Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän uusi naisystävä vaati minua vaihtamaan sukunimeä... ov

Vierailija
04.02.2009 |

Muutettiin erilleen viime keväänä ja exä löysi uuden naisystävän kesällä. Eron toinen vaihe on vielä hakematta... Tämä naisystävä oli painostanut exää puhumaan minulle sukunimen vaihdosta.

Vastaukseni exälle oli kielteinen, minkä kuultuaan tämä naisystävä haukkui minut tekstiviestein...

Miten tähän pitäisi reagoida?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakoon mies sukunimeä kun sen aika tulee (jos menee tämän uuden kanssa naimisiin).

Vierailija
2/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taisin olla tosi korrekti, kun kysyin jopa exältä luvan, että sain pitää hänen sukunimensä kun menin uudelleen naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se haluaa sinun vaihtavan sukunimensä?

Vierailija
4/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suosittelisin hankkimaan hälytysjärjestelmän ja kunnon turvalukot asuntoosi. Kuulostaa nimittäin hullulta akalta tuo exäsi nykyinen..

Vierailija
5/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioon...

Minulla ei kuulemma saisi olla samaa sukunimeä kuin lapsillani...vaan tämä uusi haluaisi saman sukunimen...

Tää oli vaan yksi niistä jutuista mitä on mulle sanonut ja mistä on mua yrittänyt mollata.

Mä olen itsekkin hyvin vakaasti sitä mieltä että tuolla exän uudella ei ole kaikki kotona.

Ap

Vierailija
6/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän aikuinen järkevä ihminen toimi noin. Tai yleensä edes halua painostaa ketään. Ihan kakara.

Vierailija
7/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ota ihan imarteluna, ja anna olla. Tottakai voit pitää saman nimen kuin lapsillasi on. Ja jos ette ole vielä edes eronneet virallisesti, niin tietenkään ei nimeä siinä vaiheessa vaihdeta.

Vierailija
8/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa niin hullulta tyypiltä, että et tiedä mitä se voi vielä sun päänmenoksi keksiä jos sille päälle sattuu (jos he vaikka keksisivätkin vaatia lasten huoltajuutta mustamaalaamalla sinut yms), joten kerää ihmeessä kaikki tuommonen kirjallinen häneltä tullut talteen!

Vierailija
9/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllytä haukkumaan sinua enemmän niin mieheski kypsyy moiseen

Vierailija
10/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenne, vaihtakoon miehes sukunimeksi sen muijan sukunimen... onks se jo menossa naimisiin sun exän kanssa??

Vierailija
11/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

exäänsä ja silti pitävät tämän nimen. Perusteluna kaikilla on lapset. Pitäishän niiden lasten olla perustelu myös siihen, että sitä exää ei jatkuvasti arvosteltaisi.

Tämä ei ole suoranainen vastaus ap:n aloitukseen. En siis tarkoita, että ap:n tilanne olisi juuri tuollainen.

Vierailija
12/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vastata rauhallisesti että et aio vaihtaa nimeäsi. Edes exäsi ei voi pakottaa sinua siihen.

Kuulostaa hyvin tasapainottomalta ihmiseltä tämä uusi tyttöystävä. Siis vasta viime kesästä tapaillut miestä, ja puhuu jo sukunimensä vaihtamisesta, ja kiukuttelee ex-vaimolle...

Jos viesteissä on uhkauksia tms, kannattaa säilyttää vastaisuuden varalle, jos tilanne vaikka pahenee, ja joudut olemaan viranomaisiin yhteydesä.

Muuten kannattaa pysyä rauhallisena, ja antaa toisten riehua

Vierailija
13/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä sanoi ettei todellakaan ole menossa naimisiin, kun ero ei ole edes meillä lopullinen. Mä en tiedä ärsyttääkö tota exän uutta sitten se, kun exä soittelee mulle päivittäin vai mikä... Mutta jostain syystä sen on pakko saada mustamaalata mua... Me yritetään exän kanssa olla ystäviä ihan jo lastenkin takia.

Ap

Vierailija
14/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti exäsi älyää pian hankkiutua moisesta skitsosta eroon.

Vierailija
15/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on mustasukkainen ja yrittää vallata oman tilansa tässä maailmassa.

Jos teillä ei olisi lapsia, niin kyllähän se ihmetyttäisi, miksi haluat pitää exän nimen. Mutta sen kyllä ymmärrän, että haluat pitää saman nimen kuin lapsilla.

Mutta kyllä toisaalta ymmärrän sitä tyttöystävääkin, että ei oo kiva, jos joskus menevät naimisiin ja miehen nimellä on useampi nainen.

Mutta kyllä hän on nyt vähän aikaansa edellä tuossa asiassa. Kunhan ensin pääsee miehen kanss naimisiin, niin sitten vasta on ajankohtaista keskustella muiden nimistä.

Mitään vaatimuksiahan sillä naisella ei oo sulle mahdollisuutta esittää, joten minäkin suosittelen vain sitä, että älä reagoi yhtään mitenkään. Ei kannattais alkaa suhteeseen miehen kanssa, jolla ei vielä erokaan ole selvä. Sillä totta kai siinä on vielä paljon käytännön linjojen hakemista, ja sen katselu saa varmasti tyttöystävän tuntemaan itsensä ulkopuoliseksi. Mutta se ei pitäisi tulla minään yllätyksenä, kun varmaan on kuitenkin alusta asti tiennyt, että mies on vielä keskellä eroprosessia.

Vierailija
16/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo tullut mieleenkään vaatia mieheni eksää vaihtamaan sukunimeään. Mulle on ihan sama mikä sen sukunimi on, olkoon vaikka sama kuin meillä. Ei niillä yhteisiä lapsia ollut edes. Ja tiedä vaikka senkin eukon sukunimi olisi jo vaihtunut, tuskin siitä mitään vanhaa piikaa on tulossa. Missään tekemisissä ei olla sen kanssa, ei tarvitse eikä ole haluja sellaseen.

Vierailija
17/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin osoitat voimasi, vahvuutesi ja omanarvontuntosi exäsi uudelle misulle.

Kun et lähde "kilpalaulantaan" etkä haukkumieen millään tavalla mukaan, voit kulkea aina pystypäin ja katsomaan exäsi uutta suoraan silmiin. Hän ei sitä voi enää tehdä, kun on taantunut tuolle asteelle.

Jos hän kysyy tai kommentoi sinulle suoraan sanallisesti asiaa, ole tiukka, mutta yliasiallinen. Näin pysyt omalla tasollasi ja tämä toinen nainen tekee itsestään vain naurunalaisen sinun ja muiden ihmisten silmissä!

TSEMPPIÄ!!!!

Vierailija
18/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoh hoijaa... Jos kerran teidän erokaan ei vielä ole virallinen, niin sä oot vielä naimisissa oleva nainen, jolla on oikeus miehensä nimeen, kun oot sen naimisiin mennessä ottanut. =D Hih, siinähän olisikin akalle riidan aihetta, kun tuon mainitsis...

Mä en kyllä vaihtaisi tyttönimeäni takaisin jo lastenkaan takia, mielummin kaikki samalla sukunimellä. Ja ihan kustannussyistäkin, menis ajokortit ym uusiksi...

Vierailija
19/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kyllä toisaalta ymmärrän sitä tyttöystävääkin, että ei oo kiva, jos joskus menevät naimisiin ja miehen nimellä on useampi nainen."

Eiköhän täällä suomessa ole aika monta saman sukunimen omaavaa. Tuskin ap:n exälläkään nyt niin harvinainen nimi on. =D

Vierailija
20/25 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin aikoinaan yhdysnimen käyttöön heti kun se tuli mahdolliseksi. Oma sukunimi on kaunis ja vierasperäinen.

Kun erosin, tiputin vain exän nimen pois ja ilmoitin kirkkoherranvirastoon.

En halua pitää exän nimeä vaikka ihan sovussa erosimme.

Jos ikinä koskaan alan seurustella ja naimisiin erehtyisin, pitäisin oman nimeni.

Turhaa kyllä naimisiin mennä kun lapset jo tehtyinä, iltatähden sain nelikymppisenä yksiksein, melkein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän