Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maltillisen kokoisen asuntolainan ottamisesta seuraavat edut!

Vierailija
03.02.2009 |

Laskeskelin juuri, että joka kuukausi asuntomme on noin 700 euroa enemmän oma (ei korkoja, vaan lainan lyhentyminen tuossa). Joinakin vuosina olemme tehneet ylimääräisiä lyhennyksiä 10-12 000 euron edestä, mutta tänä vuonna ei aiota, koska korot ovat niin alhaalla ja veroetu on merkittävä. Säästöön on tästä huolimatta jäänyt 900 euroa kk eli nämä tekevät...

12 x 700 + 10 000:sta 12 000:een säästöä tai ylimääräistä lyhennystä + 12 x 900 säästöä = 29 200:sta 31 000:een enemmän varallisuutta vuodessa ja sille mahdollisesti saatava tuotto päälle

Toki asuntoon sijoitetun omaisuuden arvo laskee nyt, kun asuntojenhinnatkin, mutta hyvähän tästä on muuttaa isompaan kunhan lapset kasvavat tai kun aika on otollinen eli laskevat asuntomarkkinat tehneet tehtävänsä..

Muita lainoja ei ole kuin asuntolaina. Laskelmat suuntaa-antavia, suuruusluokaltaan oikeita. Asuntolaina suunniteltiin kymmeneksi vuodeksi, mutta on kyllä maksettu noin 6-7 vuodessa, joista pari-kolme vuotta vielä edessä päin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinataan kyllä maksaa lainaa edelleen pois, kun ei parempaakaan sijoituskohdetta keksitä rahoille. Haaveena on myös, että molemmat voitaisiin olla kotona lasten kanssa, joten asumiskuluina 240 euroa yhtiövastiketta houkuttaa.

Vierailija
2/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa kun ei perheasuntoon kovinkaan pienellä rahalla pääse kiinni. Meillä kyllä on rivari haaveet siirtyneet kerrostaloon, kun en halua koko palkkaani hukata lainan korkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään kädestä suuhun, vaikka onkin maltillinen laina...

Vierailija
4/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa kun ei perheasuntoon kovinkaan pienellä rahalla pääse kiinni. Meillä kyllä on rivari haaveet siirtyneet kerrostaloon, kun en halua koko palkkaani hukata lainan korkoihin.

Ja mä olen kateudella katsonut noita turunhintoja!!

T: helsingissä 60 neliöö 15km keskustasta hintaan 177 000...

Vierailija
5/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: helsingissä 60 neliöö 15km keskustasta hintaan 177 000...

Vierailija
6/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä ollessa (nyt hoitovapaalla) netto 1500 ja miehellä 2100. Eipä ne paljon turussa muuttuisi... :)

Vierailija
7/7 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi palkka = pienempi veroprosentti. Lyönpä vetoa että jos vertaillaan niin halvemmat asunnot + pienempi palkka = korkeampi elintaso.

Vierailija:

Ja mä olen kateudella katsellut Helsingin palkkoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi