sitä.
Onko kukaan kuullut että sanoja tulisi jo nyt? Tai onko jollakin oma kohtaista kokemusta?
Pistän vielä kuvan meidän "ihmelapsesta", kerrankin kun sattui tulemaan hyvä kuva ja tyttö on niin oman näköisensä siinä!
Viivi ja Ellen, 7,5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d852d8c0-fdec-11dd-80fc-…!
Kirjoitin äsken pitkän rimpsun ja hävisi!!
Viivi, ihana kuva! Kovasti hiuksia Ellenillä! Onneksi selvisitte säikähdyksellä öisestä oksentelusta! Asia jää pitkäksi aikaa mieleen pyörimään. Meillä keskimmäinen meinasi tukehtua vuoden ikäisenä luumuun, joten olen tullut yliherkäksi, ettei tyttö laita mitään suuhun.
Meidän neiti on kymmenen kiloinen, rauhallinen tapaus. Ei ole kiire mihinkään, potallakin istuu sen aikaa että äiti saa aamukahvin hörppästyä!
Meillä myös alkanut tulla sanoja, yrittää sanoa kissa, äiti on äititititi, isä on iiisss.
Nyt meidän täytyy mennä unille, heippa kaikille!
Tiitus ja tyttö 7 kk.
Miten te ketkä käytätte lapsia jo potalla toimitte? Laitatteko tiettyyn aikaan aina lapsen sinne?
Mitä jos pottaan tulee jotain? Kehutaanko maasta taivaaseen?
Meillä aiemmat lapset ovat aloittaneet pottailunsa myöhemmin. Nyt mietin, että miksipäs sitä ei voisi nyt jo aloittaa!
Tiitus, Ellenillä on tosiaan paljon hiuksia. Ne on ihmeellisen väriset nyt, kun syntyessä oli tumman ruskeat ja nyt kun ovat kasvaneet niin kasvanut hius on ihan blondia. Näyttää kun tyttö olisi kampaajalla käynyt ottamassa latvoihinsa vähän väriä!
Viivi
Meillä on nyt pari viikkoa potta ollut käytössä. Kun Olivia herää, niin laitetaan potalle. Istuu tyytyväisenä lelua syöden tai kirjaa lukien siinä. Usein pottaan tulee ainakin pissat. Syönnin jälkeen sama juttu. On jo useamman kerran kakannutkin pottaan.
Tietenkin lapsia on eri luonteisia ja toiset ei millään tykkää istua potalla, mutta meillä menee siinä samalla.
Viivi, meillä oli tumma tukka syntyessä ja pysyi aika pitkään tummana, nyt vauvatukka ohentunut ja uusi hius on ihan vaaleaa. Näyttää kauempaa kaljulta =)
Tulkaa nyt muutkin kirjoittelemaan kuulumisia!
Tiitus ja tytsy 7 kkk
Piti tulla teillekkin iloitsemaan! Tyttö oppi eilen konttaamaan ja nousemaan seisomaan!
Tosin konttaus on vielä enemmän sellaista, että käsillä ottaa "askelia" ja sitten raahaat jalat perässä, mutta konttausasennossa mennään kuitenkin!
Viivi ja Ellen
Mut heti kun kirjautuu sisään ja meinaa itekki kirjottamaan asti päästä,tulee jommalle kummalle lapselle "hätä".
Niillä kun tuppaa olemeen joku ihme vaisto,että huudetaan heti kun äiti haluis tehdä jotain omaa. :)
Hirveesti teil kaikilla jo tehdään ja liikutaan.
Veetiki kyl kierii ja pyörii ympäri lattioita ja nyt on alkanu nousta konttausasentoon,mut eteenpäin ei pääse. Istuu suht hyvin,mut ei voi vielä yhtään jättää yksin. Pottailuu ei sitte myöskään olla alotettu.
Lattiat täällä on täys kuolaa kun herra päätti ruveta räkimään ja päristämään aamusta iltaan. :D
Ollaan nyt uskallettu kokeilla viljoja läpi..ja näyttäis silt että kaikki käy!!!!
Tosi huojentunu olo,kun on tossa maidossa ja munassaki tarpeeks opettelua.
Ja nyt sitte viikon jatkunu räkätauti toi mukanaan ekan korvatulehduksenki..eli tääl on kiukuteltu,huudettu ja raivottu pari vuorokautta ympäri ennen ku tajusin käydä lääkäris näytillä,kun ei ollu kuumetta kuitenkaan yhtään.
Ekaan hammaslääkäritarkastukseen saatiin kutsu maaliskuulle..toivottavasti ehtis edes yks hammas tulla siihen mennes.
Nyt häivyn paistaa pari laskiaispullaa! NAM!!!
Palaillaan paremmalla. :)
Vipu ja Veeti 6kk 3vk
Moikka.
Olipa söpö kuva ELLENISTÄ. Ja paljon hiuksia ainakin meidän pojuun verrattuna.
POTTAILUA meillä ei harrasteta eikä varmaan edes aleta harrastamaan vähän aikaan. Esikoisen kanssa on nyt opeteltu pottailua ja hyvin on jo päiväkuiva, joten siinä riittää mulle ihan tarpeeksi hommaa. Niin, esikoinen nyt 2,5v.
Kuinka moni on muuten antanut jo kananmunaa? Saiko sitä antaa jo 7kk ikäiselle? Lasketaanko se lihatuotteisiin?
Jaa, poju heräsi.Tulipa lyhyt viesti.
Myissi ja poju 7kk, 1 viikkoa
Hei,
Ihana tukka Ellenillä!!! Meillä lähes kalju poika on kuukauden sisään pikku hiljaa alkanut kasvattaa vähän tukkaa, mutta ei sitä kyllä ole lähellekään noin paljoa.
Olen säännöllisesti käynyt lukemassa kuulumisianne (tuttu virsi). Meillä on ollut niin äksöni kuukausi, että kirjoittelut on jäänyt taas vähälle. Tuntuu, että tekemistä on ollut tosi paljon. Laurillahan todettiin refluksi-vaiva noin kuukausi sitten, ja saimme siihen lääkkeen. Lääke auttoi joksikin aikaa, mutta ei vienyt masuvaivoja kokonaan pois. Olemmekin olleet nyt jo kolmisen viikkoa maidottomalla dietillä ja muutoinkin ruokavalio karsittiin tosi minimiin. Peruna jätettiin allergia- ja astmaliiton neuvosta pois reilu viikko sitten - ja uskomatonta kyllä - meillä alettiin nukkua öitä! Lauri herää nyt 1-2 kertaa yössä syömään ja nukkuu muuten illasta aamuun. Toki jonkin verran möyriin sängyssä, mutta ei itse herää hyörinäänsä, ja äitikin nukkuu rauhassa vieressä.
Eilen oltiin allergiatesteissä ja maitoaltistuksessa. Allergiatestit olivat negatiivisia, eikä maidostakaan päivällä tullut mitään oireita. Viime yö sen sijaan meni valitellessa ja valvoessa eli taitaa sillä maidollakin olla jotain osuutta Laurin masuvaivoihin. Eli tämmöstä meillä...
Meillä ryömitään hienosti takaperin ja pyöritään akselin ympäri. Lauri istuu jo syöttötuolissa, mutta ei vielä itse muuten tukematta. Konttausasentoa on harjoiteltu pariin otteeseen, mutta ei vielä kovin aktiivisesti. Lauri on myös ruvennut viimeisen viikon aikana kovasti juttelemaan. Ei mitään selviä äänteitä, mutta selvää "ääntä", joka vaihtelee mielialan mukaan.
Ollaan lähdössä Teneriffalle kahden viikon päästä pariksi viikoksi. Sitä odotellessa aika menee :).
Tsemppiä kaikille ja kirjoittelemisiin!
Milja ja Lauri 4 pvää vaille 7 kk:tta
Jospa kerkeis kirjoitella jotakin...
Meilläkin on korvatulehdus tytöllä. Huonosti maistu kiinteät ja ränys pari yötä, ei ollu kuumetta, mutta selvästi oli kipeä. ilmeisesti sai influenssan jälkitautina ja kun kuureja syöty vti:n kolmesti niin reppanalla ei ole vastustuskykyä.
Kirjoitinkohan aiemmin kun oltiin siellä virtsarakon ultrassa. No kuitenkin rakenteet ok, mutta rakko ei tyhjene kerralla, joten siinä ilmeinen syy tulehduksiin.
Tissimaidolla mennään ja lisäksi lihat ja viljat käytössä, munaakin maisteltiin,mutta ei ole herkkua. Syöttötuoli on käytössä ollut aika kauan. Tyttö ryömii hyvin pitkiä matkoja, nousee kontilleen ja istumaan, istuu tuetta tosi kauan. Ja jalat nousee karhunkäynti asentoon ja mielii pystyyn kovasti.Kävelytuolilla tykkää huristella.
Ai niin ja vihdoin kaksi hammasta puhkesi pari viikkoa sitten alas.
Ihana tuo Ellenin tukka tosiaan , meillä melkein kalju tyttö :)
T:Pikku-Sisko ja tytsky 7 kk +4päivää
ja iloista helmikuun loppua kaikille! Ihanaa kun on lunta!
Olen haikeudella katsellut Lauria, äidin pikku vauva kun kasvaa niiiin kovaa vauhtia...Kauhea vauvakuume siis, mutta mulla on kierukka joten ei lapsia nyt ole tulossa lisää. Isosisko täytti juuri 3-v ja toimintaa kotona on ihan riittämiin.
Lauri ryömii eteenpäin ja heijaa itseään konttausasennossa, muttei vielä lähde liikkeelle. Jos kehitys menee kuten isolla siskolla, lähtee pian konttaamaan ja sitten nousee jo pystyy. Istua poju ei osaa, joten vähän haasteellista on ruokailu, kun ei haluaisi olla lattialla sitterissä vaan muiden kanssa pöydässä.
Potalla oon pojua pari kertaa istuttanut, mutten pitkiä aikoja kun ei osaa istua. Isosisko teki kakat 7kk lähtien potalle, mutta Laurilla ei ole niin säännöllisiä kakkausaikoja, että saisin yhtä lailla osumia. Muutenkin olen huomannut, että poikien istutus on vaikeampaa, jos nimittäin pissa tulee, niin suurella todennäköisyydellä se tulee mun päälle...
Ollaan oltu siinä nyt jylläävässä flunssassa, ja näyttää se tarttuneen Lauriinkin. Tänään mennään yksityiselle illalla, kun pojulla on niin rahiseva hengitys ja kova yskä. Kuumetta ei ole, joten tod.näk. ei tule mitään lääkitystä mutta varmuuden vuoksi kuitenkin. Esikoisella nimittäin kerran odotettiin lääkäriin menoa sen klassisen 3pvän kuumeen ajan, ja sitten olikin tulehdus korvissa, nielussa ja keuhkoputkessa.
Koskas meinaatte töihin lähteä? Itsellä oli tarkoitus mennä tammikuussa, mutta nyt tekisi mieli olla vielä seuraavaan syksyyn kunnes Lauri on 2v mutta mies ei ole vielä ainakaan innostunut. Ja mulla - vaikka vakituinen työ onkin - ei ole mitään paikkaa odottamassa vaan täytyy katsoa jos siellä jotain vapautuu (tosi nuija systeemi, mutta niin se meidän isossa firmassa menee, siellä on aina jotain organisaatiomuutoksia, ja sen takia olen yhtäkkiä sijoittumaton, mutta niin se meni viimeksikin). Opiskelut aloitan syksyllä valtsikassa, katsotaan nyt mitä siitä tulee..
Maanantaita kaikille!
baby ja lapset
Piiiiitkästä aikaa!
Aika hurahtanut ihan hurjaa vauhtia... Lukemassa olen käynyt kuulumisianne,mutta en ole kerinnyt/jaksanut kirjoitella.
Maitoallergiasta: Täällä taisi olla muitakin jotk saavat oireita maidosta...? Meijän neidille jos antaa korviketta/velliä/maitojauhetta sisältävää ouuroa (kaikissa valmispuurossa sitä on,paitsi riisipuuro) niin tasan 2 tunnin kuluttua alkaa oksentaminen. Ja saman päivän kakka on ripulia ja haisee,seuraavana yönä ilmavaivoja ja kakka haisee JÄRKYTTÄVÄLLE!!!! Neuvolassa eivät tunnu ottavan meidän huolta todesta,ja eilen sitten VIELÄ KERRAN annoin n.20ml nannia,ja oksentelu ym. kulki edllä maitun kaavan mukaan... Meillä ei kummankaan,minun tai miehen suvussa ole maitoallergiaa,(miehen puolella laktoosivaivaa kyllä) ja esikoisella ei mitään,joten hieman ihmeissään ollaan...No,nyt varmaan vihdoin päästään neuvolan kautta johonkin tutkimuksiin.
Te jotka itse keittelette puuroja,hienonnatteko ensin hiutaleet tehosekoittimessa? Meidän neiti semmonen sihtikurkku,että olen tarjoillut vaan noita kaupan ruokia,mutta puuroja ei saa maidottomina,joten tarvitsee kokeilla vilja itse tehdyllä puurolla. (yksi maidoton valmispuuro on,mutta siinä kaikkia viljoja,en tiiä onko hyvä kokeilla kaikkia kerralla...)
Meillä istutaan syöttötuolissa,ryömitään takaperin ja konttaus-ja karhunkävelyasento hallussa :) Liikkkeelle ei vielä pääse.
Jaksamisia kaikille!
p.s Minäkin hain hoitovapaata vuoden loppuun. Mitenkäs muut? Äkkiä mennyt tämä äippäloma!!
Tosiaan on nihkeesti noita valmispuuroja!
Mäkin alotin Veetillä ens sen riisipuuron ja myöhemmin otettii toiseks ihan minuutti-hiutale-kaurapuuro. En oo soseuttanu millään...aika hyvin siloseks menee ja ihan mikrossa oon valmistanu.
Kyl kuulostais vahvasti allergiselta mun mielestä!
Veetillähän kaikki oireet tulee lähinnä koko kropan iholle välittömästi,mikä taas helpotti tutkimuksiin pääsemistä kun oli tulokset näkyvillä koko ajan.. Pidät nyt vaan tiukasti kiinni omista tuntemuksista ja epäilyistä ja vaadit päästä testeihin. Kyllä jos lapsi ei ole kipeä,ni eihän tommonen oksentelu mitenkäänpäin normaalia ole!
Jos ei muuten ni sitte vaan yksityisen kautta.
Ilmeisesti imetät vielä sitte? Reagoiko sun syömisten kautta ollenkaan?
Eikä meilläkään oo kellään maitoallergioita,paitsi kans esikoisella toi laktoosi...pitkään tunsin olevani aika pihalla,mut nyt on nopeesti oppinu paljon uutta. :)
Mä meinaan olla ainakin ens vuoden vaihteeseen kotona,just noiden allergia-juttujen takii.
Nyt haisee joku taas kainalossa sen verran pahalt,et paree mennä pesulle ennenku on kaikki lahkeessa.
Vipu + Veeti 7kk
Ei ole juuri mitään ihmeitä tapahtunut Miro-rintamalla, niin en ole sitten jaksanut kirjoitellakaan, lisäksi olen aloittanut työharjoittelun, niin en enää juuri ehdi tehdä muuta kuin hoitaa lapsia ja illalla sitten töihin.. :|
Mirolle pukkaa nyt 3hammasta kerralla ja äijä on itse herra kiukku.. Nyt on siis jo ennestään 4hammasta, kohta sitten tuo7..
Maitoallergiaa täällä epäilen myös, kokeilin antaa korviketta t-lusikallisen puuron seassa ja seuraavan yön huusi, seuraavana päivänä uudestaan ja sama reaktio. :|
Meillä nyt siis vain imetys käytössä, ei muuta maitoa. Valmispuuro tuli meille postissa kokeiluun, mutta esikoisella testasin sitä ja aivan kamalaa liisteriähän se on! Ihan alussa sauvasekoittimella jauhoin hiutaleet pienemmiksi,mutta tätä nykyä ne menee ihan suoraan paketista. Kaura,ohra ja ruis on testattu, seuraavaksi sitten 4-viljan puuro testiin. :) Lihoista vasta kana ja possu todettu hyviksi, muilla ei nyt tunnu olevan kiirettä, kun noillakin varmasti pärjää ihan hyvin.
Liikkeelle kovasti kyllä haluaisi, mutta ei vain onnistu. Luulen vähän, että ryömiminen jää kokonaan väliin, kun ei edes yritä sitä, suoraan nousee konttausasentoon itseään heijaamaan, mutta ei vain tajua liikuttaa itseään. Istuu jo pitkiä aikoja lattialla ilman tukia ja leikkii hienosti yksin, niin ehdin tehdä joitain kotitöitä siinä samalla. :)
Elämä tuntuu nyt muutenkin taas helpottuneen ja rauhoittuneen, kun pienin on kasvanut jo 7kk:n ikäiseks, ei vaadi koko ajan huomioo ja jatkuvaa sylissä pitoa vaan viihtyy myös lattialla lelujen parissa edes hetken. :) Tuo töiden aloitus on tuntunut tosi mukavalta, saan hieman jotain omaa, vaikka se töitä onkin.
Häitä suunnitellaan kovasti ensi kesää varten ja nyt on paikka varattuna, jazz-tapahtuma on samana päivänä siellä, joten saadaanpa sitten hieman kuin ilmainen orkesteri paikalle ja laiva kyydillä mennään juhlaväen kanssa paikalle, aivan huipppua. :D
Nyt jatkamaan taas, vaihteeksi ruuan tekoon.
-Annu ja Miro jo 7,5kk-
Jatkanpa tähän heti vähän meidän kuulumisia . Lihakeitto tuolla kiehuu, joten pitkää tarinaa en ehdi kirjoittamaan.
Meidän poju ei kamalasti liiku, akselin ympäri kääntyy ja pyllyä nostelee mutta ei eteenpäin pääse. Varmaan menee vielä aikaa ennen kuin ymmärtää miten pääsee eteenpäin.
Kiinteitä menee hyvin alas ja aika monipuolisesti ollaan jo syöty, lihaa, kalaa, ohraa, kauraa, marjoja ja hedelmiä. Sitterissä poju vielä syö mutta kohta varmaan otetaan syöttötuoli käyttöön. Miten muilla, JOKO MONEN HEINÄKUINEN ISTUU SYÖTTÖTUOLISSA?
Hitsi, tuo esikoinen hermostuu kun äiti istuu koneella. Joudun lopettamaan. Vauvan kanssa on ollut helppoa mutta esikoisen uhma ja mustasukkaisuus kiristää tämän äidin hermoja.
Myissi
MILJAlla ollut rankkoja öitä, onneksi Laurin valvomiseen löytyi syy. Meillä oli esikoinen kova valvottamaan mutta tämä heinävauva on parempi nukkuja.