Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenelle purkaa kun kukaan

Vierailija
03.02.2009 |

ei halua kuulla, koska ahdistuvat liikaa. (ystävät, sukulaiset) Minulla todettiin sydänsairaus ja pahaksi onneksi odotan vauvaa. Tämä yhtälö on erittäin riskialtis ja pelottaa miten kaikki menee, mutta henkisesti tuntuu ahdistavalta, kun ovat sanoneet, että eivät halua kuulla asiasta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisenä tuli mieleen, että millasia sukulaisia ja ystäviä sulla on jos suoraan sanotaan että eivät halua kuulla asiasta??? Enpä ole koskaan kuullut sentään noin kylmäkiskoisista ihmisistä.

Vierailija
2/9 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli myös isoja ongelmia raskauden aikana, joista en voinut puhua muiden kanssa, koska en halunnut huolestuttaa läheisiä ja purinkin asiaa neuvolassa. Onneksi sattui ihana ja ymmärtäväinen ihminen jolle oli hyvä puhua peloistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö neuvolasta apuja? Entä sinua (ilmeisesti) sydänoireista hoitavasta henkilökunnasta? Tai haluaisitko kentiespuhua tuntemuksistasi ja riskeistä täällä? Myös privaviestiä voi laittaa kuulilja@netti.fi.

Vierailija
4/9 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauttaan keskusteluapua esim. psykologilta. Tarvitset todellakin tukea tuossa asiassa. Pystyykö miehesi kuuntelemaan sinua? Lääkärisikin varmasti kuuntelee ja voi järjestää keskusteluapua, kun pyydät. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
6/9 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin eivät halua kuulla asiasta siksi, että ei kiinnostaisi. Jos sinua itseäsi surettaa ja huollettaa, niin kyllähän se heitäkin huollettaa, ehkä liikaakin. Jos heillä ei ole vain voimavaroja tai keinoa käsitellä jotain niin pelottavaa aisaa? Mietipä vaikka äitiäsi. Hänellä on kova huoli lapsenlapsestaan, mutta samalla varmasti myös kamalan kova huoli omasta tyttärestään. Monesti läheiset surevat omaisen puolesta vielä enemmän kuin asianosainen itse vaikka toinen tarvitsisi tukea ja rohkaisua. Ole heile ja itsellesi armollinen ja keskustele jonkun kanssa jolla on siihen voimaa ja keinoja kuten ammattilaisella.

Vierailija
7/9 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että monia ahdistaa ajatella, että tämä voi johtaa kuolemaan, mutta silti asian täysi torjuminen saa miettimään asioita. Tuntuisi, että vanhempiani ja muitakin kiinnostaisi edes se, että mitltä tuntuu jne. Neuvolassa en käy koska kaikki hoito keskittyy nyt viikon välein yliopistolliseen sairaalaan. Siellä ei kukaan ei, kardiologi, ei synnytys tai sisätautilääkärikään ole kysynyt, että miten jaksat tai voit. Enemmän ovat puhuneet ett keskeytettäisiin raskaus, mutta ei se enää helppoa ole päättää noin vain kun viikkoja jo 21. Mitään kanavaa ei ole tarjottu, että pää jaksaisi tämän pelon kanssa, joksi odotus nyt muuttui kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tuntuu, että miehellekään ei voi kauheasti peloistaan puhua, kun sitä ahdistaa minun menettäminen.

Kiitos, ehkäpä pitää osata itse pyytää tuota psykologia tai jotain..

Vierailija
8/9 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä väkivaltaperheessä kun on tapana ollut lakaista kaikki ikävä maton alle.

Vierailija
9/9 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että monia ahdistaa ajatella, että tämä voi johtaa kuolemaan, mutta silti asian täysi torjuminen saa miettimään asioita. Tuntuisi, että vanhempiani ja muitakin kiinnostaisi edes se, että mitltä tuntuu jne. Neuvolassa en käy koska kaikki hoito keskittyy nyt viikon välein yliopistolliseen sairaalaan. Siellä ei kukaan ei, kardiologi, ei synnytys tai sisätautilääkärikään ole kysynyt, että miten jaksat tai voit. Enemmän ovat puhuneet ett keskeytettäisiin raskaus, mutta ei se enää helppoa ole päättää noin vain kun viikkoja jo 21. Mitään kanavaa ei ole tarjottu, että pää jaksaisi tämän pelon kanssa, joksi odotus nyt muuttui kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tuntuu, että miehellekään ei voi kauheasti peloistaan puhua, kun sitä ahdistaa minun menettäminen.

Kiitos, ehkäpä pitää osata itse pyytää tuota psykologia tai jotain..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi